eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklePOLSKA › Re: POLSKA
  • Data: 2011-05-23 21:27:52
    Temat: Re: POLSKA
    Od: zefir <z...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 20.05.2011 10:20, Tom01 pisze:
    > W dniu 11-05-20 00:33, zefir pisze:
    >> Metoda zwiększenia widoczności jest mi obojętna, ważny jest efekt, ale
    >> nie uważam, że obowiązek noszenia odblasków skutkować będzie powszechnym
    >> założeniem, że wszyscy je noszą i zwiększeniem zagrożenia dla tych,
    >> którzy ich nie noszą.
    >
    > Proszę uzasadnić tą hipotezę. Bo żadne miarodajne dowody tego nie
    > potwierdzają. Nawet te najbardziej kosztowne, bo eksperymenty na
    > ludziach. Proszę dopuścić do siebie myśl, że zwiększanie widoczności
    > czegokolwiek wiąże się równocześnie z osłabieniem widoczności czegoś
    > innego. W to co bardziej widoczne Pan już nie wiedzie, potwierdzają to
    > dane o ilości wypadków dotyczące zderzeń czołowych. Ale w to co gorzej
    > widoczne może Pan wjechać ze zwiększonym prawdopodobieństwem i to też
    > potwierdzają dane dotyczące wypadków ogółem. Bilans jest lekko ujemny.
    > Kilkuprocentowy. Niby mało, ale to jest w Polsce kilkaset nowych
    > nagrobków. Kilka lat doświadczeń i kilka krajów wykazuje identyczne
    > zależności. Nie daje to Panu do myslenia?

    Przestań z tym panem, tu jest usenet. Masz jakiegoś linka do
    wiarygodnych statystyk czy jakichś badań z których wynika, że ilość
    ofiar wypadków wzrosła po wprowadzeniu np. obowiązku jazdy na światłach
    czy też noszenia odblasków przez pieszych? Chętnie poczytam.

    >
    > > Rowerzyści wg przepisów obowiązani są mieć
    >> oświetlone rowery w nocy a jakoś nie zwiększyło się przez to zagrożenie
    >> tych nieoświetlonych.
    >
    > W ostatnich latach rowerzyści w znakomitej większości przenieśli się na
    > ścieżki i chodniki. Zaburza to więc możliwość wyciągania jakichkolwiek
    > wniosków z danych o wypadkach. Nie przenieśli się natomiast nigdzie
    > motocykliści ani samochodziarze i przy analogicznym przepisie spadło
    > bezpieczeństwo. To co wcześniej opisałem w wątku, było również badane
    > naukowo na uniwerku w Wiedniu na wydziale Optometrii i wyniki tychże
    > badań są całkowicie zbieżne z eksperymentami na drogach. Nie ma zatem
    > zupełnie żadnych przesłanek żeby twierdzić, że obowiązek świateł rowerów
    > i odblasków pieszych miałby inny skutek.
    >

    Ech, cały problem polega na tym, że ludzie w zatrważającej większości są
    głupkami. Może trzeba wprowadzić przepis, że za rozjechanie rowerzysty
    bez świateł kierowca nie ponosi żadnej odpowiedzialności a za szkody
    powstałe w skutek takiego zdarzenia rekompensata dla kierowcy będzie
    pochodzić z zasiłku pogrzebowego rowersa i z jego polisy
    ubezpieczeniowej na życie. Może wtedy dotrze. Bo z tego co piszesz, to
    wynika, że większość nie może być bezpieczniejsza przez przygłupawą lub
    leniwą mniejszość.

    --
    pzdr.
    zefir

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: