  • Data: 2009-02-28 12:28:51
    Temat: Re: Ostrzenie na oczy przy portrecie - wskazowki?
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net> szukaj wiadomości tego autora

    j...@a...at pisze:
    > te pola nie sa blisko centrum kadru
    > w stosunku do wielkosci matowki sa dosyc rozstawione np znacznie
    > bardziej blizej brzegu niz w 5d
    > naprawde nie ma potrzeby wielkiego przekadrowywania.
    > pod tym wzgledem proporcje sa o.k.
    > W portrecie pionowym wypadaja mniej wiecej na wysokosci oczu :-)

    O, ok :) Moje spostrzezenia wynikaly glownie ze schematow na dpreview -
    niestety, nie mialem 40D w rece.

    > tutaj watpliwosci juz byc nie moze.
    > AF to zawsze pewnego rodzaju loteria.
    > na otwartej przyslonie na porzadku dziennym jest odchylka rzedu nawet
    > do kilku cm co sie juz przenosci widocznie na ostrosc.

    Auaa... przy duzej dziurze kilka cm to moze byc nawet wielokrotnosc
    calej DOF.

    > Wplyw bledu af
    > na ostrosc mozna ograniczyc zwiekszajac przyslone .
    > gdzies od przyslony 5,6 glebia ostrosci jest na tyle duza , ze
    > niweluje blad AF.

    Chyba pora wskoczyc na f/4-f/5.6 lub nawet wiecej - zaleznie od sytuacji
    - jak sie chce, zeby twarz byla ostra ;)

    > ostrzenie na matowke bez pomocy optycznych ( dalmierz klinowy lub
    > mikroraster ) jest wieksza loteria niz ostrzenie na AF , o ile AF
    > dziala prawidlowo.

    Cenne spostrzezenie, dzieki. Ku MF jestem caly czas bardzo sceptyczny ze
    wzgledu na stosunkowo slaby wzrok - wielu ludzi radzi sobie na
    oryginalnej matowce z 350D, ja nie moge. Szczerze watpie, ze nawet
    wymiana matowki naprawde wiele by mi tu pomogla ;)

    Dzieki,
    --
    Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
    Projektowanie i realizacja witryn WWW