    From: Michał Lankosz <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: PIC vs AVR
    Date: Tue, 08 Apr 2014 00:12:11 +0200
    <lhpeqj$ct4$1@speranza.aioe.org> <lhpgfo$kjn$1@dont-email.me>
    <lhpluc$v7a$1@speranza.aioe.org> <lhpr39$4rf$1@dont-email.me>
    <lhq0sf$7gn$1@speranza.aioe.org> <lhrd9u$agv$1@dont-email.me>
    <lhrgpt$quv$1@mx1.internetia.pl> <lhrneg$jdb$1@dont-email.me>
    <lhrtgd$5p7$1@mx1.internetia.pl> <lhs17n$vkm$1@dont-email.me>
    <lhs31n$o25$1@mx1.internetia.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <lhs95p$cup$1@mx1.internetia.pl> <lhsffc$647$1@srv.chmurka.net>
    <lhshd3$92u$1@mx1.internetia.pl> <lhtfo6$g1u$1@srv.chmurka.net>
    <lhu4nb$sts$1@speranza.aioe.org> <lhv3tk$4fq$1@srv.chmurka.net>
    <lhv5fa$1vr$1@mx1.internetia.pl>

    > Nie mylimy. Zastanawiamy się tylko jak to możliwe,
    > że mikrokontroler powiedzmy 10Mhz w samochodzie potrafi w ułamek sekundy
    > uruchomić silnik,
    > dozować skład mieszanki paliwowej, zmierzyć 5 temperatur, odczytać stan
    > sondy Lambda,
    > sterować silniczkami krokowymi itp., a przyjemność jazdy jest wspaniała..

    Bo on niczego innego nie potrafi. Co więcej! Ten mikrokontroler ze swoim
    programem nie potrafi uruchomić innego silnika, nie obsłuży innych sond
    niż te dedykowane, nie skomunikuje się z modułami firm "trzecich", nie
    wykona skryptu użytkownika.
    On robi tylko 25 rzeczy "jednocześnie" i nic ponadto nie umie. PC robi
    ze 300 razy więcej rzeczy "jednocześnie" i na dodatek jest gotowy na
    kolejne setki tysięcy innych zadań bardziej lub mniej przewidywalnych.

    > Drugi typ z kolei ma 1 000 MHz, 4 rdzenie, jest 100x droższy, produkowany w
    > 10x większym wolumenie,
    > a nie potrafi uruchomić w ciągu 15 sekund skrzynki pocztowej,
    > abym mógł przeczytać wiadomość w trybie ASCII i przyjemność z korzystania

    Widocznie używasz armaty na muchę. Zainstaluj DOSa na 386 33MHz. Wąskim
    gardłem w tych komputerach była dyskietka albo dysk twardy więc możesz
    dać kartę CF - bardzo fajnie działa. Jeszcze tylko trochę gimnastyki z
    obsługą sieci i już. 640kB starczy na system i uruchomienie czytnika
    e-mail. A jak Ci się znudzi to go zamkniesz i uruchomisz edytor tekstu.
    Chiwritera o ile pamiętam na 286 nawet używałem bez zacięć. Potem z
    niego wyjdziesz i dla rozrywki uruchomisz Pacmana czy innego węża. To Ci
    będzie szybko startowało i szybko działało. A do sortowania wiadomości
    poprawisz czytnik i napiszesz własną procedurę sortowania w ASM. Tylko
    czy tablica 65536 elementowa starczy? Zakładamy że starczy, ale potem to
    już nie będzie tak prosto przerobić przez dodanie 'long' przed 'int'.

    --
    Michał