  • Data: 2018-02-20 10:04:39
    Temat: Re: PLC
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
    >Zasady te same, jakie znaczenie ma ilość pięter?

    No wiesz, "podnosnik dla inwalidow" z dwoma przystankami zrobilbym
    inaczej niz winde na 4 pietra.

    >Jakoś nie mogę sobie wyobrazić, że oparli bezpieczeństwo windy o
    >jakieś tam drabinki w PLC. Nawet w prostych maszynach za takie
    >funkcje odpowiadają dedykowane układy (TwinSafe, Pilz, Preventa,
    >cokolwiek)

    Prawde mowiac, to spodziewam sie, ze do wind sa specjalizowane
    sterowniki, bardzo dobre w tym co robia.
    Pytanie bylo o zakres stosowalnosci PLC, 5000 szczebli, hm, ciekawe
    doswiadczenie :-)
    Zaraz ... mam rozumiec ze tam jest 5000 wirtualnych przekaznikow ?
    Bo co szczebel, to sie powinien jakims przekaznikiem konczyc.

    Ale ... jak widac czasem sie w windzie jakies PLC kreci.
    No i jakby PLC sterowal np prasą w zakładzie, to bys nie mial obiekcji

    >niezwiązane z programem głównym. Kurcze, może windy nie mają wymagań
    >o jakie je podejrzewam. Może jest też tak, że sterowanie może być
    >podłe, bo i tak osobny układ z hamulcami nadzoruje bezpieczeństwo?
    >Cholera, nie znam się, zaczynam gdybać :(

    Raczej niewielka predkosc, byc moze dodakowe mechaniczne krancowki do
    silnika, przeciwwaga ... i wiele zlego sie nie stanie.

    >Jak ktokolwiek ogarnie 5k linii, to stawiam zgrzewkę :)

    Powinno byc 5 tys flaszek, a nie tam zgrzewke :-)

    >Bardzo szalony.

    >Tak mnie wzięło na zastanawianie się. Skoro windy robią na PLC i nie
    >przejmują się safety, to jak to się ma w przypadku sterowników
    >świateł drogowych? Też mają to w d... czy tam już odpowiednie
    >certyfikacje są wymagane? Koś wie?

    Z tego co widze:
    -w szafach czasem jest cos, co wyglada na PLC,
    -sa tez dedykowane sterowniki do swiatel, bo to jednak specyficzna
    konstrukcja.
    czesto bardzo rozbudowane, jak klient sobie zyczy synchronizacji,
    zdalnego sterowania, kamer to rozpoznawania korkow itp.

    Ale ... w srodku takiego sterownika przeciez jakis procesor musi byc,
    czemu nie AVR jak w arduino ?

    J.