    From: irabil <i...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: PLC
    Date: Mon, 19 Feb 2018 16:47:24 +0100

    > No to przeciez to samo bedzie, jak sprobuje z szafy przekazniki
    > wyciagac, albo kabelki od PLC sprawdzac i dokrecac.

    No nie za bardzo bo wyciągając przekaźnik pozbawia sterownik możliwości
    wysterowania konkretnego obwodu co jest awarią i nic się nie stanie, tak
    samo odkręcanie poszczególnych przewodów od PLC powoduje awarię dźwigu a
    po wyjęciu całego shielda z Arduino nie wiem jak program to potraktuje
    ale chyba raczej jako brak sygnału sterującego, ponieważ teoretycznie
    nie ma kontroli obecności shielda w płytce bazowej i w zależności co by
    było podpięte do shielda i jak napisany byłby program to hmm...
    Jednak mimo wszystko jeśli ktoś się uprze i postanowi zrobić sterownik
    do dźwigu na bazie Arduino i napisze do niego program w którym przewidzi
    również sytuacje z kilku praw Muphiego to rynek zbytu ma nieograniczony
    bo nikt nie zrobi tego taniej.
    A tak swoją drogą to napisanie programu do sterowania dźwigiem,
    następnie proces testowania i sprawdzania poprawności każdego algorymu,
    licznika itp. a następnie zapewnienie wieloletniej bezawaryjnej pracy
    dźwigu to nie jest prosta sprawa, ponieważ na chwilę obecną oprócz
    sterowników własnych dużych firm takich jak Kone , Shindler, Otis itp.
    na rynku dostępnych jest może kilkanaście typów sterowań opartych na
    systemach embedded i procesorach PIC, kilka na PLC i dopiero wchodzące
    na rynek kilka z ARM.
    Tak dla wprawy możesz spróbować napisać algorytm obsługujący wspólne
    wezwanie dla dwóch dźwigów w grupie ze zbiorczością w górę i w dół pod
    kątem najmniejszego zużycia prądu przez silniki oraz optymalizacji czasu
    oczekiwania na przystanku przez pasażerów (czyli tak długo dopóki nie
    pójdą po schodach bo będzie szybciej -:)) ) .