-
Data: 2025-01-10 11:12:18
Temat: Re: Oszczędzanie nie jest łatwe
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Thu, 9 Jan 2025 23:09:15 +0100, PixelÂŽí źíˇľí źíˇą wrote:
> W dniu 09.01.2025 o 18:55, Shrek pisze:
>>> 4. W arcie nie wspomnieli o coastingu czyli rozpedzasz sie konkretnie
>>> i sprawnie do np. 115kmh. I potem delikatni odpuszczasz gaz aby
>>> predkosc nieco spadala i po minucie czy dwu byla na poziomie 105kmh i
>>> wtedy powtorzyc cykl. Jakies tam efekty z tego sie uzyskuje ale pewnie
>>> ktos jadacy za nami nie bedzie zadowolony.
>>
>> To dziaĹa w trasie? Bo Ĺźe bardziej siÄ "czasowo" opĹaca daÄ w palinik i
>> caĹkowaÄ wiÄkszÄ prÄdkoĹÄ od poczÄ tku niĹź rozpÄdzaÄ siÄ powoli to
jasne
>> - ale nikt tak nie jeĹździ, w sensie Ĺźe w punkcie X ma byÄ w okreĹlonym
>> czasie.
>>
>> Ale bujanie siÄ z prÄdkoĹciÄ po sinusoidzie co miaĹoby daÄ?
>>
>>
> Bo istniej coĹ takiego jak "nadgaz" i "podgaz".
> Jak jedziesz "nadgazem" czyli trzymasz pedaĹ tak, Ĺźeby nie jechaĹo
> wolniej to spalanie chwilowe "trzyma" przykĹadowo 5L i nie spada, jak
> odpuĹcisz gaz na moment i DELIKATNIE dotkniesz, Ĺźeby siÄ toczyÄ, to
> dĹuga-prosta-nieograniczona zaczyna wskazywaÄ 4,3L jako chwilowe.
> Spokojnie mogÄ to wytĹumaczyÄ jak technicznie to dziaĹa i co siÄ dzieje
> z przepustnicÄ i wtryskami w obu stanach, znaczy gdzie jest podawana
> mieszanka bogata a gdzie uboga i dlaczego to dziaĹa :)
WytĹumacz proszÄ.
> BTW, Ja nawet wykorzystujÄ wzniesienia. JadÄ c z gĂłrki dodajÄ gazu, Ĺźeby
> wykorzystaÄ spad z maĹÄ iloĹciÄ paliwa i uzyskaÄ energiÄ kinetycznÄ a
> pod gĂłrkÄ wytracam prÄdkoĹÄ (nie radykalnie)...Ĺźeby duĹźo nie ĹźarĹo :)
Tylko Ĺźe wtedy w doĹku masz duĹźÄ prÄdkoĹÄ, wiÄc i wiÄksze opory :-)
Jest taki kawaĹek KĹodzko-Bardo, z kilkoma wiÄkszymi pagĂłrkami.
PotrafiĹem tam przejechac gazujÄ c tylko w nielicznych miejscach, a
resztÄ na luzie, w tym i pod gĂłrkÄ.
Nie mĂłwiÄ, ze to oszczÄdnie byĹo, ale fajnie siÄ jechaĹo.
Ale kapelusznikĂłw przybyĹo, blokowali drogÄ, potem jakis **** postawiĹ
FR, potem FR zdjÄli ... a samochodĂłw i kapelusznikĂłw jeszcze przybyĹo.
Nawiasem mowiÄ c - silnik bennzynowy pod gĂłrkÄ powinien mieÄ wiÄkszÄ
sprawnoĹÄ. Tzn taki Ĺredniej mocy ...
> Kompletnie nic zĹego siÄ nie dzieje z silnikiem a oszczÄdnoĹci siÄ
> dodajÄ i jest zabawa :)
A ile tys km juĹź nimi przejechaĹes ?
Bo pod gĂłrkÄ, to bieg lepiej mieÄ niĹźszy, a obroty wyĹźsze, dla dobra
silnika.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.01.25 11:19 J.F
- 10.01.25 11:53 Pixel(R)??
- 10.01.25 12:02 Pixel(R)??
- 10.01.25 12:22 Pixel(R)??
- 10.01.25 16:08 J.F
- 10.01.25 16:29 J.F
- 10.01.25 16:30 Pixel(R)??
- 10.01.25 16:26 J.F
- 10.01.25 16:44 Pixel(R)??
- 10.01.25 16:57 Pixel(R)??
- 10.01.25 17:23 J.F
- 10.01.25 17:46 J.F
- 10.01.25 18:56 J.F
- 10.01.25 20:20 Pixel(R)??
- 10.01.25 21:17 Pete
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-26 Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- 2025-01-24 Elektryfikacja w ODWROCIE
- 2025-01-25 AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- 2025-01-24 stalowe bezpieczniki
- 2025-01-23 Zenek Kapelinder - ?
- 2025-01-25 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-01-25 Lublin => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-24 Białystok => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-24 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-24 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-24 Kraków => Key Account Manager <=
- 2025-01-24 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-24 Wróblewo => Specjalista ds. Analiz Finansowych <=