-
1. Data: 2013-02-11 22:36:40
Temat: Ostrzejsze przeglądy
Od: Iglo <i...@o...pl>
Ech, jak to wprowadzą w życie to będzie się działo..
http://tnij.org/uk71
-
2. Data: 2013-02-11 22:39:34
Temat: Re: Ostrzejsze przeglądy
Od: K <...@...c>
W dniu 11-02-2013 22:36, Iglo pisze:
> Ech, jak to wprowadzą w życie to będzie się działo..
>
> http://tnij.org/uk71
>
ta, korupcja bedzie wieksza. nic po za tym.
-
3. Data: 2013-02-11 22:49:29
Temat: Re: Ostrzejsze przeglądy
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Iglo" <i...@o...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:13buhj4c8saf$.2nr1k5aiagbj$.dlg@40tude.
net...
> Ech, jak to wprowadzą w życie to będzie się działo..
>
> http://tnij.org/uk71
I powinno się dziać.
Odzłamianie kraju wreszcie powinno się zacząć.
Wartościowe auta na żółte blachy, reszta na złomowiska.
-
4. Data: 2013-02-11 22:50:50
Temat: Re: Ostrzejsze przeglądy
Od: tá´Ź
Cavallino wrote:
> reszta na złomowiska.
Z Twoim koreańskim złomem na czele. :>
--
ss??q s? ??u??ou??
-
5. Data: 2013-02-11 23:08:06
Temat: Re: Ostrzejsze przeglądy
Od: Iglo <i...@o...pl>
Dnia Mon, 11 Feb 2013 22:49:29 +0100, Cavallino napisał(a):
>
> I powinno się dziać.
> Odzłamianie kraju wreszcie powinno się zacząć.
> Wartościowe auta na żółte blachy, reszta na złomowiska.
>
Oj, znikną Golfiny, Vectry B, Corsy stare... Trochę żal. Wystarczyłyby te
przepisy co są, ale egzekwowane porządnie, no i samoświadomość właściciela,
czyli jak diagnosta na przeglądzie podbijając pieczęć mówi, że sworzeń czy
końcówka do wymiany to wymieniam, a nie chulaj dusza, bo podbite... Ale
czynnik ludzki jest zawsze najsłabszym ogniwem.
-
6. Data: 2013-02-11 23:09:16
Temat: Re: Ostrzejsze przeglądy
Od: Iglo <i...@o...pl>
Dnia 11 Feb 2013 21:50:50 GMT, tá´ napisał(a):
> Cavallino wrote:
>
>> reszta na złomowiska.
>
> Z Twoim koreańskim złomem na czele. :>
Pojedzie na złom na garbie Twojego prrzełamanego Trucka Roya :-)
-
7. Data: 2013-02-11 23:15:51
Temat: Re: Ostrzejsze przeglądy
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Mon, 11 Feb 2013 22:36:40 +0100, Iglo napisał(a):
> Ech, jak to wprowadzą w życie to będzie się działo..
>
> http://tnij.org/uk71
Kontrola techniczna samochodów powinna zostać przerzucona na
ubezpieczycieli na zasadzie dobrowolności.
Ci w zależności od wyniku tejże powinni mieć prawo różnicowania stawek
ubezpieczeniowych.
I to wystarczy - jeżeli stan techniczny samochodu w jakiś sposób wpływa na
wypadkowość i ogólnie szkodowość, to ubezpieczyciele będą finansowo
motywowani do budowy dobrego systemu - w końcu oni płacą za szkody.
A kontrole uciążliwości typu hałas, spaliny czy światła, powinny być
wykonywane podczas kontroli drogowych przez ITD.
Kontrole w SKP są bez sensu - jest to państwowa kontrola, wykonywana przez
prywatnych przedsiębiorców, gdzie klient zainteresowany jest wyłącznie
wypełnieniem obowiązku. Tu zawsze będzie parcie na fikcję.
Może i da się system sterroryzować - wypuścić odpowiednio duże rzesze
anonimowych kontrolerów (i kontrolerów kontrolerów), walić np. kary
więzienia i dla diagnostów i właścicieli pojazdów, ale raczej nie tak
powinno wyglądać państwo prawa.
Jeżeli ktoś sądzi że obecny system (jakkolwiek reformowny) jest w stanie
cokolwiek zmienić, to gratuluję optymizmu.
