  • Data: 2013-02-12 08:47:43
    Temat: Re: Ostrzejsze przeglądy
    Od: Iglo <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 11 Feb 2013 23:38:30 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Ubezpieczyciel ma interes żeby ubezpieczać pojazdy które nie powodują
    > szkód. Jeżeli udałoby się potwierdzić, że te sprawne powodują ich mniej niż
    > niesprawne to właśnie ubezpieczyciel jest tym kto powinien to oceniać.

    A ile jest wypadków przez zły stan techniczny samochodów? IMO główne
    przyczyny wypadków to błąd ludzki (niedostosowanie prędkości + zły stan
    drogi, zmęczenie, zagapienie), a delikatne szkody typu stłuczki to już
    wogóle, ktoś kogoś nie widział przy cofaniu, najechania na tył itp.
    Ostatnio często pokonuję trasę Warszawa-Lublin i Warszawa-Wyszków. Na samej
    trasie jak i w miastach docelowych jakoś nie widać straszliwych złomów.
    Wiem, że jest jeszcze tgzw. "polska B", bywam rzadko, ale też nie jestem
    jakoś wstrząśnięty. Właściciel posiada samochód żeby umożliwić sobie
    niezależny transport, a totalne złomy czegoś takiego nie zapewniają, mogąc
    się wysrać w każdej chwili.
    Zresztą, cena samochodu "do jazdy" jest tak niska, że jak złom ma jakąś
    większą awarię to nie opłaca się naprawiać a lepiej zezłomować i wziąść co
    innego, co potrafi rok jeździć prosto, hamować, nie oślepiać i nie znaczyć
    terenu (no, z tym to już może przesadziłem ;-) ). Np będę sprzedawał Saxo
    żony z 98r, pewnie warte 2.5kzł, nawet restrykcyjny przegląd przechodzi bez
    problemu. Że tak polecę allegrowo "nic nie puka nic nie stuka". A to tylko
    ponad 2kzł, cena lepszego roweru... A na moje oko normalnie jeżdzone
    następny przegląd też zaliczy. Złomów jest mało.