  • Data: 2011-05-19 06:53:57
    Temat: Re: POLSKA
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "zefir"
    >Niestety praktyka ma gdzieś Twoją mądrą teorię o kontraście sceny, gdyż
    >pieszego bez odblasków czy rowersa bez świateł w nocy tak czy siak nie
    >widać,

    Po raz kolejny - sarny bez odblasków też nie widać. Wiesz, jeździłem już
    różnymi pojazdami w różnych warunkach i nikt nie kazał mi zap.*ać
    150km/h nocą przez las. Jeśli jedziesz tak, że nie jesteś w stanie
    zareagować na to, co widać w twoich światłach, to po prostu sam się
    prosisz o nieszczęście.
    BTW, odblasków też za bardzo nie widać dopóki nie są bezpośrednio oświetlane
    (czyli np. zza zakrętu, albo na drodze poprzecznej).

    >Fakt, że przy obowiązku
    >jazdy na światłach samochód nieoświetlony jest gorzej zauważalny ale
    >IMHO zysk ze zwiększonej zauważalności oświetlonych pojazdów jest tego
    >wart.

    To nawet nie chodzi o nieoświetlone samochody. Chodzi o niechronionych
    uczestników ruchu. Wiesz jak łatwo przeoczyć rowerzystę albo pieszego
    przy wjeżdżaniu w cień?

    >Z pieszymi było by tak samo.
    >Problemem są braki w egzekwowaniu już istniejących nakazów, dokładanie
    >kolejnych ze świadomością braku ich respektowania prowadzą donikąd.

    Nie. Problemem jest podejście "zmuśmy wszystkich dookoła do ułatwienia
    nam życia", zamiast "spróbujmy z sensem koegzystować".

    --
    | http://epsilon.eu.org/ |