  • 11. Data: 2010-01-20 22:02:57
    Temat: Re: Pad tablicy partycji - ratunku :-((
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "yarroll" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    news:60324c1f-aa4d-4c2a-a448-0dfeb00958f1@l30g2000yq
    b.googlegroups.com...
    >Jednak podobno są programy którymi ewentualnie można odzyskać dane.
    >Ratunku! Na dysku mam 80 GB, w tym ze 3 lata zdjęć których nie
    >zbekapowałem na DVD. Myślałem - kretyn ze mnie - że nic się im nie
    >stanie na dysku.

    zanim zaczniesz cokolwiek robic zapusc photorec albo (to najlepsza opcja)
    kup dysk o takiej samej lub wiekszej pojemnosci i zrob pelna kopie dysku,
    lacznie z pustym miejscem

  • 12. Data: 2010-01-20 22:07:03
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Osadnik" <o...@w...pl> wrote in message
    > Tak i tylko TestDisk ale tryb odzyskiwania tablic partycji anie plikó ( bo i tak
    > nic nie odzyska)

    > nie daj sobie wmówić odzyskiwania plików bo one tam są

    deczko sprzeczne, pofragmentowanych nie odzyska, ale cale, zwlaszcza jpegi
    bez problemow

    > tylko nie ma tablicy partycji po odzyskaniu owej partycji będzie jak przedtem
    > wszystko.

    o ile faktycznie tylko tablica partycji zniknela, a to wcale jasno z
    postu watkotworcy nie wynika

  • 13. Data: 2010-01-20 22:09:06
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    > Druga sprawa w razie czego jak Testdisk nie odzyska wszystkich partycji to spod
    > systemu użyj programu DMDE (bydle jest szaleni skuteczne)

    za szybko wyslalem ;)

    http://findandmount.com/download/ tez jest niezly, kiedys mi uratowal cos czego
    nijak nie umialem inaczej ruszyc

  • 14. Data: 2010-01-20 23:57:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Jan 2010, yarroll wrote:

    > Ratunku! Na dysku mam 80 GB, w tym ze 3 lata zdjęć których nie
    > zbekapowałem na DVD.

    0. nie zaczynaj od programów które cokolwiek "naprawiają".
    Aczkolwiek prawdopodobieństwo "naprawienia" jest wysokie,
    niemałe jest również prawdopodobieństwo "maźnięcia" po
    jakichś danych dysku, jak algorytm przyjmie błędne założenie

    1. posłuchaj co już "tg" napisał: najpierw FIZYCZNA kopia, cały
    dysk, o ile to możliwe :)

    2. o ile to niemożliwe - używaj najpierw programów które odzyskują
    dane na *inny* dysk, pozwalając stworzyć w pamięci (na potrzeby
    programu, ale nie zapisywane na dysku) obrazy struktur, potrzebnych
    od odzyskiwania

    Polecam skorzystanie z Zero Assumption Recovery:
    http://www.z-a-recovery.com/

    ...ten program, powstały jako "odzyskiwacz zdjęć" ową funkcjonalność
    ma jako jedyną darmową :), a "umie" coś więcej, niż przeciętny
    program do odzyskiwania *zbiorów* - otóż może szukać zdjęć, traktując
    dysk jak sieczkę sektorów, a kierując się strukturą danych.
    Oczywiście czasem kończy się to "odzyskaniem" 800MB JPG :P, ale
    spróbuj.
    Oczywiście zapisy robi na *innym* dysku, w myśl p.2 :D

    > Myślałem - kretyn ze mnie - że nic się im nie
    > stanie na dysku.

    Wiesz jak dzielą się użyszkodnicy komputerów? ;)
    Tak - na takich którzy *robią* backupy, i takich co je *będą robić*.
    Tertium non datur :>
    (chyba że mowa o "nieużyszkodniku").

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2010-01-21 07:46:30
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > dane na *inny* dysk, pozwalając stworzyć w pamięci (na potrzeby
    > programu, ale nie zapisywane na dysku) obrazy struktur, potrzebnych

    Przydalaby sie w dyskach zworka "readonly". Rzucilem ciekawostkowo
    w Google i zdaja sie cos mówic.

    pozdro
    --
    A S

  • 16. Data: 2010-01-21 09:10:45
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Nooo... samoocena niczego sobie :) A jak już wyjdziesz na prostą to se
    > zafunduj RAID.
    Chyba na komary :->
    Co mu pomoże RAID na pad tablicy partycji???

    Maciek

  • 17. Data: 2010-01-21 10:12:46
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 21 Jan 2010 10:10:45 +0100, Maciek napisał(a):

    > Co mu pomoże RAID na pad tablicy partycji???

    Weź pomyśl.
    --
    Jacek

  • 18. Data: 2010-01-21 12:17:36
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    tg pisze:

    > deczko sprzeczne, pofragmentowanych nie odzyska, ale cale, zwlaszcza jpegi
    > bez problemow

    Jotpegi bez problemów? NIGDY nie udało mi sie odzyskać jotpegów w stanie
    nienaruszonym - nawet jak zrobiłem test na pustej partycji, wrzuciłem
    jotpegi, zdrefragmentowałem skasowałem partycje usunąłem - kazałem
    szukać - znalazł tylko śmieci.

  • 19. Data: 2010-01-21 17:32:46
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Zajefajna rada - DVD wytrzymaja 2-5 lat, super nośnik na backupy.

    najlepiej zbekapowac te foty na papier - wywolac :)

  • 20. Data: 2010-01-21 17:58:37
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Mikołaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:hj7ncd$dts$...@a...news.neostrada.pl
    > Zajefajna rada - DVD wytrzymaja 2-5 lat, super nośnik na backupy.

    U mnie bez problemów wytrzymują 5 lat. Widać kupujesz jakieś rumuńskie nośniki.
    Nie stać Cię na lepsze?