  • 1. Data: 2011-12-15 11:37:33
    Temat: Kamera internetowa z "lustrzanki"
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Witam.

    Zwracam się z może nietypowym pytaniem. Szukam aparatu, który posiada dużą matrycę
    (mógłbym to nazwać "lustrzanka" ale nie musi posiadać lustra, wystarczy że ma APS-C),
    wymienna optyka to dodatkowa zaleta... ale jest jeden wymóg - musi mieć możliwość
    pracy jako kamera internetowa. Mile widziane zdalne sterowanie. Coś podobnego można
    było uzyskać na starszych kompaktach Canon (Remote Capture + dodatkowy soft)... ale i
    nowszych lustrzankach. Tylko, że fajnie by było bez kombinowania (powyższa wersja
    zakłada podgląd "z wizjera" na komputerze i przechwytywanie fragmentu pulpitu do
    wirtualnej kamery, który potem może powędrować w świat - bez sensu).

    Znacie coś takiego? Może być na USB, Firewire... od biedy jakieś inne rozwiązanie też
    ujdzie, chociaż przenośność mile widziana (latanie z 5 przejściówkami, generatorem
    prądotwórczym i komputerem stacjonarnym odpada).

    Z góry dziękuję,
    Jan Bartnik

  • 2. Data: 2011-12-21 16:09:21
    Temat: Re: Kamera internetowa z "lustrzanki"
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    ExtraWebcam
    www.extrawebcam.com
    EOS Camera Movie Record
    http://sourceforge.net/projects/eos-movrec
    sistjema
    http://valexvir.narod.ru
    www.fotopasjonaci.blogspot.com/2011/05/nagrywanie-fi
    lmow-canon-eos-450d-canon.html

    Nagrywanie filmow przy pomocy... Canona EOS 50D:
    http://magiclantern.wikia.com/wiki/50D
    www.youtube.com/watch?v=WutAULlNIME
    www.youtube.com/watch?v=piOzeZywvdw
    http://groups.google.com/group/ml-devel
    https://bitbucket.org/hudson/magic-lantern/downloads
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 3. Data: 2011-12-25 21:15:06
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    W dniu środa, 21 grudnia 2011, 17:09:21 UTC+1 użytkownik astro napisał:
    > ExtraWebcam
    > www.extrawebcam.com

    Odpada, głównie ze względu na rozdzielczość (chyba, że źle przeczytałem).

    > EOS Camera Movie Record
    > http://sourceforge.net/projects/eos-movrec

    Brzmi obiecująco ale to też chyba nie to (trzeba jakoś obraz przechwycić i zrobić z
    niego webcama. Ale dziękuję, bo ten link wykorzystam do czegoś innego.

    > sistjema
    > http://valexvir.narod.ru
    > www.fotopasjonaci.blogspot.com/2011/05/nagrywanie-fi
    lmow-canon-eos-450d-canon.html

    Dlaczego ten obraz "pływa" podczas gwałtowniejszych ruchów? Jak w matrycach do
    komórek. Może to wina kompresji. Druga uwaga jak w akapicie wcześniej.

    > Nagrywanie filmow przy pomocy... Canona EOS 50D:
> [...]

    Niestety, nagrywanie to nie do końca to czego szukam.

    Dziękuję za trud włożony w ten wpis. Niestety, nie znalazłem odpowiedzi na mój
    problem, czyli webcam przynajmniej 720p z "lustrzanki". 320x200 z viewfindera to za
    mało, a dodatkowy program przechwytujący fragment pulpitu odpada (obraz z kamery
    przeplata się z widokiem z pulpitu). A może coś źle zrozumiałem.

  • 4. Data: 2011-12-31 14:14:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 25 Dec 2011, Jan Bartnik wrote:

    lmow-canon-eos-450d-canon.html

    > Dlaczego ten obraz "pływa" podczas gwałtowniejszych ruchów? Jak w matrycach do
    komórek.
    > Może to wina kompresji.

    Nie, pewnie chodzi o "zasługę" mechanizmu który na ogół określany jest
    mianem "rolling shutter", od khm... klasycznej przyczyny, a spowodowany
    jest "linijkowym" zczytywaniem danych z matrycy, bez względu na to czy
    powodem jest faktycznie migawka czy "tylko" sposób działania matrycy.
    Filmiku nie widzę (jakiś error wyskakuje), ale w lustrzankach AFAIR ów
    efekt należy do dobrze widocznych :)
    BTW:
    Co sprytniejsze programy do tłumienia ruchów obrazu przy obróbce przy
    okazji radzą sobie również z tym problemem - trzeba nastawić jaki
    procent odstępu miedzy kolejnymi klatkami zajmuje "przebieg migawki",
    poza wstrząsami krótszymi niż klatka (np. przy stuknięciu aparatem
    w coś twardego) efekt daje się mocno zniwelować (acz nic za darmo,
    przy szerokim kącie pozostaje falowanie obrazu wskutek zmiany
    geometrii zależnej od kąta wobec osi obiektywu).

    pzdr, Gotfryd