  • 21. Data: 2011-05-18 20:04:44
    Temat: Re: Panasonic Lumix DMC-G3
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-05-18 21:57, Mariusz [mr.] pisze:

    > "JD" <j...@g...com> wrote:
    >
    > [...]
    >

    > a). czy na pewno K-5 nie ma dodatkowej matrycy do LV jak niektóre
    > lustrzanki?

    Czy marketoidy zapomniałyby o tym gdzieś napisać?

    > b). czy kontrola jakości była naprawdę wnikliwa?

    Była wnikliwa i nie tylko moja,
    bo foty dla pracodawcy robione.

    > Nie wiem, pytam.

    Pytaj, jak nie wiesz, nie twierdź :)

    JD

  • 22. Data: 2011-05-18 20:04:53
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> wrote:

    [...]
    > a). czy na pewno K-5 nie ma dodatkowej matrycy do LV jak niektóre
    > lustrzanki?
    >
    > b). czy kontrola jakości była naprawdę wnikliwa?
    >

    > Nie wiem, pytam.

    Aha, bo samo zjawisko grzania matrycy przez LV badałem osobiście.

    [mr.]

  • 23. Data: 2011-05-18 20:11:14
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    > Aha, bo samo zjawisko grzania matrycy przez LV badałem osobiście.

    Co jest zresztą przyczyną chłodzenia matryc, np. w ekstremalnych
    przypadkach ciekłym azotem.

    [mr.]

  • 24. Data: 2011-05-18 20:16:08
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-05-18 21:47, Mariusz [mr.] pisze:

    > [...]
    >
    > I bardzo słusznie! Producentów aktualnie najlepszych aparatów trzeba
    > wynagradzać swoimi pieniędzmi. :))
    >

    > Byle to nie było poparcie bezwarunkowe. Canona kupowało się kiedyś
    > za markę, poźniej siedzieli w nim ci, którzy już weszli w system i co?
    > Przez osiem lat Canon nie dokonał sensownego postępu i dziś zajmuje
    > ostatnie miejsce wśród producentów aparatów systemowych.
    > [...]

    Muszę Cię zmartwić - nie zamawiałem pod wpływem Twojego tekstu. Do K-5
    przymierzałem się od momentu jego rynkowej premiery - odkłądajać jedynie
    zakup licząc że do wiosny stanieje (tu się niestety przeliczyłem)i
    czekajać na wyeliminowanie wad wieku dziecięcego tego korpusu (tu już
    chyba producent odniósł sukces - w nowych seriach produkcyjnych nie
    słychać użalania użytkowników na 'gronkowca' na matrycy a firmware 1.03
    znacznie poprawił skuteczność AF przy świetle żarowym).
    A w systemie Pentaxa siedzę już od kilkunastu lat... Kolejno MZ-5,
    MZ-5n, *istD, K10D, K20D, K-X... a jeszcze przedtem Zenit Automat (z
    bagnetem K!) i Ricoh KR-10 super... Na szczęście w wypuszczaniu coraz
    lepszych aparatów Pentaxowi moje poparcie nie przeszkodziło;-)

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 25. Data: 2011-05-18 20:17:38
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-05-18 21:49, JD pisze:

    > robiłem K-5 przez 3 godziny na LV cykając pilotem,
    > na ISO400 i nie zauważam różnicy między pierwszym a ostatnim foto.

    Nie wiem, czy Mariusz ma rację, ale mam wrażenie, ze dla K-5 ISO400 to
    raczej niska czułość.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 26. Data: 2011-05-18 20:25:56
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-05-18 22:17, Marek Wyszomirski pisze:

    > Nie wiem, czy Mariusz ma rację, ale mam wrażenie, ze dla K-5 ISO400 to
    > raczej niska czułość.

    Ekstremalne czułości dla K-5 to 6400-51200, faktycznie na takich nie
    sprawdzałem.

    JD

  • 27. Data: 2011-05-18 20:26:07
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

    [...]

    > Muszę Cię zmartwić - nie zamawiałem pod wpływem Twojego tekstu. Do K-5
    > przymierzałem się od momentu jego rynkowej premiery

    Ha! Chyba nie sądzisz, że sądziłem, iż jako pierwszy wpadłem na to,
    że K-5 to nielichy aparat? :))

    Nie martwi mnie to nic-a-nic. Chodzi tylko o to, by ci, którzy
    potrzebują jakości na podstawie wiarygodnych informacji wybierali
    naprawdę najlepsze produkty. A tym samym, by producenci, którzy ostatnio
    nieco się opuścili w rywalizacji mieli ostrogę do pogonienia z jakością,
    a nie tylko liczyli na to, że czysty marketing + wierność konsumentów
    uratuje im premie.

    [mr.]

  • 28. Data: 2011-05-18 20:29:38
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> wrote:

    > [...]
    >

    > Ha! Chyba nie sądzisz, że sądziłem, iż jako pierwszy wpadłem na to,
    > że K-5 to nielichy aparat? :))

    No i jakby wziąć to na poważnie, to by wyszło, że wysłałem wyniki
    swojego rankigu, a grupowicze już po 60 minutach podejmują decyzje
    zakupowe... ;-)

    [mr.]

  • 29. Data: 2011-05-18 20:42:18
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    > a). czy na pewno K-5 nie ma dodatkowej matrycy do LV jak niektóre
    > lustrzanki?

    Nie ma.

    > b). czy kontrola jakości była naprawdę wnikliwa?

    Tego nie wiem. Wydaje mi się natomiast, że gdybym chciał sprawdzić, czy
    w K-5 efekt podgrzewania matrycy pzrez LV wpływa na jakość obrazu
    użyłbym znacznie wyższych czułości niż ISO400. Dla tego aparatu ISO400
    to jedna z najniższych czułości.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 30. Data: 2011-05-18 20:44:46
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-05-18 22:25, JD pisze:

    > Ekstremalne czułości dla K-5 to 6400-51200, faktycznie na takich nie
    > sprawdzałem.

    Właśnie przy takich czułościach szukałbym wpływu podgrzewania matrycy
    przez LV na jakość obrazu. Czy łatwo bym znalazł - nie wiem:-)

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)