  • Data: 2010-06-05 17:22:14
    Temat: Re: Otwór centruj�cy felgi
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 05 Jun 2010 16:33:29 +0200, MarcinJM <m...@i...pl>
    wrote:

    > Polaczenie srubowe (inaczej polaczenie _cierne_, rozlaczne)nie moze
    > pracowac na sciananie, w zwiazku z tym twoja teoria o przemieszczaniu
    > sie felgi/tarczy jest bledna.

    Nie musisz mi tłumaczyć, jak działa połączenie śrubowe, bo
    pisałem o tym na tej grupie pewnie kilka razy i od tamtej pory
    nie zapomniałem zasady jego pracy. Owszem. To jest jedna strona
    medalu. Druga jest taka, że jedankowoż się przemieszczała
    (tarcza miała zbyt duży otwór centrujący, bo była od modelu
    oczko wyżej -- miałem taki kaprys, żeby przeszczepić tarcze
    wentylowane do pierdolota). Po hamowaniu tarcza się decentrowała
    i zaczynała ocierać o zacisk. Po zamówieniu tarcz z właściwym
    otworem problemy się skończyły. A rzecz w tym, że producenci
    zalecają dokręcanie kół momentami około 80-120Nm co, jak widać,
    nie wystarcza do wytworzenia odpowiednio dużej siły. Można
    dokręcać śruby kół większym momentem, tylko czasem feldze się to
    nie podoba (szczególnie takiej bez wzmacnianych gniazd).

    r.