    From: k...@v...pl
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Otwór centruj�cy felgi
    Date: Sat, 05 Jun 2010 11:08:51 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Ale wyobraz sobie ze te ów "wkładki" przenoszą ułamek tego co cała
    > felga, oprocz tego mają tłumić drgania więc powinny być elastyczne.
    >

    > Pozdrawiam
    > Pawel
    W zależności od interpretacji albo bredzisz albo kłamiesz. Śruby ze stożkami
    przenoszą siły osiowe i ustawiają koło w osi piasty. Moment obrotowy przenoszą
    siły tarcia między felgą a tym do czego jest przykręcona. Przy nie pogiętej od
    zbyt mocnego przykręcania feldze abo uszkodzonej wskutek jazdy na za słabo
    przykręconej feldze nie są potrzebne żadne wkładki. Jak by były potrzebne to
    fabryka by zakładała. Jak już kłamiesz albo bredzisz to wybredź albo wykłam co
    tłumi drgania i przenosi ułamek tego o czym bezsensownie piszesz w felgach bez
    otworu centralnego. Są samochody z takimi felgami. W niektórych były trzy śruby.
    Nie odpadały w nich kola ani nic się nie kutało w czasie jazdy. Jak nie wiesz to
    nie wymyślaj idiotycznych historii bo jeszcze ktoś uwierzy i sobie problemów
    narobi.