  • 1. Data: 2010-10-02 22:08:38
    Temat: łożysko czy coś innego?
    Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>

    W 13 letniej osobówce Renault pojawił się podczas jazdy jednostajny
    dźwięk (cichszy od dźwięku silnika i toczenia się opon, ale słyszalny
    powyżej 60 km/h) o wysokości zależnej (liniowo) tylko i wyłącznie od
    prędkości jazdy. Nie jest to szum, stukanie ani terkot tylko raczej
    takie, hm, bzyczenie. Co Grupa proponuje sprawdzić? Łożyska czy jeszcze
    coś może być podejrzane?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-10-02 22:27:50
    Temat: Re: łożysko czy coś innego?
    Od: "Duch" <W...@o...pl>

    Użytkownik "M1SLQ" <m...@W...o2.pl> napisał w

    > coś może być podejrzane?

    W poprzednim aucie miałem coś takiego, ale zależnie od ustawienia mocy
    nawiewu. Okazało się, że uszczelki drzwi bagażnika przepuszczając powietrze
    "grały" pod wpływem ciśnienia. Może w tym przypadku to też uszczelki, np.
    drzwi?

    --
    Pzdr
    Fun

  • 3. Data: 2010-10-02 23:40:22
    Od: "waperr" <w...@i...pl>

    Użytkownik "M1SLQ" <m...@W...o2.pl> napisał w
    wiadomości news:4ca7915c$0$22801$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    >Grupa proponuje sprawdzić? Łożyska czy jeszcze coś może być podejrzane?

    Sprawdź czy felga nie jest ciepła, możliwe że któryś z zacisków blokuje
    koło.
    Im szybsza jazda tym głośniejszy dźwięk.
    Może też być łożysko.

    pzdr
    waperr

    PS
    przy okazji miałem niedawno taką sytuację: dźwięk jakby na szprychach roweru
    latał kulka (takie terkotanie), dźwięk ginął powyżej ok 60km/h.
    Powodem był luźny ciężarek od wyważania koła który nie odpadł bo go kołpak
    trzymał :)
    to tak dla potomnych przy okazji

  • 4. Data: 2010-10-03 11:22:27
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

> [...]
    > prędkości jazdy. Nie jest to szum, stukanie ani terkot tylko raczej
    > takie, hm, bzyczenie. Co Grupa proponuje sprawdzić? Łożyska czy jeszcze

    Posadź kogoś obok, ruszcie i niech "wysługa" uchem pasażer skąd dobiega.
    Jak z kół, to na podnośnik, 2/3 wrzuć, trochę gazu a mechanior niech
    przyłoży ucho. I zaraz będziesz wiedział.

    --
    Mateusz Bogusz