  • 1. Data: 2010-01-20 13:55:59
    Temat: zasilacz ATX be-quiet
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Witam,
    Pytanie odnosnie sprawnosci zasilacza Pure 300W

    http://www.be-quiet.net/be-quiet.net/index.php?Story
    ID=519&websiteLang=pl

    czy jest prawda ze sprawnosc nigdy nie spada ponizej 75% (tak wyglada z
    rysunku) przy niskim obciazeniu, czy np gdy plyta pobiera zaledwie 5W,
    zasilacz nie bedzie pobieral wiecej niz 7W? pytam bo wiekszosc zasilaczy
    ma fatalne wyniki sprawnosci przy niskim obciazeniu/mocy

    ma ktos moze taki zasilacz i moze potwierdzic?

    PS
    ciekawe jak to jest zrealizowaline, czy sa tam moze dwa zasilacze jeden
    maly i drugi wiekszy + jakis przekaznik, ktory przelacza?

    pozdrawiam,
    R.M.

  • 2. Data: 2010-01-20 14:20:24
    Temat: Re: zasilacz ATX be-quiet
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 20 Jan 2010 14:55:59 +0100, R.M. napisał(a):

    > czy jest prawda ze sprawnosc nigdy nie spada ponizej 75%

    Pieprzenie i wiara w cuda. Każdy zasilacz przy braku obciążenia ma
    sprawność zero. Typowy ATX osiąga jakieś 75% sprawności przy 20% obciażenia
    nominalnego i jakieś 85% przy 50% nominalnego. Dalej istotnie się nie
    zmienia. W zakresie 0-20% obciążenia sprawność rośnie mniej więcej
    wykładniczo od 0 do 75%.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2010-01-20 14:25:41
    Od: "PK" <p...@e...pl>

    Właśnie wmontowałęm taki w komputer.
    Jest super cichy.
    Zaskoczyło mnie, że jest zimny, po prostu zimny.
    Nie gram w żadne gry więc chyba zasilacz nie miał mozliwości sie w ogóle
    wykazać pracą.
    Poprzednie zasilacze, ile bym ich nie miał zawsze były cieple lub bardzo
    ciepłe - ten mam po prostu zimny.
    Nie wiem jak się to ma do zużycia energii ale podejrzewam, że zuywa mniej
    niz te poprzednie ciepłe.
    PK

  • 4. Data: 2010-01-20 14:42:14
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "R.M." <f...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > ciekawe jak to jest zrealizowaline, czy sa tam moze dwa zasilacze jeden
    > maly i drugi wiekszy + jakis przekaznik, ktory przelacza?

    Nie wiem jak zachowuje się przy obciążeniu 5W ale po wprowadzenia
    komputera w stan wstrzymania (S3) pobiera mniej niż 1W. (nie ten sam model
    co w/w)

    --
    marfi

  • 5. Data: 2010-01-20 14:42:58
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    > nominalnego i jakieś 85% przy 50% nominalnego. Dalej istotnie się nie
    > zmienia. W zakresie 0-20% obciążenia sprawność rośnie mniej więcej

    tak, ale chyba nie wziales pod uwage ze ten zasilacz moze skladac sie z
    dwoch zasilaczy np 300W i 50W + przekaznik do przelaczania?

    gdy moc spadnie do np 30W wtedy zasilacz 300W bylby wylaczany, a
    wlaczany 50W

    szukam osoby, ktora potwierdzi to (lub posiada tak zasilacz)

  • 6. Data: 2010-01-20 18:41:10
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 20 Jan 2010 15:42:58 +0100, R.M. napisał(a):

    > tak, ale chyba nie wziales pod uwage ze ten zasilacz moze skladac sie z
    > dwoch zasilaczy np 300W i 50W + przekaznik do przelaczania?

    Nie spotkałem się z takim i uważam taką konstrukcję za niesłychanie mało
    prawdopodobną. Póki co, prąd za tani :)
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2010-01-20 20:51:26
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 20-01-2010 o 15:20 Jacek Maciejewski napisał na pl.comp.pecet:

    > Pieprzenie i wiara w cuda. Każdy zasilacz przy braku obciążenia ma
    > sprawność zero.

    A ile ma mieć jak nie ma przez co podzielić? :)
    Uważasz, że charakterystyka sprawność/obciążenie jest nieprawdziwa ?
    Możesz to jakoś udowodnić?

    > Typowy ATX osiąga jakieś 75% sprawności przy 20% obciażenia

    To ten BeQuiet nie jest typowy, bo posiada 82% przy 20% obciążenia.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 8. Data: 2010-01-20 21:01:35
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.01.20 15:20, Jacek Maciejewski pisze:
    > sprawność zero. Typowy ATX osiąga jakieś 75% sprawności przy 20% obciażenia
    > nominalnego i jakieś 85% przy 50% nominalnego. Dalej istotnie się nie

    Typowy ATX to może dociągnie do 70%.
    85% i więcej to mogą osiągnać zasilacze z oznaczeniem 85plus.
    A przecież są jeszcze 80plus.

    --
    Mar

  • 9. Data: 2010-01-21 08:42:33
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 20 Jan 2010 21:51:26 +0100, Wiesław napisał(a):

    > Uważasz, że charakterystyka sprawność/obciążenie jest nieprawdziwa ?
    > Możesz to jakoś udowodnić?

    A która (jaka) konkretnie?
    --
    Jacek

  • 10. Data: 2010-01-21 09:15:53
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 21-01-2010 o 09:42 Jacek Maciejewski napisał na pl.comp.pecet:

    > A która (jaka) konkretnie?

    Autor tematu podał linka. Konkretny zasilacz i charakterystyka.

    --
    Wiesław
    Opera Mail