eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOtwór centrujący felgiRe: OtwĂłr centrujÄ�cy felgi
  • Data: 2010-06-05 18:29:10
    Temat: Re: Otwór centruj�cy felgi
    Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > On Sat, 05 Jun 2010 16:33:29 +0200, MarcinJM <m...@i...pl>
    > wrote:
    >
    > > Polaczenie srubowe (inaczej polaczenie _cierne_, rozlaczne)nie moze
    > > pracowac na sciananie, w zwiazku z tym twoja teoria o przemieszczaniu
    > > sie felgi/tarczy jest bledna.
    >
    > Nie musisz mi tłumaczyć, jak działa połączenie śrubowe, bo
    > pisałem o tym na tej grupie pewnie kilka razy i od tamtej pory
    > nie zapomniałem zasady jego pracy. Owszem. To jest jedna strona
    > medalu. Druga jest taka, że jedankowoż się przemieszczała
    > (tarcza miała zbyt duży otwór centrujący, bo była od modelu
    > oczko wyżej -- miałem taki kaprys, żeby przeszczepić tarcze
    > wentylowane do pierdolota). Po hamowaniu tarcza się decentrowała
    > i zaczynała ocierać o zacisk. Po zamówieniu tarcz z właściwym
    > otworem problemy się skończyły. A rzecz w tym, że producenci
    > zalecają dokręcanie kół momentami około 80-120Nm co, jak widać,
    > nie wystarcza do wytworzenia odpowiednio dużej siły. Można
    > dokręcać śruby kół większym momentem, tylko czasem feldze się to
    > nie podoba (szczególnie takiej bez wzmacnianych gniazd).
    >
    > r.
    > --
    > ____________________________________________________
    _____________
    > robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
    >
    >   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
    Nie chcę żebyś mi wiele razy tłumaczył. Raz wystarczy. Typowe konstrukcja.
    Piasta z kołnierzem. W kołnierzy 4 gwintowane otwory w otwory wkręcone szpilki.
    Następnie tarcza hamulcowa z 4 otworami. Luz między szpilką a otworami w tarczy
    0,3mm. Potem może być tarcza dystansowa, grubość ze 4mm otwory większe od
    szpilek o 0,3mm, ale może jej nie być. Ostatni element to felga. Nakrętka
    stożkowa ustawia felgę bez luzu w stosunku do szpilki. Jedyny element który może
    odkształcić żeby spowodować takie przesunięcie kola że zahacza felgą o zacisk to
    szpilka. Wytłumacz proszę jak w pełnosprawnym i skręconym właściwą siłą w takim
    połączeniu elementy mogą przesunąć się w stosunku do siebie żeby w efekcie dały
    3 mm przesunięcia na średnicy koła.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: