  • 41. Data: 2009-07-03 11:50:58
    Temat: Re: Panel LCD uzywany
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Marx pisze:
    > a z ciekawosci, na czym polega ta degradacja?

    Na zmianach własności fizycznych komórek ciekłych kryształów.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 42. Data: 2009-07-03 11:54:25
    Od: Marx <M...@n...com>

    Czornyj pisze:
    > Używany NEC mimo swych zalet jest znacznie bardziej ryzykowny. Panele
    > serii 80 cieszyły się sporym powodzeniem wśród grafików i zwykle nie
    > kupowano ich do stawiania pasjansa, dlatego szanse trafienia na
    > niezbyt intensywnie eksploatowany egzemplarz są mizerne.

    no ale Eizo kosztowal 2x co NEC tyle wiec szanse sa chyba jeszcze
    mniejsze...
    Marx

  • 43. Data: 2009-07-03 11:55:03
    Od: Marx <M...@n...com>

    Tom01 pisze:

    > Na zmianach własności fizycznych komórek ciekłych kryształów.

    no dobra, ale w jaki sposob to widac? żółknie ekran? spada kontrast?
    Marx

  • 44. Data: 2009-07-03 11:56:30
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Marx pisze:
    > no ale Eizo kosztowal 2x co NEC tyle wiec szanse sa chyba jeszcze
    > mniejsze...

    L768 i pokrewne to monitory domowo-uniwersalne i łatwiej o niezarżnięty.

  • 45. Data: 2009-07-03 11:56:51
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Marx pisze:
    > no dobra, ale w jaki sposob to widac? żółknie ekran? spada kontrast?

    Ot, po prostu kolorystycznie odjeżdża w krzaki.

  • 46. Data: 2009-07-03 12:11:35
    Od: Marx <M...@n...com>

    Tom01 pisze:

    > Ot, po prostu kolorystycznie odjeżdża w krzaki.

    drastycznie? nie da sie tego sprofilowac?
    Marx

  • 47. Data: 2009-07-03 12:15:15
    Od: Marx <M...@n...com>

    Tom01 pisze:

    > L768 i pokrewne to monitory domowo-uniwersalne i łatwiej o niezarżnięty.

    czyli monitor domowo-uniwersalny jest lepszy od monitora kupowanego do
    zastosowan profesjonalnych :)
    Tylko troche dziwi mnie fakt, ze polisingowe monitory Eizo wystepuja w
    ilosciach hurtowych, co sugerowaloby jednak zastosowania profesjonalne,
    albo co najmniej biurowe...
    Marx

  • 48. Data: 2009-07-03 14:41:58
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

> [...]
    > Tylko troche dziwi mnie fakt, ze polisingowe monitory Eizo wystepuja w
    > ilosciach hurtowych, co sugerowaloby jednak zastosowania profesjonalne,

    Nikt nie zgadnie, jakie naprawdę były losy tych monitorów i jaki jest
    ich autentyczny stan - trzeba to albo sprawdzić, albo zaryzykować - i
    mz. w przypadku Eizo ryzyko jest mniejsze (i mówię to nawet z
    perspektywy zwolennika NEC-ów)

  • 49. Data: 2009-07-03 14:54:25
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Marx pisze:
    > drastycznie? nie da sie tego sprofilowac?

    Powoli i na początku niedostrzegalnie, ale w miarę upływu czasu coraz
    bardziej. Kalibracja cudów nie czyni.

  • 50. Data: 2009-07-03 14:56:57
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Marx pisze:
    > czyli monitor domowo-uniwersalny jest lepszy od monitora kupowanego do
    > zastosowan profesjonalnych :)

    Nie, nie jest lepszy, tylko jak opisał Czornyj łatwiej znaleźć Eizo
    mniej zużyte.

    > Tylko troche dziwi mnie fakt, ze polisingowe monitory Eizo wystepuja w
    > ilosciach hurtowych, co sugerowaloby jednak zastosowania profesjonalne,
    > albo co najmniej biurowe...

    Nie poleasingowe, a złomowane w zachodniej części UE. Przykładowo
    korporacja wymieniając sprzęt utylizują za jednym zamachem kilkaset
    monitorów i stąd na naszym rynku wysyp monitorów w rozmaitym stanie.