eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOszczędzanie nie jest łatweRe: Oszczędzanie nie jest łatwe
  • Data: 2025-01-10 16:44:32
    Temat: Re: Oszczędzanie nie jest łatwe
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 10.01.2025 o 16:26, J.F pisze:

    >> Ale to się kompensuje z energii kinetycznej a nie z paliwa :] Samochód
    >> zjeżdżając z górki zachowuje się jak akumulator w sensie gromadzenia
    >> energii kinetycznej.
    >
    > No jak - "Jadąc z górki dodaję gazu" :-P
    ...i osiągasz większą prędkość niskim kosztem paliwa :]
    >
    > Wieksza prędkość to większe opory powietrza i wieksza strata energii.
    > I kiedys trzeba to uzupełnic.

    Masz to już w bonusie górki.

    >>> Nawiasem mowiąc - silnik bennzynowy pod górkę powinien mieć większą
    >>> sprawność. Tzn taki średniej mocy ...
    >>
    >> No nie, diesel lepszy :) bo tak nie przepala.
    >
    > patrząc na taki przykładowy diagram
    > https://www.researchgate.net/figure/BSFC-map-of-the-
    engine-7-BSFC-brake-specific-fuel-consumption-rpm-r-
    min-Max-maximum_fig4_316530475
    >
    > to wysoka sprawność jest przy mocno wcisniętym pedale gazu.

    Nie rozumiesz. W benzynowcu jak wciśniesz gaz, to chwilowe leci do
    20L/100km w dieslu nie, leci znacznie mniej bo raz że jest to inna
    budowa silnika a dwa że inaczej wygląda spalanie paliwa.
    Między innymi silnik benzynowy pali więcej paliwa od diesla przy tej
    samej pojemności i mocy.

    >>> A ile tys km już nimi przejechałes ?
    >>
    >> Wchuj licz rok, bo wcześniej jak i teraz jeździłem dieslem/automat.
    >> Teraz mi doszły 2 benzynowce od roku, to sobie testuję a diesel jest
    >> okazyjny.
    >
    > To co Ty wiesz o zdrowiu silnika :-)
    >
    > Przejedziesz 300kkm, to będziesz mógł mówic, że nie szkodzi :-)

    Kiedyś też tak jeździłem a nawet debilniej i nic się nie działo.
    Znów musiałbym Cię odesłać do linka rozpoczynającego wątek bo albo masz
    sklerozę albo w ogóle tam nie wlazłeś a ja mam teraz stamtąd kopiować bo
    Ci się nie chce? Jak?
    >
    >>> Bo pod górkę, to bieg lepiej mieć niższy, a obroty wyższe, dla dobra
    >>> silnika.
    >>
    >> To zależy jaka górka i jaka pizda za kierą. Może inaczej, nie należy
    >> wciskać pedału gazu do oporu.
    >
    > Patrz na wykres ... przy tym silniku należy.
    > W innych lepsze jest jakies 80-90%.

    A gdzie tam jest dodana energia kinetyczna + przyspieszenie ziemskie,
    które zyskuję jako energię dodatkową, jadąc z górki?
    >
    >> Logiczne wtedy, że jak bieg za wysoki to
    >> nie wjedziesz...ale jak jesteś rozpędzony to masz mniejsze obroty
    >> silnika i korzystasz z dobrodziejstwa kinetyki. Tak, znam takich co
    >> osrywają kinetykę i z górki hamują a pod górkę piłują na 3 biegu z 4500rpm.
    >
    > Co nie jest oszczędne w sensie sprawności silnika, ale za to panewki
    > nie cierpią tak bardzo :-)

    Oszczędność sprawności? Weź może jednak przeczytaj ten artykuł. OK, jest
    tam tekst dla debili ale powinieneś załapać o co chodzi :)
    .


    --
    Pixel(R)??

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: