  • 71. Data: 2009-07-07 21:50:48
    Temat: Re: Panel LCD uzywany
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "de Fresz" napisał

    > Zabrzmiało jakby dla tych obrabiających zawodowo CRT były lepsze...

    Trochę inaczej - dla zawodowca zakup bdb i tym samym drogiego narzędzia to
    konieczność, która zapewne się zwraca.
    Dla amatora niekoniecznie.
    Dotychczas odpuszczałem sobie zakup LCD bo na ile zdążyłem się zorientować
    kupienie nowego, w miarę konkurującego z CRT LCD oznacza wydanie minimum
    2000 zł. Nadal znajduję lepsze zagospodarowanie dla takiej sumy na cele
    czysto rozrywkowe ; )

    adam

  • 72. Data: 2009-07-08 16:02:52
    Od: Marx <m...@g...com>

    Tez od dwoch dni jestem uzytkownikiem Eizo L768. Nawet skalibrowalem
    go Spyderem. Z ocena wstrzymuje sie jeszcze kilka dni, ale w skrocie
    powiem ze choc jest lepiej to szczeka mi nie opadla.
    Moge napisac na razie troche o Delkomie - maja tych monitorow sporo,
    moj ma niby 6 tys.h., na naklejce pisze dataservuk.com czyli firma od
    zlomowania.
    Stan monitora wizualnie praktycznie idealny - zarowno na ekranie jak i
    na obudowie nie widac zadnych sladow. Co do stanu matrycy (zlych
    pixeli brak) to swieci jak dla mnie ok. Podstawka bez zarzutu, pivot
    to raczej ciekawostka. Soft ze strony Eizo dziala.
    Jasnosc musialem ustawic na 20% bo daje za bardzo po oczach.
    Gwarancja jest polroczna "na gebe" bo na fakturze nic nie ma (inna
    sprawa ze na fakturze nie pisze iz to sprzet uzywany).

  • 73. Data: 2009-07-08 23:31:21
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Uzytkownik "Marx" napisal
    > Tez od dwoch dni jestem uzytkownikiem Eizo L768. Nawet skalibrowalem
    > go Spyderem. Z ocena wstrzymuje sie jeszcze kilka dni, ale w skrocie
    > powiem ze choc jest lepiej to szczeka mi nie opadla.

    Dla mnie sukcesem jest juz sam fakt, ze wzgledem mojego bylego CRT nie
    zauwazam zadnych psujacych komfort efektów LCD.
    Byc moze opad szczeki bylby bardziej na miejscu gdyby ta cene pomnozyc przez
    10 ; )

    > Moge napisac na razie troche o Delkomie - maja tych monitorow sporo,
    > moj ma niby 6 tys.h., na naklejce pisze dataservuk.com czyli firma od
    > zlomowania.

    To widze, ze wytypowalismy ta sama aukcje ; )
    Generalnie wielkiego wyboru nie bylo, wszystkie inne aukcje wygladaly jak
    dla mnie nieco niewiarygodnie.

    adam

  • 74. Data: 2009-07-09 07:22:46
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Tez od dwoch dni jestem uzytkownikiem Eizo L768. Nawet skalibrowalem
    > go Spyderem.

    Wstaw/podeślij profil, chętnie rzucę okiem

  • 75. Data: 2009-07-09 08:52:56
    Od: Marx <M...@n...com>

    Czornyj pisze:

    > Wstaw/podeślij profil, chętnie rzucę okiem
    ok
    a z ciekawosci, co tam mozna odczytac?
    Bo z tego co widzialem, to obraz z profilem i bez rozni sie bardzo niewiele
    Marx

  • 76. Data: 2009-07-09 20:58:48
    Od: Marx <m...@g...com>

    On 9 Lip, 09:22, Czornyj <m...@c...pl> wrote:

    > Wstaw/podeślij profil, chętnie rzucę okiem

    podeslalem na PW
    Marx

  • 77. Data: 2009-07-10 10:53:34
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > podeslalem na PW

    Niestety, tak jak się obawiałem, ten profil to rzeźnia - jeśli
    kalibrowałeś do gamma 2,2, to tylko rozkalibrowałeś swój monitor
    (chyba, że kalibrowałeś monitor do TRC L*). Spyder wprowadził silną
    korektę zwiększającą gammę w całym zakresie, a szczególnie od
    śródtonów po cienie.

    Tutaj masz wzorzec do weryfikacji poprawności linearyzacji do gamma
    2,2:
    http://members.chello.pl/m.kaluza/rzeznik_lcduf.png

    Im lepiej skalibrowany panel, tym bardziej neutralny wygląd wzorca. U
    ciebie podejrzewam, że ujawnią się czerwono-zielono-niebieskie
    przebarwienia, świadczące o zbyt wysokiej gammie. Porównaj sobie
    wygląd wzorca z kalibracją i bez - wykasować zawartość LUT karty
    graficznej możesz za pomocą tego programiku:
    http://www.xrite.com/downloader.aspx?FileID=546&Type
    =P&returnurl=%2fproduct_overview.aspx%3fID%3d1161%26
    Action%3dsupport%26SoftwareID%3d546

  • 78. Data: 2009-07-10 11:12:28
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > (chyba, że kalibrowałeś monitor do TRC L*)

    No tak - oczywiście kalibrowałeś do L*. To nie jest najszczęśliwszy
    pomysł, wszystkie Eizo są natywnie nieźle zlinearyzowane do gamma 2,2,
    przestrzeń AdobeRGB oparta jest na TRC gamma 2,2 a sRGB na czymś w
    lwiej części pokrywającym się z przebiegiem tej funkcji. Skalibruj
    monitor do gamma 2,2 i daruj sobie nowomodne trendy.

  • 79. Data: 2009-07-10 12:16:46
    Od: Marx <M...@n...com>

    Czornyj pisze:

> [...]
    > lwiej części pokrywającym się z przebiegiem tej funkcji. Skalibruj
    > monitor do gamma 2,2 i daruj sobie nowomodne trendy.

    mowiac szczerze nei wiem jaka jest roznica, ale L bylo po prostu
    domyslnie to nie ruszalem
    jak znajde chwile to sproboje wybrac 2.2
    Marx