  • Data: 2011-05-18 20:48:04
    Temat: Re: POLSKA
    Od: zefir <z...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.05.2011 11:14, Tom01 pisze:

    > Kiedyś pisałem. Bezpośrednia przyczyna wypadku wynikała ze zmian w
    > postrzeganiu pod wpływem przepisu o swiatłach w dzień. Światła z
    > reflektora projekcyjnego w jasny dzień nie widać. Wyjeżdżający z
    > podporządkowanej spodziewał się świateł więc mnie "nie widział" i
    > wyjechał kiedy byłem 10 metrów od niego. Pomimo żenująco niskiej
    > prędkości nie dałem rady wyhamować. Od tego czasu zainteresowałem się
    > problemem fizjologii i psychologii widzenia w kontekście tego co się
    > znajduje w obserwowanej scenie. Zajmuję sie obrazem zawodowo od ponad 20
> [...]

    Niestety praktyka ma gdzieś Twoją mądrą teorię o kontraście sceny, gdyż
    pieszego bez odblasków czy rowersa bez świateł w nocy tak czy siak nie
    widać, a na ciemnych poboczach na zadupiach nie występuje "stała duża
    ilość silnych impulsów" tylko pojedyncze indywidua, przeważnie dla
    ułatwienia ubrane na czarno. Za każdym razem jak jadę wieczorem po piwo
    do sklepu przez moją wiochę to spotykam przynajmniej kilku takich, z
    czego zawsze jaką część narąbaną jak szpadel. Fakt, że przy obowiązku
    jazdy na światłach samochód nieoświetlony jest gorzej zauważalny ale
    IMHO zysk ze zwiększonej zauważalności oświetlonych pojazdów jest tego
    wart. Z pieszymi było by tak samo.
    Problemem są braki w egzekwowaniu już istniejących nakazów, dokładanie
    kolejnych ze świadomością braku ich respektowania prowadzą donikąd.

    --
    pzdr.
    zefir