  • 21. Data: 2009-07-01 13:39:28
    Temat: Re: Panel LCD uzywany
    Od: Marx <M...@n...com>

    adam pisze:
    > To ciekawe.
    > Z tego spisu wynika, że np. LCD1980FXi jest kalibrowalny ale tylko w
    > czarnej obudowie ?
    > Czyli srebrna wersja jest inna - oznaczenie BK to zdaje się kolor obudowy ?

    ja tam do konca nie rozumiem tego podzialu
    tzn rozumiem ze jak jest zlinearyzowany to nie trzeba profilowac
    ale wszystkie pozostale monitory da sie lepiej lub gorzej skalibrowac
    Marx

  • 22. Data: 2009-07-01 13:44:15
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Marx" napisał

    > ja tam do konca nie rozumiem tego podzialu
    > tzn rozumiem ze jak jest zlinearyzowany to nie trzeba profilowac
    > ale wszystkie pozostale monitory da sie lepiej lub gorzej skalibrowac

    Ja to rozumiem inaczej - wymienione da się skalibrować lepiej lub gorzej,
    reszty wcale.

    adam

  • 23. Data: 2009-07-01 13:44:20
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

> [...]
    > obudowie ?
    > Czyli srebrna wersja jest inna - oznaczenie BK to zdaje się kolor obudowy ?

    Słynne 1980FXi pieszczotliwie zwane "płytą chodnikową" to dość stare
    dzieje - jak zwykle w przypadku paneli NEC, z którymi nic nie może być
    normalnie były jakieś kruczki i patenty na jego sprzętową kalibrację,
    dla jednych monitorów takie, dla innych siakie. Swego czasu rzecz była
    namiętnie omawiana np. na forum mva, proponuję poszperać w archiwach -
    ja niestety z tymi panelami nigdy nie miałem doczynienia.

  • 24. Data: 2009-07-01 14:00:35
    Od: Marx <M...@n...com>

    adam pisze:
    > Użytkownik "Marx" napisał

    > Ja to rozumiem inaczej - wymienione da się skalibrować lepiej lub
    > gorzej, reszty wcale.

    a ja juz doczytalem
    wymienione da sie skalibrowac za pomoca jakiegos dedykowanego softu, byc
    moze sprzetowo
    ale jest przeciez kalibracja programowa...
    Marx

  • 25. Data: 2009-07-01 14:08:46
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Ja to rozumiem inaczej - wymienione da si skalibrowa lepiej lub gorzej,
    > reszty wcale.

    Dokładnie. Kalibrować można tylko monitory z wewnętrznym wielobitowym
    LUT (10 lub więcej bitów na kanał), które poddają się edycji. Eizo
    serii S mają 10-o bitowy LUT, ale nie mają możliwości kalibracji
    gradacji jasności - na szczęście jest ona fabrycznie nieźle
    zlinearyzowana. W przypadku NEC-ów linearyzacja jest zwykle taka
    sobie, ale można ją sprzętowo optymalizować.

    W zwykłych monitorach takiej możliwości nie mamy. Możemy tylko
    kalibrować 8-o bitowy LUT karty graficznej - operacja ta skutkuje
    jednak powstawaniem posteryzacji i przebarwień tym większych, im
    gorzej zlinearyzowany panel nam się trafi. A sposób zlinearyzowania
    przeciętnych paneli to czysta loteria, nawet w obrębie tego samego
    modelu. Stąd właśnie osoby znające się trochę na rzeczy niechętnie
    polecają zakup monitora innego niż Eizo/sprzętowo kalibrowany NEC -
    trudno z czystym sumieniem polecać coś, co nie jest powtarzalne.

