  • 21. Data: 2010-01-21 18:00:32
    Temat: Re: Pad tablicy partycji - ratunku :-((
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hj9h9j$9ll$...@n...news.neostrada.pl.
    ..
    > Jotpegi bez problemów? NIGDY nie udało mi sie odzyskać jotpegów w stanie
    > nienaruszonym - nawet jak zrobiłem test na pustej partycji, wrzuciłem jotpegi,
    > zdrefragmentowałem skasowałem partycje usunąłem - kazałem szukać - znalazł
    > tylko śmieci.

    No popatrz. U mnie testdisk odzuskuje 90% bez uszkodzeń.

  • 22. Data: 2010-01-21 18:18:01
    Od: "Papo Smurf" <S...@z...sa>

    Órzytkownik "Mikołaj Tutak" napisał:

    > Zajefajna rada - DVD wytrzymaja 2-5 lat, super nośnik na backupy.

    co ty pleciesz, posiadam DVD 10cio letnie i wszystko na nich jest, nie ma
    żadnych uszkodzonych plikuf, podobnie z CD ale te maja troszkę małą
    pojemność:O)

  • 23. Data: 2010-01-21 18:26:47
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Weź pomyśl.
    No właśnie liczyłem, że zrobisz to pierwszy :->

    Maciek

  • 24. Data: 2010-01-21 19:05:36
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Osadnik" <o...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > zdrefragmentowałem skasowałem partycje usunąłem - kazałem szukać - znalazł tylko

    nie chce zeby zlosliwie wypadlo, ale Message-ID: <hilsnn$9b9$1@inews.gazeta.pl>

    SOA#1

  • 25. Data: 2010-01-22 00:24:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "yarroll" 6...@l...goo
    glegroups.com

    : W kompie padł system (jak początkowo myślałem).
    : Chciałem uratować dane i przełożyłem dysk do innego kompa.
    : Inny komp rozpoznaje dysk ale jako "niesformatowany" :-((
    : System, WinXP.
    : Teoria jest taka że padła tablica partycji.

    WXP, czyli NTFS? Pad tablicy partycji czyli MFT?
    MFT to nie FATalna -- nie pada w całości. To plik
    z zapisanymi ciurkiem rekordami. Pad całości jest
    raczej niemożliwy. :) FAT rozsypuje się, i to łatwo,
    ale nie MFT.

    Jeśli to FAT -- jest jej kopia, jeśli MFT -- prawie na pewno
    nie jest rozsypana a co najwyżej uszkodzona. Być może uda się
    tę partycję odzyskać w całości bez potrzeby czasochłonnego
    wygrzebywania zdjęcia po zdjęciu.

    Przed jakimkolwiek naprawami, warto dysk skopiować na
    inny nośnik i dokonywać prób naprawczych na kopii. :)

    Do kopiowania polecam WinHex. Do napraw ręcznych -- także. :)

    Ale jeśli to nie tablica partycji, to może być krucho. :)
    Zazwyczaj uszkodzenia są niewielkie i warto je solidnie
    zdiagnozować, aby oszczędzić sobie czasu na ,,odkasowywanie''
    itp. zabiegi.

    I zazwyczaj odzyskanie wszystkiego (lub prawie wszystkiego) jest proste -- zwłaszcza
    zdjęć.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 26. Data: 2010-01-22 08:46:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    http://pl.wikipedia.org/wiki/RAID, polecam uwadze RAID1. Poczytaj sobie.
    --
    Jacek

  • 27. Data: 2010-01-23 20:05:29
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/RAID, polecam uwadze RAID1. Poczytaj sobie.
    Widzę, że umiesz znaleźć wikipedię, ale z czytaniem jest już jakiś
    problem. RAID (np. 1) nie zastępuje backupów, bo chroni przed awarią
    sprzętową dysku, a nie programowym uszkodzeniem zawartych na nim danych.
    Jeśli uszkodzisz tablicę partycji, przeżyjesz atak wirusa, czy po prostu
    skasujesz i nadpiszesz sobie jakieś pliki, to RAIDem się możesz ...

    Maciek

  • 28. Data: 2010-01-24 11:22:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 23 Jan 2010 21:05:29 +0100, Maciek napisał(a):

    > Widzę, że umiesz znaleźć wikipedię, ale z czytaniem jest już jakiś
    > problem. RAID (np. 1) nie zastępuje backupów, bo chroni przed awarią
    > sprzętową dysku, a nie programowym uszkodzeniem zawartych na nim danych.

    Bredzisz od rzeczy. Ryzyko uszkodzenia danych zawsze istnieje. Nośnik
    rezerwowy jakim jest drugi dysk w rajdzie czy płytka cd lub dvd zawsze może
    ulec uszkodzeniu. Każdy sobie ocenia jak szybki chce mieć dostęp do
    rezerwowych danych, jak długo maja one być przechowywane i jakiemu ryzyku
    podległe. Jeden kupi strimer czy nagrywarkę i stos płytek, inny będzie
    trzymał dane w chmurze a innemu wyjdzie że RAID1 jest optymalny. Spektrum
    potrzeb jest spore.
    --
    Jacek

  • 29. Data: 2010-01-25 22:29:38
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Jacek Maciejewski pisze:

    > Bredzisz od rzeczy. Ryzyko uszkodzenia danych zawsze istnieje. Nośnik

    Wcale nie bredzi. Mówi najświętszą prawdę. RAID 1 stanowi
    *wyłącznie* pewną ochronę przed *fizycznym* uszkodzeniem
    nośnika danych. Nie stanowi *żadnej* ochrony przed błędami
    na poziomie oprogramowania, np. skasowaniem zapisu przez
    wirusa lub błąd w programie. Jest to, wydaje mi się, oczy-
    wiste.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 30. Data: 2010-01-26 07:05:30
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-01-25 23:29, Radosław Sokół pisze:

> [...]
    > na poziomie oprogramowania, np. skasowaniem zapisu przez
    > wirusa lub błąd w programie. Jest to, wydaje mi się, oczy-

    No właśnie - czy pad tablicy na jednym dysku pociąga automatycznie
    zniszczenie jej kopii na drugim?

    --
    spp