eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOszczędzanie nie jest łatweRe: Oszczędzanie nie jest łatwe
  • Data: 2025-01-10 12:22:05
    Temat: Re: Oszczędzanie nie jest łatwe
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 10.01.2025 o 10:58, J.F pisze:
    [...]
    >> Znając jak działają wtryski w benzynowcu, rola
    >> przepustnicy, dawkowanie paliwa i co ważne SKŁAD MIESZANKI, wyszło, że
    >> przy tym zabiegu, silnik po odcięciu chwilowym paliwa i delikatnym
    >> podtrzymaniu, dostaje bardziej ubogą mieszankę, czyli relatywnie mniej.
    >
    > Hm, wedle mojej wiedzy to skład mieszanki w benzynie jest w miarę
    > stały, komp tego pilnuje. Wyjątkiem była jakaś stara Honda,
    > a potem silniku typu FSI/GDI.
    > Ale i tak jest dość stały ... zbyt uboga mieszanka generuje NOx.
    >
    > No chyba że wzięli katalizatory z diesli, i sie NOx już nie boją.
    >
    > W dodatku silnik benzynowy na niewielkiej mocy ma małą sprawność ...
    > a może poprawili?

    Chyba nie załapałeś. Kiedy się już rozpędzisz i zdejmiesz nogę z gazu na
    sekundę, ECU odcina całkowicie paliwo, to nie jest jazda "na luzie" z
    podtrzymaniem ale całkowite odcięcie paliwa.

    Jeśli za chwilę wciśniesz ten pedał, to mając wcześniej wskaźnik
    wciśnięcia (OBD2+Torque) z poprzedniej liczby 70% na wyświetlaczu przy
    90km/h nadal jest 90% a prędkość taka sama, czyli procent otwarcia
    przepustnicy jest ten sam ale wskazanie zużycia paliwa/chwilowe, jest
    mniejsze. Wniosek jest jeden, idzie mniej paliwa przy takim samym
    stopniu otwarcia przepustnicy, czyli mieszanka jest bardziej uboga.
    >
    >> Powtórzyłem ten zabieg w Skoda Fabia LPG i tam też to działa ale Skoda
    >> nie ma licznika zużycia więc musiałem się zadowolić przebiegiem na
    >> pełnym zbiorniku i ze spalania 8,5L zeszło do 7L czyli zajechałem dalej.
    >
    > 4.5 a 5.0 to niby tez spora różnica ... ale dwumasa mi sie skonczyła
    > :-)

    No bo w diesla się nie bawimy :)
    >
    >> Ważna sprawa, wystarczy tylko jeden dzień w miarę dynamicznej jazdy i
    >> tracimy to co zarobiliśmy. Ponieważ już mi przeszło zapierdalanie BEZ
    >> SENSU a pozostała mi umiejętność, to sprawdzać się nie muszę, kapeluszem
    >> nie jestem
    >
    > Chyba jednak jesteś.

    No nie.
    >
    >> i rzadko kto mnie wyprzedza, skoro jadę przepisowo.
    >
    > Jakby to w Polsce była przeszkoda :-)

    Czyli jeżdżą nieprzepisowo. Właśnie na nich mam wyjebane, bo to nie ja
    płacę :)
    >
    > Gęsty ruch, kręte drogi, i nie da się Ciebie wyprzedzic - to też może
    > być przyczyna. długą kolejkę samochodów za sobą widzisz ?

    Nigdy, jeśli już ktoś za mną jedzie długo, to wiem, że cebularz albo się
    boi kontroli i woli mieć "sponsora" przed sobą, tyle że ja nie staram
    się przekraczać :)
    >
    >> Tyle z testów. Oczywiście, jeśli ktoś ma przebieg roczny 10kkm to może
    >> spokojnie mieć to w dupie, ale jeśli przebieg przekracza 30kkm i auto
    >> nie jest firmowe, to warto oszczędzić :)
    >
    > Albo trzeba zmienić pracę na lepszą i miec to w d* :-)
    > a 30kkm ... 1.5h codziennie w samochodzie, czy raczej 2h ?

    Różnie, w weekend czasem jadę nad morze i wracam (2x180km) czyli
    360/400km wpadnie ale nie co tydzień. Do "pracy" mam 120km i drugi dom w
    mieście, potem dziennie po mieście ok 60km (2x30km) i na koniec tygodnia
    do domku +120km.
    W wakacje dochodzi ok 2kkm. To se policz razem ale mi wychodzi ~30kkm:)


    --
    Pixel(R)??

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: