eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOszczędzanie nie jest łatweRe: Oszczędzanie nie jest łatwe
  • Data: 2025-01-10 11:12:18
    Temat: Re: Oszczędzanie nie jest łatwe
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thu, 9 Jan 2025 23:09:15 +0100, Pixel®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 09.01.2025 o 18:55, Shrek pisze:
    >>> 4. W arcie nie wspomnieli o coastingu czyli rozpedzasz sie konkretnie
    >>> i sprawnie do np. 115kmh. I potem delikatni odpuszczasz gaz aby
    >>> predkosc nieco spadala i po minucie czy dwu byla na poziomie 105kmh i
    >>> wtedy powtorzyc cykl. Jakies tam efekty z tego sie uzyskuje ale pewnie
    >>> ktos jadacy za nami nie bedzie zadowolony.
    >>
    >> To działa w trasie? Bo że bardziej się "czasowo" opłaca dać w palinik i
    >> całkować większą prędkość od początku niż rozpędzać się powoli to
    jasne
    >> - ale nikt tak nie jeżdzi, w sensie że w punkcie X ma być w określonym
    >> czasie.
    >>
    >> Ale bujanie się z prędkością po sinusoidzie co miałoby dać?
    >>
    >>
    > Bo istniej coś takiego jak "nadgaz" i "podgaz".
    > Jak jedziesz "nadgazem" czyli trzymasz pedał tak, żeby nie jechało
    > wolniej to spalanie chwilowe "trzyma" przykładowo 5L i nie spada, jak
    > odpuścisz gaz na moment i DELIKATNIE dotkniesz, żeby się toczyć, to
    > długa-prosta-nieograniczona zaczyna wskazywać 4,3L jako chwilowe.
    > Spokojnie mogę to wytłumaczyć jak technicznie to działa i co się dzieje
    > z przepustnicą i wtryskami w obu stanach, znaczy gdzie jest podawana
    > mieszanka bogata a gdzie uboga i dlaczego to działa :)

    Wytłumacz proszę.

    > BTW, Ja nawet wykorzystuję wzniesienia. Jadąc z górki dodaję gazu, żeby
    > wykorzystać spad z małą ilością paliwa i uzyskać energię kinetyczną a
    > pod górkę wytracam prędkość (nie radykalnie)...żeby dużo nie żarło :)

    Tylko że wtedy w dołku masz dużą prędkość, więc i większe opory :-)

    Jest taki kawałek Kłodzko-Bardo, z kilkoma większymi pagórkami.
    Potrafiłem tam przejechac gazując tylko w nielicznych miejscach, a
    resztę na luzie, w tym i pod górkę.
    Nie mówię, ze to oszczędnie było, ale fajnie się jechało.

    Ale kapeluszników przybyło, blokowali drogę, potem jakis **** postawił
    FR, potem FR zdjęli ... a samochodów i kapeluszników jeszcze przybyło.

    Nawiasem mowiąc - silnik bennzynowy pod górkę powinien mieć większą
    sprawność. Tzn taki średniej mocy ...

    > Kompletnie nic złego się nie dzieje z silnikiem a oszczędności się
    > dodają i jest zabawa :)

    A ile tys km już nimi przejechałes ?

    Bo pod górkę, to bieg lepiej mieć niższy, a obroty wyższe, dla dobra
    silnika.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: