  • 81. Data: 2023-12-16 23:29:40
    Temat: Re: PILNE !! Google Groups zostaną zlikwidowane 15 lutego 2024 roku 273 views Subscribe
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 16.12.2023 o 16:44, jn pisze:

    > To 'a a' założył ten temat, na coś się przydaje.  :)
    Taaa, a w międzyczasie 100 tematów spamowych.

    --
    Janusz

  • 82. Data: 2023-12-17 01:39:57
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Pan Arnold Ziffel napisał:

    > A tak przy okazji -- o mediaplayerach nikt dzisiaj nie myśli, wszyscy
    > oglądają filny na YT, głównie w przeglądarkach. Za to z tym, o czym
    > teraz rozmawiamy, jest odwrotnie. Kiedyś Facebook to była "taka strona
    > w internecie". Podobnie różne fora. Dzisiaj ludzie mają w telefonach
    > czytnik do facebooka, czytnik do instagrama, czytnik do tik-toka --
    > zupełnie jak czytnik do Usenetu. Gadanie przez Google Groups czy inne
    > strony internetowe interesuje już tylko dziadersów.

    Apki są przejawem dominacji biznesowej na rynku a Usenet w ogóle nie
    jest biznesowy.

  • 83. Data: 2023-12-17 04:50:14
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > No właśnie, czyli całkiem sporo. Nie strata, że ich nie będzie?
    > Pomyślcie sobie ludzie, to nie jest walka z G tylko o te artykuły.

    Zobaczmy ostatnie 10k postów z samego pme (wszystkich), a spośród nich te
    z Google'a, posortowane wg From. Na szybko jednolinijkowcem bo nie ma co
    się bardziej rozpisywać.

    [news@kvm ~]$ for token in $(bin/tdx-util -g -n pl.misc.elektronika \

    From: "a...@p...onet.pl" <a...@p...onet.pl>
    From: "kawalerka poznan.winogrady" <k...@g...com>
    From: "pl.misc.elektronika" <k...@g...com>
    From: "pl.misc.elektronika" <m...@g...com>
    From: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>
    From: 2m <m...@g...com>
    From: =?UTF-8?B?cHl0YWrEhWN5?= <r...@p...fm>
    From: =?UTF-8?Q?AUTOMATYKA_Jasi=C5=84ski?= <a...@g...com>
    From: =?UTF-8?Q?Robert_Wa=C5=84kowski?= <r...@g...com>
    From: AW <a...@g...com>
    From: Adam Walter <w...@g...com>
    From: Artur <n...@g...com>
    From: Callum Jarvis <c...@g...com>
    From: Dariusz Olczak <d...@g...com>
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
    From: Greg Monitor <g...@g...com>
    From: Heng <h...@g...com>
    From: Jacek <s...@g...com>
    From: Jacek Marcin Jaworski <j...@a...pl>
    From: Jacek Radzikowski <j...@g...com>
    From: Kris <k...@g...com>
    From: M M <m...@g...com>
    From: Mariusz Witek <i...@m...net.pl>
    From: Mordoklejek Zygzakowaty <m...@g...com>
    From: Piotr C <k...@g...com>
    From: Stachu Chebel <s...@g...com>
    From: Swift <p...@g...com>
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
    From: a a <m...@g...com>
    From: alojzy nieborak <a...@g...com>
    From: alojzy nieborak <g...@g...com>
    From: kilokitu <k...@o...pl>

    Niektórych będzie brakowało. Ale mam nadzieję, że oni sobie poradzą. W
    razie czego chmurka stoi otworem.

    http://news.chmurka.net/register.php

    > Co kilka miesięcy się dzieje :-)

    Ale serwer ogólnie działa. Lepsze to niż nic.

    --
    Chodnikiem biegnie przerażona kobieta, a za nią groźnie sapiąc wielki
    mężczyzna. W końcu ona nie ma już sił. Staje, odwraca się do niego

  • 84. Data: 2023-12-17 04:53:19
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Zgadza się. Ale dzieki temu nie ma też miliona postów z okolicy "było w
    > 1996, zamykam temat".

    Ale jak było w 1996 i wszystko zostało już powiedziane to po co męczyć
    temat drugi raz i wynajdować koło na nowo?

    --
    Na podwórku rozmawiają 2 koguty:
    - Czy ty z ta kura to chodzisz na poważnie czy tylko dla jaj?

