  • Data: 2011-05-19 22:26:17
    Temat: Re: POLSKA
    Od: zefir <z...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.05.2011 08:53, Mariusz Kruk pisze:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done< "zefir"
    >
    > Po raz kolejny - sarny bez odblasków też nie widać.

    Sarnę to ja spotykam raz na kilka miesięcy, pieszych i rowerzystów
    codziennie. Choćby dzisiaj, najpierw staruszka na składaku nie znająca
    pojęcia "jazda po linii prostej" a potem lumpik o którego martwiłem się,
    czy asfalt ma dla niego wystarczającą szerokość. Oboje nawet bez
    odblasków na rowerach.

    > Wiesz, jeździłem już
    > różnymi pojazdami w różnych warunkach i nikt nie kazał mi zap.*ać
    > 150km/h nocą przez las. Jeśli jedziesz tak, że nie jesteś w stanie
    > zareagować na to, co widać w twoich światłach, to po prostu sam się
    > prosisz o nieszczęście.

    A kto mówi o zapierdalaniu, nie bójmy się użyć tego słowa :). Wystarczy,
    że z naprzeciwka jedzie samochód ze źle ustawionymi światłami i już poza
    nim nic nie widać. Mam się za każdym razem jak mijam taki samochód
    zatrzymywać, żeby nie skosić pieszego, który boi się zmoczyć buty rosą z
    trawy pobocza i drepcze raźno po wąskiej jezdni?

    > To nawet nie chodzi o nieoświetlone samochody. Chodzi o niechronionych
    > uczestników ruchu. Wiesz jak łatwo przeoczyć rowerzystę albo pieszego
    > przy wjeżdżaniu w cień?

    Chciałem przekazać mój punkt widzenia przez analogię, że nieoświetlonego
    samochodu nie widać wśród oświetlonych samochodów tak jak pieszego bez
    odblasków nie było by widać wśród pieszych z odblaskami, ale taka
    sytuacja to mi się kojarzy jedynie z pielgrzymką.

    > Nie. Problemem jest podejście "zmuśmy wszystkich dookoła do ułatwienia
    > nam życia", zamiast "spróbujmy z sensem koegzystować".

    Mi nie chodzi o ułatwianie sobie życia, tylko o to, żeby jakiegoś ludzia
    kiedyś nie rozjechał na śmierć.

    --
    pzdr.
    zefir