  • Data: 2014-04-08 23:50:15
    Temat: Re: PIC vs AVR
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A warto ? Pytam powaznie bo mimo ze lubie assembler to nijak mi nie
    > wychodzi ze warto.
    Zależy czym się zajmujesz.
    Ja lubię w ASM, dlatego, że podziwiam pracę inżynierów, któzy projektują
    takie skomplikowane rdzenie.
    Traktuje to jako swego rodzaju wyzwanie.
    Jeżeli trzeba dodatkowo zrobić coś szybko, to cieszę się, że mogę
    wykorzystać swoje umiejętności.
    Lubię też w C, ale to głównie dlatego, że fajnie się pisze i wygodnie.
    Ale realizacji wyzwań tam nie widzę.
    Chyba w walce, aby zmieścić się w zasobach i prędkościach.

    Np. teraz.
    Zastanawiam się, w jakich przypadkach kompilator C używa takiego rozkazu z
    dsPIC30:
    np.
    MAC W4*W5, A, W4, [W8]+=2, W5, [W10]+=2, [W13]+=2

    1) pomnożyć 2 rejestry 16-bitowe
    2) dodać je do 40-bitowego akumulatora
    3) pobrać komórkę (16-bitów ma się rozumieć) z pamięci do rejestru
    4) i jeszcze jedną - tak samo
    5) zaokrąglić do 16-bitów i zapisać drugi akumulator B do rejestru lub
    pamięci
    6) zwiększyć wskaźnik na pobieraną z pamięci daną
    7) i drugiego wskaźnika także.
    8) zwiększyć też i ten wskaźnik zapisywania B do pamięci

    To wszystko w 1 instrukcji. dla 30F4011@ fcy=30MHz trwa 33 ns.
    S.