  • 85. Data: 2023-12-17 05:05:37
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > To były czasy przedziwnych wojen, na przykład o dołączany do systemu
    > operacyjnego mediaplayer. I ogromnych kar za to dołączanie z pozycji
    > monopolisty na rynku. Może to na granicy teorii spiskowej, ale tak to
    > zapamiętałem, QP było elementem wojny.

    Ale czy nie tylko w naszym małym zakątku Usenetu?

    > A tak przy okazji -- o mediaplayerach nikt dzisiaj nie myśli, wszyscy
    > oglądają filny na YT, głównie w przeglądarkach.

    Ja idę pod prąd. Mam film na YT do obejrzenia. Jak ma dłużej niż 30 sekund
    to wklejam sobie link do skryptu, skrypt ściąga film, wrzuca do katalogu,
    który widzi raspi podpięte do telewizora. Jak potem chcę siąść i obejrzeć
    zaległe filmy z YT, to odpalam telewizor, biorę bezprzewodową klawiaturę i
    oglądam jak człowiek, w normalnym playerze (z własnego wyboru), bez
    reklam, bez buforowania, z wygodnym interfejsem. Bonus, jeśli ktoś w
    międzyczasie usunie film (co się zdarzało), albo to cenzorskie YT usunie
    film. Niech usuwa, ja już go mam fizycznie na dysku.

    > Dzisiaj ludzie mają w telefonach czytnik do facebooka, czytnik do
    > instagrama, czytnik do tik-toka -- zupełnie jak czytnik do Usenetu.

    Dramatyczna głupota ze względu i na prywatność, i po prostu robienie sobie
    krzywdy. Ja przez całe lata uzależnienia od FB miałem go tylko w
    przeglądarce. Dzięki temu zabawa kończyła się wraz z wyłączeinem lub
    odłożeniem komputera. Nie wyobrażam sobie mieć tego cholerstwa w telefonie
    i być jak tresowany pies, od powiadomienia do powiadomienia. Idziesz do
    kibla, przeglądasz gówniane tiktoki. Prowadzisz, dostajesz powiadomienie,
    musisz przeczytać, bo już tak jesteś wytresowany. Nie mówię o tobie, ale w
    ogólności o tym, jak to działa. Jak ja prowadzę i telefon mi pika to
    trudno, telefon poczeka. Jak coś pilnego to się dzwoni, jak nie pilnego to
    niech pika. Zobaczę jak będę mógł a nie musiał. Ale to już chyba jest
    mniejszość.

    Poza tym używanie telefonu, z tą jego żałosną klawiaturką ekranową, do
    pisania czegokolwiek dłuższego niż "kup po drodze smalec", to jest jakaś
    dramatyczna pomyłka. Do pisania służą wygodne klawiatury, a nie to gówno.
    Jasne, swype trochę ratuje sytuację, może ratuje ją też dyktowanie (ja mam
    to powyłączane, podobnie tych gównianych asystentów, nie będzie mnie
    telefon słuchał za moją zgodą, i tak nie wiem czy nie słucha bez niej),
    ale to nadal nie jest wygodny, duży ekran i wygodna klawiatura.

    Nie żeby laptopy były najlepsze do wszystkiego. Nie są. Po to mam
    smartfona, po to mam tablet, po to mam czytnik ebooków. Bo każde świetnie
    nadaje się do czegoś innego. Ale jednak staram się używać narzędzi do
    tego, do czego są najlepsze.

    Zobacz na tego posta. Nie jest długi. Wyobrażasz sobie dziubanie go na
    klawiaturce ekranowej? No szlag by mnie trafił, telefon wylądowałby na
    ścianie. A jednak są ludzie, którzy z jakiegoś powodu sobie to robią.

    Kiedyś jeszcze były telefony z klawiaturami QWERTY, trzymałem się ich tak
    długo jak się dało. Dało się na nich pisać trochę dłuższe teksty, choć
    nadal nie było to wygodne. Zabrali. Do kliknięcia "lubię to" klawiatura
    nie jest potrzebna. Mam w plecaku pełnowymiarową, cienką klawiaturę QWERTY
    na Bluetooth. Czasem korzystam, jak naprawdę muszę napisać na telefonie
    coś dłuższego (rzadko, ale się zdarza, szczególnie jak się jeździ z kotami
    do weterynarza w godzinach pracy i ktoś akurat czegoś chce).

    --
    - Panie doktorze! Stoję u wrót śmierci.
    - Spokojnie, zaraz pana przeprowadzę.

