  • 1. Data: 2011-12-15 23:35:35
    Temat: Stworzenie lepszej jakości obrazka z filmu
    Od: Iluminat <i...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    wiem, że ze zdjęcia nie zrobię lepszego zdjęcia i z filmu lepszej jakości
    filmu - nie ma algorytmu, który jak na filmach sensacyjnych, uzupełni
    brakujące dane.
    Ale - czy mając film, na którym znajduje się jakiś obiekt (a więc serię
    zdjęć) w rozdzielczości np. 640*480 będę mógł stworzyć jedno zdjęcia o
    lepszej rozdzielczości? Jeżeli tak, to jak można byłoby to zrobić?

    Z tego co kojarzę jest jakiś program, który z wielu zdjęć tego samego
    obiektu potrafi zrobić jedno zdjęcia w wyższej rozdzielczości (tylko nie
    pamiętam nazwy programu, ale głowę dam, że kiedyś go instalowałem).

    --
    Pozdrawiam,
    Iluminat

  • 2. Data: 2011-12-16 00:53:46
    Temat: Re: Stworzenie lepszej jakości obrazka z filmu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Dec 2011, Iluminat wrote:

    > Witam,
    > wiem, że ze zdjęcia nie zrobię lepszego zdjęcia i z filmu lepszej jakości
    > filmu - nie ma algorytmu, który jak na filmach sensacyjnych, uzupełni
    > brakujące dane.

    No, z tym filmem nie byłbym taki pewien :)
    (oczywiście nie chodzi o dowolne "podciąganie")

    > Ale - czy mając film, na którym znajduje się jakiś obiekt (a więc serię
    > zdjęć) w rozdzielczości np. 640*480 będę mógł stworzyć jedno zdjęcia
    > o lepszej rozdzielczości? Jeżeli tak, to jak można byłoby to zrobić?

    Teoria nie wskazuje przeciwwskazań ;) tak długo, jak długo trzymać
    się tezy iż prawdziwe jest założenie o lokalnym "podobieństwie"
    obiektów na kolejnych klatkach.
    Bazując na tym założeniu, należałoby:
    - wydłubać z kolejnych klatek "obiekty" tak, jak robią to programy
    zdolne do *lokalnej* kompensacji (lub[1] interpolacji) ruchu
    - do znalezionych "obiektów" zastosować poniższe

    Nie mam pojęcia czy istnieje program który to robi.
    Niemniej z powyższego wynika moja uwaga wyżej: skoro film *zawiera*
    redundancję która powinna pozwolić skorzystać z niżej wymienionej
    techniki, to powinno się dać następnie "nałożyć" odtworzone
    szczegóły z powrotem - oczywiście tylko te szczegóły, które
    zostały *prawidłowo* odtworzone, z założeniem "lokalnego
    podobieństwa" obiektów: szczegóły ruchome powinny powodować
    efekty podobne do oglądanych w złudzeniach optycznych :>

    > Z tego co kojarzę jest jakiś program, który z wielu zdjęć tego samego
    > obiektu potrafi zrobić jedno zdjęcia w wyższej rozdzielczości (tylko nie
    > pamiętam nazwy programu, ale głowę dam, że kiedyś go instalowałem).

    Szukasz tematu "superresolution" :)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Super-resolution

    Rzecz jasna, w razie szukania po internecie należy a priori wykluczyć
    marketingowe nadużywanie tego terminu, bo jak spróbowałem to zaraz
    się potknąłem o "superresolution from one image", czyli grube
    nieporozumienie z tworzenia obrazków... jak toto się nazywa,
    takie jak "kreskówki", z ładnie wypełnonymi gładkimi plackami?
    No w każdym razie czyste "napychanie bitów" (w odróżnieniu
    od rzeczywistego podnoszenia rozdzielczości).

    Programów AFAIR jest więcej, ale może chodzi o to:
    http://lcav.epfl.ch/software/superresolution
    ...albo o to:
    http://www.photoacute.com/tech/superresolution_faq.h
    tml

    Jeśli chodziło o inny, to pro publico bono zapodaj link
    (jak już znajdziesz).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2011-12-16 01:31:31
    Od: "Stefan Nawrocki" <o...@3...com.pl>

    http://www.infognition.com/VideoEnhancer/

    Stefan
    http://foto.3n.com.pl

  • 4. Data: 2011-12-16 11:02:02
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    Użytkownik "Iluminat" <i...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obiektu potrafi zrobić jedno zdjęcia w wyższej rozdzielczości (tylko nie
    > pamiętam nazwy programu, ale głowę dam, że kiedyś go instalowałem).

    Było tu kiedyś o programie który z kilku zdjęć kiepskiej jakości np.
    zaszumionych robił zdjęcie o mniejszym szumie. Ale rozdzielczości chyba nie
    powiększał.

  • 5. Data: 2011-12-17 08:38:00
    Od: Iluminat <i...@N...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 16 Dec 2011 00:35:35 +0100, Iluminat napisał(a):

> [...]
    > obiektu potrafi zrobić jedno zdjęcia w wyższej rozdzielczości (tylko nie
    > pamiętam nazwy programu, ale głowę dam, że kiedyś go instalowałem).

    Wtedy jeszcze nie widziałem filmu, który chciałem "powiększyć". Teraz
    widzę. To kiepskiej jakości H264 352x288 z kamery przemysłowej. Gdyby to
    był nieskompresowany film, to można byłoby się pobawić. Przy skompresowanym
    wydaje się, że do następnych klatek brane są informacje z poprzednich więc
    żadnych nowych danych i tak by się nie wyciągnęło.
    Dzięki za informacje o programach - przydadzą się do zabawy czymś innym. :)