    From: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: PNK - kolejna nowelizacja
    Date: Sat, 18 Jul 2009 11:46:45 +0200
    <1...@4...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <h3rm7t$gqe$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Jeśli teraz w każdej strefie jest miejsce na 10 milionów numerów,
    > to oznacza kilkaset procent rezerwy. Wydaje mi się, że to dość,
    > by zaplanować jak się chce.

    W Warszawie numeracja praktycznie już się skończyła, w Katowicach
    niedługo. Oczywiście wiem, że w Zamościu, Ciechanowie i Pile są wolne
    numery, ale niczego to nie zmienia.

    > No przecież to jest właśnie podstawowe założenie. Nie "rozporządzenie
    > ministra właściwego w sprawie numeracji przeznaczonej dla mechaników
    > samochodowych", tylko dbałość o konkurencję i własną renomę przez tych,
    > co są tym zainteresowani. Jestem przekonany, że w każdej branży takich
    > grup by się zorganizowało po kilka.

    W psrawie numeracji? Serdecznie wątpię. Jeżeli mechanik ma numer
    hodowany od kilkudziesięciu lat, najpierw trzycyfrowy, potem 4, aż
    obecnie doszedł do 9 (ale trzy ostatnie cyfry są nadal te same), to
    jeżeli myśli, na pewno się go nie pozbędzie. Zakład?

    > "Odebrać operatorom wyłączne prawo dysponowania numeracją i przekazać
    > je... innym operatorom". Przecież to zupełnie co innego. Biedronkofony
    > są traktowane jak telefony od innych operatorów, numery można przenosić.
    > Poza tym to tylko GSM, a największe korzyści by były przy sklastrowaniu
    > numerów stacjonarnych.

    Te jeBiedronki i Kerfury, to żadni operatorzy są, proszę Pana.
    Oficjalnie nawet nazywa się ich "dostawcami usług", a tak naprawdę są
    dostawcami zdrapek. Nie ma żadnego problemu (poza kasą oczywiście), żeby
    cech mechaników sobie taką biedronkę zmajstrował. A przeniesienie tego
    modelu na sieć stacjonarną jest prostsze, niż się komukolwek wydaje.

    Tylko nikomu się nie chce.

    M.