  • 1. Data: 2010-10-03 11:28:16
    Temat: Otwor w wydechu - jak zatkac
    Od: "stabillo" <c...@o...eu>

    Witam!
    Mam taki problem, zrobilo sie male pekniecie w rurze wydechowej, porzed
    pierwszym tlumikiem, niejestety samochod zrobil sie glosniejszy przez to.
    Poszukuje jakiejs pasty, odpornej termicznie ktora mozna by to zaslepic
    jednoczesnie robiac nakladke z opasek zaciskowych i kawalka blachy. Szkoda
    mi wymieniac cala rure, bo to masa roboty, a otwor jest niewielki. Czy
    istnieje cos takiego?

    st.

  • 2. Data: 2010-10-03 11:30:45
    Temat: Re: Otwor w wydechu - jak zatkac
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-10-03 11:28, stabillo pisze:
> [...]
    > jednoczesnie robiac nakladke z opasek zaciskowych i kawalka blachy. Szkoda
    > mi wymieniac cala rure, bo to masa roboty, a otwor jest niewielki. Czy

    Zaspawać? Jeśli pęknięcie nie jest duże, to zrobią Ci to za mniej niż
    100zł. (Poza Warszawą i temu podobnych)

  • 3. Data: 2010-10-03 11:31:04
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "stabillo" <c...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > jednoczesnie robiac nakladke z opasek zaciskowych i kawalka blachy. Szkoda
    > mi wymieniac cala rure, bo to masa roboty, a otwor jest niewielki. Czy

    wkręć śrubke

    Jacek

  • 4. Data: 2010-10-03 11:51:01
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

> [...]
    > jednoczesnie robiac nakladke z opasek zaciskowych i kawalka blachy. Szkoda
    > mi wymieniac cala rure, bo to masa roboty, a otwor jest niewielki. Czy

    Przed 1 tłumikiem jest IMHO zbyt wysoka temperatura na pasty, czy kleje.
    Szczelność "blacha i opaski" też jest wątpliwa.
    Najlepiej pojechać do tłumikarza - bo może wystarczy zapawać, ale też
    może być już zniszczony (korozja i spękania) odcinek rury.

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 5. Data: 2010-10-03 12:55:17
    Od: "stabillo" <c...@o...eu>

    Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > może być już zniszczony (korozja i spękania) odcinek rury.

    no wlasnie , spawanie odpada, bo ta rura , jest tak pordzeewiala przy
    kolektorze i przy drugim tlumiku, ze wyjecie jej, to ciecie diaksem,
    rozwiercanie pordzewialych srub, etc. , jednym slowem KUPA roboty ze
    zdecydowana przewaga kupy... :-/

    st

  • 6. Data: 2010-10-03 13:36:50
    Od: "hants" <m...@h...pl>

    "stabillo" <c...@o...eu> wrote in message
> [...]

    Koc gasniczy.

  • 7. Data: 2010-10-03 14:24:43
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    "CUT" <C...@C...pl> wrote in message news:4ca84d51$1@news.home.net.pl...

    > Zaspawać? Jeśli pęknięcie nie jest duże, to zrobią Ci to za mniej niż
    > 100zł. (Poza Warszawą i temu podobnych)

    Ostatnio spawali dziure w rurze laczacej tlumiki (w samochodzie zony) za 20
    PLN. Jak najbardziej w Warszawie.

    --
    Axel

  • 8. Data: 2010-10-03 15:44:30
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

> [...]
    > jednoczesnie robiac nakladke z opasek zaciskowych i kawalka blachy. Szkoda
    > mi wymieniac cala rure, bo to masa roboty, a otwor jest niewielki. Czy

    Przed 1 tlumikiem jest na tyle wysoka temp, ze zapomnij. Probowalem
    stosowac rozne wynalazki za kawalku przed ostatnim tlumikiem, bo bylem
    umowiony z tlumikarzem, ale za pare dni, a jezdzic akurat musialem. Nie
    dosc, ze efekt mizerny, to smazylo sie to swinstwo i smierdzialo. Szkoda
    kasy, zaplacisz, odpadnie, zaplacisz 2 raz za wymiane. Warto wymienic
    odrazu i miec spokoj. Srob niektorych nawet nie probowali odkrecac,
    diax, 2 minuty i tlumik lezy na podlodze. Potem dali jakies miedziane
    sroby i z tym nie powinno byc problemu w przyszlosci. W Polsce jest paru
    producentow tlumikow do marek wszelkich i sa naprawde niezle.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 9. Data: 2010-10-03 17:00:39
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2010-10-03 15:44, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > W Polsce jest paru
    > producentow tlumikow do marek wszelkich i sa naprawde niezle.

    Do PRAWIE wszystkich.
    A jeśli auto jest mniej typowe a wiekowe i tłumik występuje tylko w ASO
    i w cenie 1/2 samochodu, to są jeszcze tłumikarze starej daty, którzy
    potrafią wykonać kawał solidnej roboty i zrobić niezły tłumik od zera.
    I trzeba przyznać, że ich dzieła potrafią przetrwać lata :) i nie
    kosztować majątku.

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 10. Data: 2010-10-03 18:27:17
    Od: "babinicz" <b...@o...pl>

> [...]
    > jednoczesnie robiac nakladke z opasek zaciskowych i kawalka blachy. Szkoda
    > mi wymieniac cala rure, bo to masa roboty, a otwor jest niewielki. Czy

    Witam.
    Czy to jest prosty odcinek rury - wydechu, zdala od wieszaków i innych
    przeszkód?

    Jeśli tak, to ja zrobiłem dwa lata temu coś takiego.
    Wyciąłem gumówką w miejscu pęknięcia/dziury , robiąc około 5 cm przerwy.
    Nałożyłem na to nową rurę, o średnicy wewnętrznej większej od rury tłumika
    o około 0,5 mm, wstawkę długości 25 cm wykonaną z kwasówki o ściance 3,5
    mm (na marginesie, z podobnego własnie materiału dobrzy producenci robią
    tłumiki) i zacisnąłem po obu stronach nową rurę obejmami (popularne
    "cybanty", ok. 2zł za szt). Przed założeniem nowej rury jej końce nadciąłem
    piłką na krawędziach, w 4 miejscach (ok. 15 mm w głąb) tak aby obejmy po
    skręceniu skasowały szczeliny po piłce, zaciskając się mocno na starej rurze
    tłumika. Wyszło idealnie, bez konieczności stosowania innych uszczelniaczy:
    past, taśm teflonowych i itp. Bez tej czynności zaciskanie tak masywnej rury
    nie ma sensu.

    Do dnia dzisiejszego nic się nie dzieje, jedynie obejmy zmieniły kolor,
    głównie z powodu wysokiej temperatury.

    Pozdrawiam
    marmar