  • 86. Data: 2023-12-17 05:08:00
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Możesz sobie zrobić taką bramkę.

    Mogę. Parsować HTML, bo oczywiście żadnego API pewnie do tego nie ma. A
    potem FB zmieni wygląd strony i cała praca w diabły. Poza tym musiałbym
    znowu założyć tam konto. Nie warto. Dużo mnie kosztowało odcięcie się od
    miejsca, w którym toczyło się wirtualne życie większości moich znajomych,
    a przez to i moje.

    --
    W przydrożnym rowie siedzi jeż i je śniadanie. Przykicał zajączek.
    - Co jesz?

  • 87. Data: 2023-12-17 05:08:58
    Temat: Re: Google Groups zostaną zlikwidowane a Threads integruje się z fediwersum
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    jn <j...@m...invalid> wrote:

    > https://www.facebook.com/help/instagram/169559812696
    339?helpref=uf_permalink&parent_cms_id=1799802949698
    21

    Co to jest Threads?

    Co to jest fediverse?

    Czy da się to zlinkować z nntp?

    Jeśli odpowiedź na ostatnie brzmi "tak" to może poszukam odpowiedzi na dwa
    poprzednie pytania :)

    --
    Laska do gościa w klubie:
    - Cześć, czym przyjechałeś?

  • 88. Data: 2023-12-17 05:11:52
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Tak, niekiedy da się przeżyć bez tego :-)

    Niekiedy czyli kiedy? :)

    Pamiętam talka i ntalka, miałem jednego geeka, z którym na tym pisaliśmy.
    No da się, fajnie. I widać, jak się pojawiają literki, i jak są kasowane,
    bo się ktoś pomylił. Ale nadal nie widzę, jaką miałoby to dawać korzyść
    wzgłędem lokalnej edycji wiadomości i wysłania jej po napisaniu. Może
    jedynie jak ktoś pisze elaboraty i musisz czekać bezczynnie, aż napisze,
    a potem czytać, a on czeka bezczynnie, aż ty odpiszesz. Ale znów, czasem
    jest to łatwiejsze, bo możesz się skupić na tym, co piszesz. Poza tym w
    takiej sytuacji łatwiej jest mi po prostu zadzwonić, a nie pisać. Po coś
    ten telefon jest.

    --
    Jeśli dziewczyna w trakcie kłótni z tobą wyciągnie nóż, ty wyciągnij masło
    i chleb. Jej kobiecy instynkt weźmie nad nią górę i zrobi ci kanapkę.

  • 89. Data: 2023-12-17 10:42:34
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/12/2023 04:53, Arnold Ziffel wrote:
    > Ale jak było w 1996 i wszystko zostało już powiedziane to po co męczyć
    > temat drugi raz i wynajdować koło na nowo?

    Tak mi jakos luźno wpadlo do głowy:

    Zgadza sie, identyczny poglad przedstawiaja muzłumanie. Po co męczyc
    cokolwiek, skoro Koran jest wiedza ostateczną i są tam odpowiedzi na
    wszystkie pytania?

    A serio: może od '96 coś nowego pojawiło się w temacie? i dlaczego o tym
    ma decydować moderator a nie społeczność?

    Ogólnie te wszelakie "fora phpbb" cierpia na patowolność słowa. Ale
    spokojnie, facebook też. Okazuje się że napisanie na czacie grupowym FB
    słów "to chyba kiepsko bedzie działać" powoduje skasowanie wiadomości,
    ponieważ "narusza standardy społecznosci". Cenzor z idioty "zamykam
    temat" zamienia się w jeszcze głupszego cenzora AI. Może to nawet powód
    do zadowolenia, AI coraz bardziej przypomina białko.

  • 90. Data: 2023-12-17 11:55:25
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Mogę. Parsować HTML, bo oczywiście żadnego API pewnie do tego nie ma.

    Pewnie jest, bo skoro jest to co by ono miało robić jak nie właśnie to.
    Ale skoro upierasz się przy parsowaniu HTML to chyba nie ma większych
    przeszkód.

    > potem FB zmieni wygląd strony i cała praca w diabły.

    Jeśli to rozwiązanie takie super jest to chyba ktoś powinien pomóc :-)

> [...]
    > miejsca, w którym toczyło się wirtualne życie większości moich znajomych,

    Co złego w dzieleniu życia przy komputerze z innymi? Se załączysz kiedy
    będziesz chciał a jak będziesz chciał sam w jaskini siedzieć to wyłączysz.