  • 1. Data: 2010-01-20 17:52:09
    Temat: Pad tablicy partycji - ratunku :-((
    Od: yarroll <m...@p...onet.pl>

    Witam!
    W kompie padł system (jak początkowo myślałem).
    Chciałem uratować dane i przełożyłem dysk do innego kompa.
    Inny komp rozpoznaje dysk ale jako "niesformatowany" :-((
    System, WinXP.
    Teoria jest taka że padła tablica partycji.
    Jednak podobno są programy którymi ewentualnie można odzyskać dane.
    Ratunku! Na dysku mam 80 GB, w tym ze 3 lata zdjęć których nie
    zbekapowałem na DVD. Myślałem - kretyn ze mnie - że nic się im nie
    stanie na dysku.

    Pozdrawiam - Yarroll

  • 2. Data: 2010-01-20 18:47:46
    Temat: Re: Pad tablicy partycji - ratunku :-((
    Od: Tomasz Konojacki <x...@h...com>

    W dniu 2010-01-20 18:52, yarroll pisze:
> [...]
    > Ratunku! Na dysku mam 80 GB, w tym ze 3 lata zdjęć których nie
    > zbekapowałem na DVD. Myślałem - kretyn ze mnie - że nic się im nie

    Jak to wygląda w (dowolnym) menadżerze partycji?

  • 3. Data: 2010-01-20 19:05:19
    Od: "Papo Smurf" <S...@z...sa>

    Órzytkownik "yarroll" napisał:
> [...]
    > Jednak podobno są programy którymi ewentualnie można odzyskać dane.
    > Ratunku! Na dysku mam 80 GB, w tym ze 3 lata zdjęć których nie

    jeśli dysk działa, a jedyna jego przypadłością jest to że "zniknęły"
    partycje to najlepszym rozwiązaniem jest przeskanowanie całego dysku jakimś
    programem do odzysku danych i ich odzyskanie i skopiowanie na inny dysk, a
    następnie wykonanie ich kopii na płytach:O)
    z własnego doświadczenia polecam takie programy jak: FileScavenger i
    R-Studio NTFS, tylko pamiętaj żeby odzyskane dane kopiować na iny dysk a nie
    na ten sam!!!:O)

    >Myślałem - kretyn ze mnie - że nic się im nie stanie na dysku.

    dysk to najgorsze miejsce do przechowywania danych, faktycznie kretyn z
    ciebie, leć do sklepu po zgrzefke DVDwek:O)

  • 4. Data: 2010-01-20 19:09:45
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.01.20 18:52, yarroll pisze:
    > Jednak podobno są programy którymi ewentualnie można odzyskać dane.

    http://kamikaze.mp.waw.pl/bezpieczenstwo/odzyskiwani
    e-danych/

    --
    Mar

  • 5. Data: 2010-01-20 19:14:52
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 20 Jan 2010 09:52:09 -0800 (PST), yarroll napisał(a):

    > Jednak podobno są programy którymi ewentualnie można odzyskać dane.
    Są programy które umieją przywrócić istniejące uprzednio partycje na
    podstawie analizy danych zapisanych gdzie indziej niż tablica partycji. IMO
    najpierw zwróć uwagę na to a dopiero potem próbuj odzyskiwać pojedyńcze
    pliki. Niestety, nie pamietam jakie to programy :) sam poszukaj.
    Odzyskiwanie plików też się odbywa różnopoziomowo. Czasem udaje sie z
    nazwami a czasem dostajesz jedynie masę ponumerowanych kawałków. No i
    niestety, porządne programy do odzyskiwania sa płatne a bezpłatne są trudne
    w obsłudze :)

    > Ratunku! Na dysku mam 80 GB, w tym ze 3 lata zdjęć których nie
    > zbekapowałem na DVD. Myślałem - kretyn ze mnie - że nic się im nie
    > stanie na dysku.
    Nooo... samoocena niczego sobie :) A jak już wyjdziesz na prostą to se
    zafunduj RAID.

    --
    Jacek

  • 6. Data: 2010-01-20 19:24:29
    Od: q...@o...pl

    yarroll wrote:

> [...]
    > Ratunku! Na dysku mam 80 GB, w tym ze 3 lata zdjęć których nie
    > zbekapowałem na DVD. Myślałem - kretyn ze mnie - że nic się im nie

    Testdisk odzyskuje partycje (miałem tę "nieprzyjemność" sprawdzić na własnym
    dysku") http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

    JaromirD

  • 7. Data: 2010-01-20 19:47:33
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "Papo Smurf" <S...@z...sa> napisał w wiadomości grup

    > dysk to najgorsze miejsce do przechowywania danych, faktycznie kretyn z
    > ciebie, leć do sklepu po zgrzefke DVDwek:O)

    Zajefajna rada - DVD wytrzymaja 2-5 lat, super nośnik na backupy.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 8. Data: 2010-01-20 20:28:23
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

    Użytkownik Mikołaj Tutak napisał:
    > Użytkownik "Papo Smurf" <S...@z...sa> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:hj7kar$6n8$...@a...news.neostrada.pl

    > Zajefajna rada - DVD wytrzymaja 2-5 lat, super nośnik na backupy.

    No tak, lepiej nie miec zadnego backupu ;)

  • 9. Data: 2010-01-20 20:36:45
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    q...@o...pl pisze:

    > Testdisk odzyskuje partycje (miałem tę "nieprzyjemność" sprawdzić na własnym
    > dysku") http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

    Tak i tylko TestDisk ale tryb odzyskiwania tablic partycji anie plikó (
    bo i tak nic nie odzyska), nie daj sobie wmówić odzyskiwania plików bo
    one tam są tylko nie ma tablicy partycji po odzyskaniu owej partycji
    będzie jak przedtem wszystko.
    Druga sprawa w razie czego jak Testdisk nie odzyska wszystkich partycji
    to spod systemu użyj programu DMDE (bydle jest szaleni skuteczne)

  • 10. Data: 2010-01-20 21:13:38
    Od: "BUNIEK" <N...@p...onet.pl>

    > Testdisk odzyskuje partycje (miałem tę "nieprzyjemność" sprawdzić na
    > własnym
    > dysku") http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

    Ja mialem nieprzyjemnosc jak polecialy partycje, ale praca z TestDiskiem to
    przyjemnosc kilka razy mi uratowal dupe ale raz odzyskal ale byla nie
    czytelna, wtedy ontrak troche pomogl, bylo czytelne ale sie nie bootowalo
    ale z tym wygralismy sami.

    Buniek