  • Data: 2014-04-08 00:06:29
    Temat: Re: PIC vs AVR
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Po analizie głównej pętli sortującej widać, że:
    > stosunek czasu wykonywania kodu w C do czasu wykonywania kodu w ASM
    > będzie ok. 3x większy.
    >
    > W pierwszym poście zrobiłem błąd.
    > Podałem:
    > "2) Testów czasowych _nie robiłem_, ale główna pętla przepisywania rekordów
    > ma w asm: 20 instrukcji,
    > a w C po przekompilowaniu: 121 instrukcji.
    > Wygląda na to, że w C program działa jakieś 6x wolniej."
    > Przeprosiłem za to i skorygowałem.
    > Chodziło o 121 bajtów,
    > czyli instrukcji tam jest ok. 60.
    > Czyli już masz Tc/Tasm = ~3x
> [...]

    Z czego wynikają twoje projekcje na temat mojego ewentualnego
    zachowania? Jakiś uraz osobisty?

    Twoje rozważania na temat efektów kompilacji na PICach zostały
    uzupełnione przez Janusza, który podał efekt kompilacji na AVR (1.6). Z
    tego wynika, że mogą być kompilatory dające wydajniejszy kod niż te dla
    PICów. Tak więc z tej waszej analizy można co najwyżej wyciągnąć
    wniosek, że programiści c powinni unikać platformy PIC, a programiści
    asm bardzo przywiązani do architektury nie powinni przechodzić na c bo
    mocno stracą na wydajności kodu. Nie wynika jednak z tego ogólna zasada,
    że kompilowanie z c ma dawać wielokrotnie mniej wydajny kod.

    --
    pozdrawiam
    MD