  • Data: 2009-04-15 16:02:21
    Temat: Re: Panoramy 360 z Alp Sunnmore (Norwegia)
    Od: "see_you" <c...@e...trzy> szukaj wiadomości tego autora

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>
    > Z przepisu.

    Nawet nie szukaj - ktorego...
    (wyjasnienie na koncu)

    > Nie będziesz konsumentem.
    > Bardzo mało osób (w tym sprzedawców) uświadamia sobie że również
    > zakup na dowolny inny cel "zawodowy" powoduje wyłączenie kupującego
    > z roli konsumenta.
    > Konsumentem nie jest kupujący "na DG" ("fizycznej"), ale również
    > ktoś kto kupuje narzędzie do *pracy* (i tam je wykorzystuje,
    > za co zresztą pracodawca powinien mu płacić) ani ktoś kupujący
    > narzędzie do wykonywania umów osobistych.

    Zgoda. Poniosla mnie fantazja...

    > To mamy ZUPEŁNIE różne podejście.
    > Jak coś kupuję do celów osobistych, to mogę sprzedawcy wypisać
    > co tam chce (albo zaakceptować co tam chce napisać na f-rze),
    > jak kupuję do celów DG, to kryterium "nie kupuj" sprowadza się
    > do dostępności informacji o numerze wpisu do EDG/KRS oraz
    > REGONu.

    Nie w tym rzecz.
    Kupujac wysylkowo, kupujemy towary ktorych stanu fizycznego
    nie mozemy sprawdzic, a nawet takie ktorych dokladniej nie znamy
    - opieramy sie najczesciej na werbalnym opisie sprzedajacego.
    Wlasnie dlatego wszelkie "marudzenia" sprzedawcy dyskwalifikuja go
    w moich oczach i u takich nie kupuje, bo to moze byc pierwszy objaw
    pozniejszych problemow - jesli rzeczywiscie bede zmuszony zrealizowac
    "prawo zwrotu" (a nie bede przeciez pozywal nikogo do sadu o drobne).

    > A zakup pozorowany na "konsumencki" zaś faktycznie wykorzystywany
    > dla celów DG *jest* drogą do wyłudzenia - świadczenie pt.
    > "reklamacja konsumencka" przedsiębiorcy (przy zakupach na
    > cele DG) nie przysługuje i basta.
    > To że sprzedawcy "na cele DG" częstokroć dają *rękojmię* i to
    > bywa że korzystniejszą, jest już poza konkursem.

    Zeby niepotrzebnie nie przedluzac watku, bo juz dawno OT,
    zakonczmy stwierdzenianiem, ze jest dosc zasadnicza roznica pomiedzy
    wspomniana wyzej "droga do" a wyludzeniem
    - bo podobnie, zakup noza kuchennego moze byc droga do
    dokonania zbrodni.
    Takie rzeczy sa dzis karalne w Korei Polnocnej, na Kubie
    i kilku innych - podobnie "cywilizowanych" krajach.
    --
    see_you