  • 26. Data: 2009-07-02 06:35:54
    Od: Marx <M...@n...com>

    Czyli sie nie da, ale sie da :)
    Nie kazdy potrzebuje idealnie skalibrowanego monitora, czasami wystarczy
    po prostu jak jest troche lepiej, po to aby zdjecia wolane/drukowane nie
    byly niespodzianka.
    A modeli wskazanych przez Ciebie, poza stronka NECa, niestety nie
    znalazlem, mimo iz jestem pewien ze bylbys w stanie je podac.
    Oprocz NECa, ktorego sam znalazlem, z w/w strony na allegro (w cenie
    ponizej 1tys zl) jest tylko
    http://allegro.pl/item665975993_21_3_lcd_nec_2180ux_
    igla_ips_1600_x_1200.html
    A jest przeciez cala gama innych producentow.
    Marx

  • 27. Data: 2009-07-02 06:39:03
    Od: Marx <M...@n...com>

    A moze takie cos? to chyba poprzedni model?
    http://allegro.pl/item665660692_profesjonalny_monito
    r_lcd_1860nx_nec_18.html
    Marx

  • 28. Data: 2009-07-02 07:52:31
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

> [...]
    80ux_igla_ips_1600_x_1...
    > A jest przeciez cala gama innych producentow.
    To jest bardzo kozacki monitor - pracuję na jego następcy i bardzo go
    sobie chwalę. Na pewno da się sprzętowo skalibrować, a jakością nie
    odstaje od bańki - wyjąwszy oczywiście fakt, że jest znacznie większy,
    ostrzejszy, ma idealną geometrię i większy gamut.

    > A moze takie cos? to chyba poprzedni
    model?http://allegro.pl/item665660692_profesjonalny_
    monitor_lcd_1860nx_nec_...
    > Marx
    Tu niestety mamy bardzo wczesną fazę technologii IPS i tego bym raczej
    nie zaryzykował.

  • 29. Data: 2009-07-02 10:58:47
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Marx" napisał
> [...]
    > http://allegro.pl/item665975993_21_3_lcd_nec_2180ux_
    igla_ips_1600_x_1200.html
    > A jest przeciez cala gama innych producentow.

    Na tym właśnie polega problem.
    Mający sporą specjalistyczną wiedzę często myślą kategoriami, które znacznie
    przewyższają oczekiwania nawet zaawansowanych amatorów.
    Na typowe pytanie o LCD do obróbki foto sypią się najczęściej spore kwoty.
    Zgoda, za jak nabliższe profi efekty trzeba zapłacić ale nie każdy
    potrzebuje high endu.

    W tym wątku i tak padła rekordowa ilość informacji kierujących na przyzwoity
    sprzęt.
    Od siebie dodam, że poluję od dłuższego czasu na Belineę 101910. Jest to co
    prawda MVA ale mam kumpla, który od długiego czasu używa tego modelu i to co
    robi z fotografiami ewidentnie pokazuje, że "się da". Kumpel robi kolor, b&w
    i nosi odbitki do bdb labu - efekty są znakomite.
    Ja na swojej bańce już się parę razy przyciąłem (gradient mi się za daleko
    kończył ; ), podejrzewam, że nawet na tej Belinei nie miałbym wpadki.

    Problem kolejny to źródło zakupu. Ta aukcja... no, powiem tak - kupiłbym ale
    tylko jadąc do tego sklepu.
    Inne oferty innych sprzedawców wyglądają równie nieprzekonywująco. Na
    pytania o różne monitory nie otrzymuję odpowiedzi - widać spycha się szajs,
    którego nikomu nie chce się rzetelnie opisać.

    adam

  • 30. Data: 2009-07-02 12:18:20
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Od siebie dodam, że poluję od dłuższego czasu na Belineę 101910. Jest to co
    > prawda MVA ale mam kumpla, który od długiego czasu używa tego modelu i to co

    Osobiście jeśli chodzi o low-end, to kupiłbym używane Eizo L768.
    Kupując przechodzone L768 mamy pewne szanse, że trafi nam się dobry
    monitor. Kupując Belineę - z całym szacunkiem dla Twojego kolegi -
    szanse są minimalne.