    From: Tom <l...@U...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Panasonic TZ10 - jakieś wady?
    Date: Mon, 19 Dec 2011 20:14:34 +0100

    W dniu 2011-12-19 18:27, adamw2 pisze:

    > Właśnie wymyślili taką opcję, żeby cały czas był w pogotowiu. Wyłączenie
    > GPSa skutkuje baaardzo długim szukaniemm sygnału (patrz niżej)

    Zgadza się tylko, że w biorąc pod uwagę żywotność aku takie udogodnienie
    staje się wadą przy dłuższych wycieczkach. Przekonałem się o tym na
    własnej skórze. Teraz zabieram zapasowy akumulator lub w przypadku kiedy
    przez dłuższy czas nie robię zdjęć wyłączam GPS.

    > No właśnie, wg mnie to jest bardzo wolno. Czekasz 3 min żeby zrobić
    > zdjęcie, a tym czasem motyw zniknął i zdjęcia nie ma.

    Zależy co robisz, ja przeważnie krajobrazy, martwą naturę więc nie mam
    problemu. Poza tym zawsze można zrobić fotkę nawet jeśli GPS nie złapie
    sygnału.

    > Oczywiście można dyskutować, czy w ogóle notowanie położenia jest
    > potrzebne, ale jeśli ma się GPSa i chce się z niego korzystać, to przy
    > ciągłym wyłączaniu jakiś procent zdjęć będzie bez oznaczeń.

    Na ekranie masz informację czy złapał sygnał czy nie, więc jeśli Ci
    zależy zawsze możesz zaczekać.

    T.