  • Data: 2009-02-27 17:44:46
    Temat: Re: Ostrzenie na oczy przy portrecie - wskazowki?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mateusz Papiernik pisze:
    > Posilkuje sie autofocusem, poniewaz nie jestem w stanie ostrzyc recznie
    > na wizjerze w 350D. W wiekszosci przypadkow jednak ostrosc, mimo, ze
    > probuje lapac ja na oko, jest w nieco innym miejscu. Np. bardziej z
    > przodu - na nosie. Uzywam glownie punktu centralnego - chyba, ze potem
    > chce mocno przekadrowac. W takim przypadku staram sie uzywac punktow
    > bocznych, zeby podczas przekadrowania nie rozjechac sie z plaszczyzna
    > ostrosci. Czy sa jakies madre sposoby na to, zeby oczy byly ostre,
    > ktorych nie dostrzegam?

    AF w 350D jest nieco nieprecyzyjny - stąd rozrzut. Do pstrykania
    otwartym obiektywem polecam matówkę ze wspomagaczem (praktycznie z
    klinem, choć tu mikroraster byłby wygodniejszy). Tylko uważaj, bo
    dzisiejsze modelki nie są przygotowane na nieco zwolniony sposób pracy :)

    > Jakich
    > przyslon najlepiej uzywac do portretu? Lubie miekkie i silnie rozmyte
    > dlo, przez co czesto fotografuje na przyslonach 1.8-3.2, co jest
    > prawdopodobnie w duzym stopniu moim problemem - glebia ostrosci jest na
    > tyle mala, ze kazdy blad w ostrosci natychmiast widac.

    No to rybki albo akwarium :)
    Mając ''prawdziwą'' matówkę możesz popstrykać jakimś heliosem czy innym
    jupiterem. Tylko to są szkła z charakterem i raczej dostaniesz bardziej
    przedwojenną miękkość niż plastykę stałek z literą L.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl