    From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Oto jak nie-polskie sieci żerują na Polakach...
    Date: Wed, 11 Apr 2012 22:07:49 +0200
    <u...@l...institute.com> <jlmk38$841$1@news.task.gda.pl>
    <12vmw25ugejl3$.dlg@lepper.institute.com>
    <jlqbd6$13c$1@node2.news.atman.pl> <jlrddj$pai$1@inews.gazeta.pl>
    <X...@a...home>
    <l...@l...institute.com>
    <18qp9lgrf168b$.1rm3w8hc91hcv.dlg@40tude.net>
    <jlrov7$dp9$1@node2.news.atman.pl>
    <4f8200d1$0$29715$c3e8da3$1f4c1d68@news.astraweb.com>
    <jlt0cq$f3c$2@inews.gazeta.pl>
    <4f82071b$0$29829$c3e8da3$1f4c1d68@news.astraweb.com>
    <jlt17e$br0$1@inews.gazeta.pl>
    <4f820c62$0$29713$c3e8da3$1f4c1d68@news.astraweb.com>
    <jlt324$cgl$1@inews.gazeta.pl>
    <4f821a57$0$29634$c3e8da3$1f4c1d68@news.astraweb.com>
    <jlt738$h9l$1@inews.gazeta.pl>
    <4f822892$0$29722$c3e8da3$1f4c1d68@news.astraweb.com>
    <jltunl$12a$2@inews.gazeta.pl>
    <c...@l...googlegroups.com>

    Użytkownik "Tomek O" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    news:cfda45fc-f72a-4470-bfae-e6a341a616e8@l7g2000vbw
    .googlegroups.com...
    > Jeżeli działalność nie ma charakteru zorganizowanego i ciągłego to
    > można co najwyżej zapłacić PCC powyżej 1000 zł. i nie trzeba prowadzić
    > działalności gospodarczej. Umowę o dzieło trzeba zawrzeć przed
    > wykonaniem np. rękodzieła. Trudno mi sobie wyobrazić zorganizowaną i
    > ciągłą działalność handlową z przychodem 100 zł. ?

    A mi tak. Ot. przykład: Pewne rodzaje nowych fajnych mikrokontrolerów są
    produkowane tylko w obudowach SMD. Chicałbym robić przejściówki
    umożliwiające montaż takiego procka w podstawkach DIP (dla tych co się
    montażu powierzchniowego boją)i np. sprzedawać na allegro. Myślę, że kilku
    chętnych tygodniowo by się znalazło, szacuję też, że montaż czegoś takiego
    to 10 minut, koszt materiałów kilka zł, a zysk na czysto to 25 zł. Ale
    okazuje się, że w Polsce się nie da, bo zarobił bym na tym np. 500 zł
    miesięcznie, a ZUS-u zapłacił bym 900 zł. No nawet przy 400 zł ZUS-ie traci
    to sens. I co teraz? Z każdym klientem chcącym kupić przejściówkę mam umowę
    o dzieło zawierać? Bo za sprzedaż kilku sztuk tygodniowo tego samego towaru
    to skarbówka szybko Ci prowadzenie działalności wmówi.