  • 101. Data: 2009-01-20 15:32:14
    Temat: Re: Panas G1 na dpreview
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "kurdybanek" <k...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:gl4km1$2kt5$1@opal.icpnet.pl...
    > Co ci da te 20-30 Mpix, skoro szczegóły i tak szum zeżre?
    --------------------
    Może nie do końca zeżre, ale obraz będzie porównywalny
    co najwyżej z dzisiejszymi małpkami, które nawet na minimalnych
    czułościach podpierają się redukcją szumu.

    > Pomijając
    > fakt, że śmiem wątpić, czy nawet osławione Zuiczki ;) są w stanie
    > przenieść taką rozdzielczość przy tak małej matrycy.
    ----------------------
    Już dzisiejsze Zuiki musiały by się wykazać rozdzielczościami
    na poziomie 110 l/mm jeśli mają wykorzystać rozdzielczości
    12-milionowych matryc 4/3, przy 25 mln wymagania rozdzielczości
    podskoczą do ok. 160 l/mm. Obiektywy we współczesnych
    małpkach wprawdzie bez trudu osiągają rozdzielczości rzędu
    200-250 l/mm, ale na znacznie mniejszej powierzchni, więc
    raczej wątpię by Olympusowi udała się taka sztuka z matrycami 4/3.

    --

    Pozdrawiam Serdecznie!

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii http://www.stopa.cso.pl

  • 102. Data: 2009-01-20 15:41:57
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Arkadiusz Stopa wrote:

> [...]
    > 200-250 l/mm, ale na znacznie mniejszej powierzchni, więc
    > raczej wątpię by Olympusowi udała się taka sztuka z matrycami 4/3.

    Ale mój kitowy Zuiek spokojnie wypełnia 10Mpix w E400, wykresy mnie nie
    interesują. Ostrośc jest już przykrywana przez AA.

  • 103. Data: 2009-01-20 16:19:50
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    Mikolaj Machowski wrote:

    > Jesteś pewien? W większości testów użyli 50/2.0 Zuiko Digital
    > Olympusa. W tych kilku gdzie zastosowano kit był wyraźny spadek
    > jakości.

    Sa RAWy z kita. Jest niezle.

  • 104. Data: 2009-01-20 16:25:25
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    grzybu napisał:

> [...]

    Jesteś pewien? W większości testów użyli 50/2.0 Zuiko Digital Olympusa.
    W tych kilku gdzie zastosowano kit był wyraźny spadek jakości.

    m.
    --
    Kruca bomba, mało casu.

  • 105. Data: 2009-01-20 16:33:50
    Od: m...@a...net.pl

> [...]
    >200-250 l/mm, ale na znacznie mniejszej powierzchni, więc
    >raczej wątpię by Olympusowi udała się taka sztuka z matrycami 4/3.

    Ze zmniejszeniem kolka obrazowego wzrasta rozdzielczosc obrazu,
    bo jest on po prostu "scisniety".

    To z tego powodu malpki moga miec rozdzielczosc 200 l/mm.
    Poniewaz kolko obrazowe w systemie 4/3 moze byc liniowo
    dwa razy mniejsze niz w obiektywie pelnoklatkowym,
    to trudnosc uzyskania rozdzielczosc 160 l/mm przy kolku
    czterotrzeciowym, jest rownowazna trudnosci uzyskania
    rozdzielczosci 80 l/mm przy kolku pelnoklatkowym.

    Niezaleznie od tego, widac ze fotografia cyfrowa zdaza w
    kierunku wyeliminowania filtra AA na rzecz zageszczenia
    probkowania na matrycy. Nie zapominajmy, ze obraz
    uzyskuje sie dzis z interpolacji bajerowskiej, a wiec
    i z tego powodu nadprobkowanie nie wydaje sie zle.

    Nadprobkowanie daje pare bonusow o ktorych sie dowiemy
    z czasem, kiedy stanie sie powszechne, przykladowo
    umozliwiac bedzie bezstratne (mniej stratne) obracanie
    obrazu, korygowanie beczki, mapowanie spalonych
    pikseli. Ciekawe tez jak wplywa na dzialanie
    algorytmow autofocusa.

    Michal

  • 106. Data: 2009-01-20 18:05:32
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Radio Erewan:

    > Ceny i ergonomii to nie spieprzą, potrafią to ustawić dobrze. Przydało by
    > się jeszcze, by Olek kupił licencję na filtr AA od Panasonica, a nie
    > wkładał ciągle ten sam, który miał służyć E-1 przy 5 megapikselach.

    Mogą wziąć stary, tylko niech tam wsadzą matrycę z E1 :>

  • 107. Data: 2009-01-20 18:32:11
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Jakub Jewuła pisze:
    [...]
    > A tu jak widac technologia jednak wolniej ale nada idzie
    > do przodu. Widac chocby po tym aparacie - moze spokojnie
    > konkurowac z popularnymi lustrzankami jakoscia obrazu,

    Z całą pewnością może konkurować z lustrzankami formatu 4/3 i to dzwinym
    nie jest - ta sama matryca.

    > a latwoscia uzytkowania pewnie je leje...

    A to ostatnie, to na jakiej podstawie?

    --
    Pozdrowienia
    Janek

  • 108. Data: 2009-01-20 18:35:43
    Od: Radio Erewan <r...@g...com>

    Dnia Tue, 20 Jan 2009 16:33:50 +0000 (UTC), m...@a...net.pl napisał(a):

    > Ze zmniejszeniem kolka obrazowego wzrasta rozdzielczosc obrazu,
    > bo jest on po prostu "scisniety".

    Bardzo dziwna teoria.

> [...]
    > czterotrzeciowym, jest rownowazna trudnosci uzyskania
    > rozdzielczosci 80 l/mm przy kolku pelnoklatkowym.

    Jakoś nie przekonujesz mnie tym stwierdzeniem.
    Co zrobisz z dyfrakcją? Hm?

> [...]
    > uzyskuje sie dzis z interpolacji bajerowskiej, a wiec
    > i z tego powodu nadprobkowanie nie wydaje sie zle.

    A na jakiej podstawie takie wnioski? Jakiś "wysyp" choćby jednego aparatu
    bez filtra AA w ostatnich 3-4 latach?

    Pozdrawiam sceptycznie
    --
    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl

  • 109. Data: 2009-01-20 19:09:12
    Od: Roman Rumian <g...@c...edu.pl>

    Przepraszam, czy ten aparat kręci filmy, z dźwiekiem czy nie ??
    Pytam, bo czytam różne opinie na ten temat ...

    Roman Rumian

  • 110. Data: 2009-01-20 19:28:11
    Od: m...@a...net.pl

    >Bardzo dziwna teoria.

    Nie widze nic dziwnego.
    Obiektywy malpek jednak DAJA taka rozdzielczosc jak daja, prawda?

    >Co zrobisz z dyfrakcją? Hm?

    Bedzie, i bedzie spora.

    >A na jakiej podstawie takie wnioski?

    Zdrowego rozsadku.

    >Jakiś "wysyp" choćby jednego aparatu
    >bez filtra AA w ostatnich 3-4 latach?

    Szczerze? Nie wiem. Natomiast mysle ze takich sporo,
    w segmencie kompaktow i komorek, gdzie obiektyw jest
    niewymienny i konstruktor z gory wie jaka ma rodzielczosc
    szkla a jaka ma rozdzielczosc matrycy.

    Michal