  • 11. Data: 2011-12-16 22:15:53
    Temat: Re: Panasonic TZ10 - jakieś wady?
    Od: Tom <l...@U...onet.pl>

    W dniu 2011-12-16 22:38, r...@k...pl pisze:

    > Te dwa punkty mnie trochę rozczarowały. Jak na małpkę przystało, liczyłem że
    > wyłączenie GPS-u zrobi za mnie.

    Trzeba z wejść do menu i wyłączyć. Także z samego GPS-a trzeba korzystać
    z umiarem. Ja po prostu włączam go wtedy gdy potrzebuje. W otwartym
    terenie fix-a łapie dosyć szybko (3-4 minuty).

    > Liczyłem też na inną opinię o zdjęciach, zwłaszcza że będzie często
    > wykorzystywany właśnie z lampką...

    Może moja opinia jest nieobiektywna, bo porównuje go ze zdjęciami z
    lustra pentaxa, ale przyznam, że spodziewałem się czegoś lepszego.
    Poniżej masz jakieś próbki z tego aparatu:
    przy dobrej pogodzie:
    http://img713.imageshack.us/img713/204/p1010242m.jpg
    wieczorem:
    http://img809.imageshack.us/img809/3098/p1020129l.jp
    długi koniec:
    http://img818.imageshack.us/img818/8508/p1010708c.jp

    T.

  • 12. Data: 2011-12-17 00:41:03
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 16 Dec 2011 23:15:53 +0100, w <jcgfuu$k46$1@news.dialog.net.pl>, Tom
    <l...@U...onet.pl> napisał(-a):

    > Trzeba z wejść do menu i wyłączyć. Także z samego GPS-a trzeba korzystać
    > z umiarem. Ja po prostu włączam go wtedy gdy potrzebuje. W otwartym
    > terenie fix-a łapie dosyć szybko (3-4 minuty).

    Trochę lipa. Ten czas też dla mnie koszmarnie długi (navi sam. łapie poniżej
    1m).

> [...]
    > lustra pentaxa, ale przyznam, że spodziewałem się czegoś lepszego.
    > Poniżej masz jakieś próbki z tego aparatu:

    Dla mnie nawet to przy ładnej pogodzie nie jest zbyt dobre :/
    Dzięki za próbki.

  • 13. Data: 2011-12-17 09:14:58
    Od: Voytek <m...@p...pl>

    W dniu 2011-12-16 21:46, r...@k...pl pisze:

    > Obejrzałem. A przypadkiem nie tak właśnie widać efekt stabilizacji (power ois)?

    Wyłączenie stabilizacji niestety nie wyłącza jej podczas kręcenia filmów
    - chyba, że nie wiem jak to zrobić. Poniżej masz dwa zdjęcia - na
    szerokim i pełnym tele.
    http://img528.imageshack.us/img528/7712/p1020555i.jp
    http://img190.imageshack.us/img190/195/p1020562k.jpg

  • 14. Data: 2011-12-17 11:36:37
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 17 Dec 2011 10:14:58 +0100, w <jchmig$js2$1@news.task.gda.pl>, Voytek
    <m...@p...pl> napisał(-a):

    > Wyłączenie stabilizacji niestety nie wyłącza jej podczas kręcenia filmów
    > - chyba, że nie wiem jak to zrobić.

    As mentioned earlier, choosing the GPS tagging for AVCHD Lite files can render
    them less compatible with other devices, and the updated Power OIS
    stabilisation could occasionally jerk the image when fully zoomed-in, depending
    on the degree of shake - you can see an example of this in our clip above.

    http://www.cameralabs.com/reviews/Panasonic_Lumix_DM
    C_TZ10_ZS7/

    > Poniżej masz dwa zdjęcia - na
    > szerokim i pełnym tele.
    > http://img528.imageshack.us/img528/7712/p1020555i.jp
    > http://img190.imageshack.us/img190/195/p1020562k.jpg

    Dzięki. Ale prawdę mówiąc, trochę jestem zawiedziony.
    Chyba mam zbyt duże wymagania -- bo w testach obraz jest oceniany b. wysoko.

  • 15. Data: 2011-12-17 18:35:47
    Od: Voytek <m...@p...pl>

    W dniu 2011-12-17 12:36, r...@k...pl pisze:

    > Dzięki. Ale prawdę mówiąc, trochę jestem zawiedziony.
    > Chyba mam zbyt duże wymagania -- bo w testach obraz jest oceniany b. wysoko.

    Powiem tak - wszystkie zdjęcia, które zostawiam, zmniejszam i lekko
    podostrzam. I dla mnie są wystarczające. Używałem wcześniej D70s,
    sprzedałem z racji niewygody noszenia i kupiłem właśnie TZ10. Na
    odbitkach 10x15 nie widać różnicy (pomijam oczywiste różnice wynikające
    z używalnego ISO, czy głębi ostrości). Poniżej przykłady (są exify).
    http://img59.imageshack.us/img59/116/p1000282tj.jpg
    http://img860.imageshack.us/img860/815/p1000254j.jpg
    http://img859.imageshack.us/img859/8964/p1010626i.jp

  • 16. Data: 2011-12-18 07:53:21
    Od: Voytek <m...@p...pl>

> [...]

