  • Data: 2014-04-08 08:59:05
    Temat: Re: PIC vs AVR
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-04-07 20:43, Michał Baszyński pisze:

    > pytanie było o 8 nóżek, po co w takim dużo więcej?

    No więc właśnie czasem 8 nóżek jest wystarczające, a zasobów jest mało.
    wystarczy że masz dwa urządzenia łączące się jakimś protokołem
    szeregowym, ale różnym, i nie masz możliwości ingerencji w nie. Tu
    często brakuje właśnie RAMu, bo sama obsługa protokołów jest względnie
    prosta i mieści się w całkiem niewielkim flaszu. Jeszcze więcej trzeba
    kiedy masz protokoły operujące na tym samym medium fizycznym i chcesz
    mieć urządzenie rozpoznające z czym ma do czynienia (bo czemu nie?) i
    żeby cokolwiek zacząć musisz zebrać trochę próbek tego, co przychodzi.
    Oczywiście zawsze można dać jakąś kostkę na SPI, ale w końcu nie o to
    chodzi.

    > BTW - jak się poszuka, to ARM-y (ale z trochę z większą ilością nóżek)
    > są też robione w wersji 5V (a nie 3,3V), np. Kinetis E czy Toshiby.

    Pamiętam, że były jakieś ARMy akceptujące 5V na IO, ale zasilane były z 3V.

    Pozdrawiam

    DD