  • 1. Data: 2013-02-11 22:36:40
    Temat: Ostrzejsze przeglądy
    Od: Iglo <i...@o...pl>

    Ech, jak to wprowadzą w życie to będzie się działo..

    http://tnij.org/uk71

  • 2. Data: 2013-02-11 22:39:34
    Temat: Re: Ostrzejsze przeglądy
    Od: K <...@...c>

    W dniu 11-02-2013 22:36, Iglo pisze:
    > Ech, jak to wprowadzą w życie to będzie się działo..
    >
    > http://tnij.org/uk71

    ta, korupcja bedzie wieksza. nic po za tym.

  • 3. Data: 2013-02-11 22:49:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Iglo" <i...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    net...
    > Ech, jak to wprowadzą w życie to będzie się działo..
    >
    > http://tnij.org/uk71

    I powinno się dziać.
    Odzłamianie kraju wreszcie powinno się zacząć.
    Wartościowe auta na żółte blachy, reszta na złomowiska.

  • 4. Data: 2013-02-11 22:50:50
    Od: tá´Ź

    Cavallino wrote:

    > reszta na złomowiska.

    Z Twoim koreańskim złomem na czele. :>

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 5. Data: 2013-02-11 23:08:06
    Od: Iglo <i...@o...pl>

    Dnia Mon, 11 Feb 2013 22:49:29 +0100, Cavallino napisał(a):

    > I powinno się dziać.
    > Odzłamianie kraju wreszcie powinno się zacząć.
    > Wartościowe auta na żółte blachy, reszta na złomowiska.

    Oj, znikną Golfiny, Vectry B, Corsy stare... Trochę żal. Wystarczyłyby te
    przepisy co są, ale egzekwowane porządnie, no i samoświadomość właściciela,
    czyli jak diagnosta na przeglądzie podbijając pieczęć mówi, że sworzeń czy
    końcówka do wymiany to wymieniam, a nie chulaj dusza, bo podbite... Ale
    czynnik ludzki jest zawsze najsłabszym ogniwem.

  • 6. Data: 2013-02-11 23:09:16
    Od: Iglo <i...@o...pl>

    Dnia 11 Feb 2013 21:50:50 GMT, tᴏ napisał(a):

    > Z Twoim koreańskim złomem na czele. :>

    Pojedzie na złom na garbie Twojego prrzełamanego Trucka Roya :-)

  • 7. Data: 2013-02-11 23:15:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 11 Feb 2013 22:36:40 +0100, Iglo napisał(a):

    > Ech, jak to wprowadzą w życie to będzie się działo..
    >
    > http://tnij.org/uk71

    Kontrola techniczna samochodów powinna zostać przerzucona na
    ubezpieczycieli na zasadzie dobrowolności.
    Ci w zależności od wyniku tejże powinni mieć prawo różnicowania stawek
    ubezpieczeniowych.
    I to wystarczy - jeżeli stan techniczny samochodu w jakiś sposób wpływa na
    wypadkowość i ogólnie szkodowość, to ubezpieczyciele będą finansowo
    motywowani do budowy dobrego systemu - w końcu oni płacą za szkody.

    A kontrole uciążliwości typu hałas, spaliny czy światła, powinny być
    wykonywane podczas kontroli drogowych przez ITD.

    Kontrole w SKP są bez sensu - jest to państwowa kontrola, wykonywana przez
    prywatnych przedsiębiorców, gdzie klient zainteresowany jest wyłącznie
    wypełnieniem obowiązku. Tu zawsze będzie parcie na fikcję.
    Może i da się system sterroryzować - wypuścić odpowiednio duże rzesze
    anonimowych kontrolerów (i kontrolerów kontrolerów), walić np. kary
    więzienia i dla diagnostów i właścicieli pojazdów, ale raczej nie tak
    powinno wyglądać państwo prawa.

    Jeżeli ktoś sądzi że obecny system (jakkolwiek reformowny) jest w stanie
    cokolwiek zmienić, to gratuluję optymizmu.
    Już widzę jak te wszystkie biedne popegeerowskie wsie pozbywają się masowo
    tych zdezelowanych traktorów, czy innych Golfów I będących tam często
    jedynym środkiem transportu.
    A to by musiało być pierwszym krokiem w uszczelnianiu obecnego systemu.

  • 8. Data: 2013-02-11 23:29:26
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-02-11 23:15, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > wypadkowość i ogólnie szkodowość, to ubezpieczyciele będą finansowo
    > motywowani do budowy dobrego systemu - w końcu oni płacą za szkody.

    a nie wydaje Ci się, że właśnie nie będzie im na rękę dbanie o dobry
    stan techniczny pojazdu po to właśnie żeby w razie incydentu wykpić się
    z wypłaty ubezpieczania?

  • 9. Data: 2013-02-11 23:38:30
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 11 Feb 2013 23:29:26 +0100, PlaMa napisał(a):

    > a nie wydaje Ci się, że właśnie nie będzie im na rękę dbanie o dobry
    > stan techniczny pojazdu po to właśnie żeby w razie incydentu wykpić się
    > z wypłaty ubezpieczania?

    Mowa jest oczywiście o ubezpieczeniu obowiązkowym, a stan techniczny
    pojazdu sprawcy nie jest żadną podstawą od wykpienia się czegokolwiek.

    Ubezpieczyciel ma interes żeby ubezpieczać pojazdy które nie powodują
    szkód. Jeżeli udałoby się potwierdzić, że te sprawne powodują ich mniej niż
    niesprawne to właśnie ubezpieczyciel jest tym kto powinien to oceniać.

  • 10. Data: 2013-02-12 01:12:24
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-02-11 23:08, Iglo pisze:

    > przepisy co są, ale egzekwowane porządnie, no i samoświadomość właściciela,

    O to właśnie jest trudno. Mi się wiele osób dziwiło, że
    potrafiłem regularnie w e34 wymienić komplet zawieszenia na
    nówki SWAGa, etc ...

    > czyli jak diagnosta na przeglądzie podbijając pieczęć mówi, że sworzeń czy
    > końcówka do wymiany to wymieniam, a nie chulaj dusza, bo podbite...

    IMHO powinno być to co jest, ale respektowane - jedziesz na
    przegląd, i dostajesz listę zaleceń ... i przyjeżdżasz sprawdzić
    zalecenia za 10 % ceny przeglądu - zrealizowane - OK, nie
    zrealizowane - nie przedłużamy 1,5 miesięcznego dopuszczenia do
    ruchu. A czemu 1,5 miesięcznego ? Bo polak za wiele nie zarabia,
    i na zakup nowych elementów niech ma czas do wypłaty, i jeszcze
    parę dni na pożyczenie od rodziny ... albo zezłomowanie pojazdu
    jeśli nie stać go na utrzymywanie auta w prawidłowym stanie
    technicznym.

    > czynnik ludzki jest zawsze najsłabszym ogniwem.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90