    > on the degree of shake - you can see an example of this in our clip above.

    Wyłączyłem tagowanie filmów i jest zdecydowanie lepiej.

  • 17. Data: 2011-12-19 17:27:03
    Od: adamw2 <a...@w...pl>

    Właśnie wymyślili taką opcję, żeby cały czas był w pogotowiu. Wyłączenie
    GPSa skutkuje baaardzo długim szukaniemm sygnału (patrz niżej)

    No właśnie, wg mnie to jest bardzo wolno. Czekasz 3 min żeby zrobić
    zdjęcie, a tym czasem motyw zniknął i zdjęcia nie ma.
    Oczywiście można dyskutować, czy w ogóle notowanie położenia jest
    potrzebne, ale jeśli ma się GPSa i chce się z niego korzystać, to przy
    ciągłym wyłączaniu jakiś procent zdjęć będzie bez oznaczeń.

    Adam

  • 18. Data: 2011-12-19 19:14:34
    Od: Tom <l...@U...onet.pl>

    W dniu 2011-12-19 18:27, adamw2 pisze:

    > Właśnie wymyślili taką opcję, żeby cały czas był w pogotowiu. Wyłączenie
    > GPSa skutkuje baaardzo długim szukaniemm sygnału (patrz niżej)

    Zgadza się tylko, że w biorąc pod uwagę żywotność aku takie udogodnienie
    staje się wadą przy dłuższych wycieczkach. Przekonałem się o tym na
    własnej skórze. Teraz zabieram zapasowy akumulator lub w przypadku kiedy
    przez dłuższy czas nie robię zdjęć wyłączam GPS.

    > No właśnie, wg mnie to jest bardzo wolno. Czekasz 3 min żeby zrobić
    > zdjęcie, a tym czasem motyw zniknął i zdjęcia nie ma.

    Zależy co robisz, ja przeważnie krajobrazy, martwą naturę więc nie mam
    problemu. Poza tym zawsze można zrobić fotkę nawet jeśli GPS nie złapie
    sygnału.

    > Oczywiście można dyskutować, czy w ogóle notowanie położenia jest
    > potrzebne, ale jeśli ma się GPSa i chce się z niego korzystać, to przy
    > ciągłym wyłączaniu jakiś procent zdjęć będzie bez oznaczeń.

    Na ekranie masz informację czy złapał sygnał czy nie, więc jeśli Ci
    zależy zawsze możesz zaczekać.

    T.

  • 19. Data: 2011-12-28 16:36:48
    Od: " merti" <m...@g...pl>

    > Na ekranie masz informację czy złapał sygnał czy nie, więc jeśli Ci
    > zależy zawsze możesz zaczekać.

    I właśnie w tym momencie robisz zdjęcia i starasz się uchwycić ulotne chwile.
    Gdy złapie fixa, a ty już będziesz kończył "sesję" to to zrób jeszcze jedno
    zdjęcie z zapisem pozycji, potem w domu skopiujesz do innych z tej sesji ;)

    Co do zdjęć to sam zakupiłem TZ5 i powiem wam że starczy. Miałem dość
    taszczenie lustra, teraz leży i czasami biorę je na miasto, w góry rzadko.

    Najważniejsze, nie patrzmy na zdjęcia 1:1, bo inaczej nabawimy się kompleksów
    i szybko będziemy się chcieli pozbyć aparatu. To jest małpka, która ma nam
    pomóc utrwalić te krótkie chwile, a potem i tak wszyscy oglądają na ekranie
    kompa lub TV więc równie dobrze aparat mógł by mieć 3 MPix. Wywołując zdjęcia
    w fotolabie i tak nie zauważymy różnicy, no może głębia będzie większa ale to
    tylko...
    Sam ostatnio zaraziłem się robieniem zdjęć panoramicznych 16:9 bo wtedy mamy
    większy kąt widzenia, a zawdzięczamy to matrycy multi aspect. Normalnie mam
    28 mm na szerokim ale w trybie 16:9 mam bodajże 26 mm ;)

    > Dla mnie nawet to przy =B3adnej pogodzie nie jest zbyt dobre :/
    > Dzi=EAki za pr=F3bki.

    To zdjęcie definitywnie jest poruszone. Proponuję mieć włączony tylko
    pierwszy tryb "szejkera", a jak czas jest za mały to kompensuj ekspozycje do
    -1eV, zdjęcia i tak będzie dobrze naświetlone. Najważniejsze jednak o czym
    warto pamiętać to szukajmy światła, wtedy nie ma problemów z jakością zdjęcia
    ;) ...