  • Data: 2014-04-08 21:15:45
    Temat: Re: PIC vs AVR
    Od: Marek Borowski <m...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 08/04/2014 00:58, Sylwester Łazar wrote:
    > Naprawdę ciężko z Tobą się rozmawia:
    > Przecież masz tam specjalnie naznaczone, że porównuję do PIC18F
    > Jak można wyciągnąć wniosek, że można porównywać kod C z jednego uC
    > z kodem ASM z drugiego.

    Zgrubsza ? Dlaczego nie. Nowoczene procesory, nawet male, sa
    superscalarne i wykonuja instrukcje w pojedyncze cykle (to nie x51
    gdzie byle g* zajmowala 50 cykli).

    Upraszczajac przy dostatecznie duzej ilosci kodu mozna przyja, ze
    ilosc instrukcji i taktowanie CPU determinuje czas wykonania programu.
    ARM musialby miec srednio 10 cykli (a PIC 1) na instrukcje aby Twoje
    przesuniecie przecinka mialo sens. A tak nie jest- zobacz sobie
    ARM cycles per instruction.

    > Poza tym masz JASNO i WPROST napisane, że chodzi o CYKLE,
    > a nie instrukcje.
    > czyli to jest porównanie czasowe jednego uC z zupełnie innym.
    >
    > No nie wiem jak musi pracować umysł człowieka, aby wyciągnąć wniosek,
    > że w takim razie kod w C dla TEGO SAMEGO uC jest tylko 1,6x wolniejszy.

    wyzej masz wyjasnienie.

    > Przecież w tamtej dyskusji porównywane były zupełnie inne uC.
    >
    > Nie da sie z Tobą rozmawiać, bo wybrałeś sobie losowy współczynnik z
    > dyskusji i usiłujesz wyciągnąć wniosek,
    > że jak sobie napiszesz w C i skompilujesz to tylko 1,6x wolniej Ci to
    > chodzi, niż napisałbyś
    > na tym samym uC w ASM.
    >
    > Toż to bzdura.

    Roznie bywa. Na zajeciach na PW juz nascie lat temu najszybszy okazal
    sie program napisany w C(!). Powiedzmy ze na sparca sie trudno recznie
    optymalizuje co nie nie zmienia sytuacji, iz w grupie 20 osob z ktorych
    czesc implementowala algorytm w asm a czesc w C wygral ten napisany w C.
    Fakt ze pisany byl "assemblerowo" z bardzo duzym uzycie niskopomziowych
    operatorow ale nikt z reszty w asmemblerze nie napisal lepiej.
    Naprawde pewne optymalizacje kompilatora wzbudzaly muj szacunek do
    niego. Takze na malych uC mozna dlubac recznie i bedzie lepiej, na
    duzych procesorach, sorry nie widze tego. Zbyt duzo mechanizow.
    Czlowiek tego nie ogarnie. Sam fakt posiadania 32 128bitowych rejestrow
    powoduje iz sie mozna pogubic. A cache i przewidywaniu skokow nie
    bede nawet wspominal.

    > Równie dobrze mógłbyś spojrzeć na temperaturę za oknem i jak ci wyjdzie 1,
    > to oznacza, że
    > nie warto pisać w ASM, bo to to samo co w C.

    A warto ? Pytam powaznie bo mimo ze lubie assembler to nijak mi nie
    wychodzi ze warto.

    Pozdrawiam

    Marek