Już widzę jak te wszystkie biedne popegeerowskie wsie pozbywają się masowo
tych zdezelowanych traktorów, czy innych Golfów I będących tam często
jedynym środkiem transportu.
A to by musiało być pierwszym krokiem w uszczelnianiu obecnego systemu.
-
8. Data: 2013-02-11 23:29:26
Temat: Re: Ostrzejsze przeglądy
Od: PlaMa <m...@w...pl>
W dniu 2013-02-11 23:15, Tomasz Pyra pisze:
> Kontrola techniczna samochodów powinna zostać przerzucona na
> ubezpieczycieli na zasadzie dobrowolności.
> Ci w zależności od wyniku tejże powinni mieć prawo różnicowania stawek
> ubezpieczeniowych.
> I to wystarczy - jeżeli stan techniczny samochodu w jakiś sposób wpływa na
> wypadkowość i ogólnie szkodowość, to ubezpieczyciele będą finansowo
> motywowani do budowy dobrego systemu - w końcu oni płacą za szkody.
a nie wydaje Ci się, że właśnie nie będzie im na rękę dbanie o dobry
stan techniczny pojazdu po to właśnie żeby w razie incydentu wykpić się
z wypłaty ubezpieczania?
-
9. Data: 2013-02-11 23:38:30
Temat: Re: Ostrzejsze przeglądy
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Mon, 11 Feb 2013 23:29:26 +0100, PlaMa napisał(a):
> W dniu 2013-02-11 23:15, Tomasz Pyra pisze:
>
>> Kontrola techniczna samochodów powinna zostać przerzucona na
>> ubezpieczycieli na zasadzie dobrowolności.
>> Ci w zależności od wyniku tejże powinni mieć prawo różnicowania stawek
>> ubezpieczeniowych.
>> I to wystarczy - jeżeli stan techniczny samochodu w jakiś sposób wpływa na
>> wypadkowość i ogólnie szkodowość, to ubezpieczyciele będą finansowo
>> motywowani do budowy dobrego systemu - w końcu oni płacą za szkody.
>
> a nie wydaje Ci się, że właśnie nie będzie im na rękę dbanie o dobry
> stan techniczny pojazdu po to właśnie żeby w razie incydentu wykpić się
> z wypłaty ubezpieczania?
Mowa jest oczywiście o ubezpieczeniu obowiązkowym, a stan techniczny
pojazdu sprawcy nie jest żadną podstawą od wykpienia się czegokolwiek.
Ubezpieczyciel ma interes żeby ubezpieczać pojazdy które nie powodują
szkód. Jeżeli udałoby się potwierdzić, że te sprawne powodują ich mniej niż
niesprawne to właśnie ubezpieczyciel jest tym kto powinien to oceniać.
-
10. Data: 2013-02-12 01:12:24
Temat: Re: Ostrzejsze przeglądy
Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>
W dniu 2013-02-11 23:08, Iglo pisze:
> przepisy co są, ale egzekwowane porządnie, no i samoświadomość właściciela,
O to właśnie jest trudno. Mi się wiele osób dziwiło, że
potrafiłem regularnie w e34 wymienić komplet zawieszenia na
nówki SWAGa, etc ...
> czyli jak diagnosta na przeglądzie podbijając pieczęć mówi, że sworzeń czy
> końcówka do wymiany to wymieniam, a nie chulaj dusza, bo podbite...
IMHO powinno być to co jest, ale respektowane - jedziesz na
przegląd, i dostajesz listę zaleceń ... i przyjeżdżasz sprawdzić
zalecenia za 10 % ceny przeglądu - zrealizowane - OK, nie
zrealizowane - nie przedłużamy 1,5 miesięcznego dopuszczenia do
ruchu. A czemu 1,5 miesięcznego ? Bo polak za wiele nie zarabia,
i na zakup nowych elementów niech ma czas do wypłaty, i jeszcze
parę dni na pożyczenie od rodziny ... albo zezłomowanie pojazdu
jeśli nie stać go na utrzymywanie auta w prawidłowym stanie
technicznym.
> czynnik ludzki jest zawsze najsłabszym ogniwem.
...
--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterów MOTOPOWER http://www.motopower.pl/