eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOtwór centrujący felgiRe: OtwĂłr centrujÄ�cy felgi
  • Data: 2010-06-05 17:16:02
    Temat: Re: Otwór centruj�cy felgi
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Sat, 05 Jun 2010 16:33:29 +0200, MarcinJM <m...@i...pl>
    wrote:

    > Polaczenie srubowe (inaczej polaczenie _cierne_, rozlaczne)nie moze
    > pracowac na sciananie, w zwiazku z tym twoja teoria o przemieszczaniu
    > sie felgi/tarczy jest bledna.

    Nie musisz mi tłumaczyć, jak działa połączenie śrubowe, bo
    pisałem o tym na tej grupie pewnie kilka razy i od tamtej pory
    nie zapomniałem zasady jego pracy. Owszem. To jest jedna strona
    medalu. Druga jest taka, że jedankowoż się przemieszczała
    (tarcza miała zbyt duży otwór centrujący, bo była od modelu
    oczko wyżej). Po hamowaniu tarcza się decentrowała i zaczynała
    ocierać o zacisk. Po zamówieniu tarcz z właściwym otworem
    problemy się skończyły. A rzecz w tym, że producenci zalecają
    dokręcanie kół momentami około 80-120Nm co, jak widać, nie
    wystarcza do wytworzenia odpowiednio dużej siły. Można dokręcać
    śruby kół większym momentem, tylko czasem feldze się to nie
    podoba (szczególnie takiej bez wzmacnianych gniazd).

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: