-
11. Data: 2014-07-14 14:34:27
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Fri, 11 Jul 2014 18:41:45 +0200, w
<53c013cc$0$2359$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
<j...@p...onet.pl> napisał(-a):
> Użytkownik "Grzegorz" napisał w
> >> http://youtu.be/YtUtBrTWfTk
> >Niezłe .... ciekawe czy ten burakowóz tak nagle wyskoczył ?
> >A kierowca autobusu dobry. Umie jeździć. Ważniejsze uniknięcie
> >zderzenia od paru guzów u pasażerów.
>
> No, pod warunkiem ze wiedzial iz sie na guzach skonczy.
To bogato wyposażony autobus (w systemy bezp.) -- takie nie wywracają się od
takich manewrów.
-
12. Data: 2014-07-14 15:19:03
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 14 Jul 2014 14:34:27 +0200, r...@k...pl napisał(a):
> <j...@p...onet.pl> napisał(-a):
>>>> http://youtu.be/YtUtBrTWfTk
>>>Niezłe .... ciekawe czy ten burakowóz tak nagle wyskoczył ?
>>>A kierowca autobusu dobry. Umie jeździć. Ważniejsze uniknięcie
>>>zderzenia od paru guzów u pasażerów.
>>
>> No, pod warunkiem ze wiedzial iz sie na guzach skonczy.
>
> To bogato wyposażony autobus (w systemy bezp.) -- takie nie wywracają się od
> takich manewrów.
Tylko co - wystrzeliwuja kotwiczke Batmana, czy przyziemnie blokuja
kierownice przed niebezpiecznym skretem i jada prosto do lasu, ale bez
wywrotki ?
Bo praw fizyki sie nie oszuka - wysokim pojazdom takie wywrotki groza.
J.
-
13. Data: 2014-07-14 15:58:51
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Mon, 14 Jul 2014 15:19:03 +0200, w
<1bxsbuja7ioh3$.1gegnel1elqas$.dlg@40tude.net>, "J.F."
<j...@p...onet.pl> napisał(-a):
> Dnia Mon, 14 Jul 2014 14:34:27 +0200, r...@k...pl napisał(a):
> > <j...@p...onet.pl> napisał(-a):
> >>>> http://youtu.be/YtUtBrTWfTk
> >>>Niezłe .... ciekawe czy ten burakowóz tak nagle wyskoczył ?
> >>>A kierowca autobusu dobry. Umie jeździć. Ważniejsze uniknięcie
> >>>zderzenia od paru guzów u pasażerów.
> >>
> >> No, pod warunkiem ze wiedzial iz sie na guzach skonczy.
> >
> > To bogato wyposażony autobus (w systemy bezp.) -- takie nie wywracają się od
> > takich manewrów.
>
> Tylko co - wystrzeliwuja kotwiczke Batmana, czy przyziemnie blokuja
> kierownice przed niebezpiecznym skretem i jada prosto do lasu, ale bez
> wywrotki ?
> Bo praw fizyki sie nie oszuka - wysokim pojazdom takie wywrotki groza.
Wykorzystał to co mu dano:
http://www.setra-bus.com/pl-pl/autobusy/topclass/mod
ele/s-431-dt.html?L=1
-
14. Data: 2014-07-14 18:34:45
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 14 Jul 2014 15:58:51 +0200, r...@k...pl napisał(a):
> <j...@p...onet.pl> napisał(-a):
>>> To bogato wyposażony autobus (w systemy bezp.) -- takie nie wywracają się od
>>> takich manewrów.
>> Tylko co - wystrzeliwuja kotwiczke Batmana, czy przyziemnie blokuja
>> kierownice przed niebezpiecznym skretem i jada prosto do lasu, ale bez
>> wywrotki ?
>> Bo praw fizyki sie nie oszuka - wysokim pojazdom takie wywrotki groza.
> Wykorzystał to co mu dano:
> http://www.setra-bus.com/pl-pl/autobusy/topclass/mod
ele/s-431-dt.html?L=1
Musze doczytac co mu tam dali.
Na razie to zamiast testu autobusu udalo mi sie znalezc to
https://www.youtube.com/watch?v=4xjhEvTYAqk
Zadne ESP nie sa potrzebne .... a moze sa
https://www.youtube.com/watch?v=4ZVly8RG_sY
trzeba poczekac do 1:12
J.
-
15. Data: 2014-07-14 23:31:50
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Fri, 11 Jul 2014 13:56:57 +0200, Grzegorz <b...@b...com>
wrote:
>A nie lepiej pasy do wyprzedzania byłoby zrobić ???
Krzyże są tańsze.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
-
16. Data: 2014-07-15 11:39:57
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Mon, 14 Jul 2014 15:19:03 +0200, "J.F."
<j...@p...onet.pl> wrote:
>Tylko co
Nie wiem co, ale Scania na swojej stronie pisze:
"ESP
Układ Scania ESP aktywnie wspomaga kierowcę w trudnych sytuacjach, gdy
występuje niebezpieczeństwo złożenia, poślizgu lub wywrócenia się
pojazdu.
Sytuacje awaryjne i nieodpowiednia prędkość mogą czasem spowodować
niestabilność pojazdu, przy której nawet chwilowa utrata przez
kierowcę kontroli nad pojazdem może mieć katastrofalne i kosztowne
następstwa.
Układ Scania ESP znacznie zwiększa bezpieczeństwo, monitorując główne
parametry wpływające na stabilność i automatycznie uruchamiając
odpowiednie elementy sterujące. Układ jest dostępny we wszystkich
pojazdach 4x2 i 6x2 wyposażonych w elektronicznie sterowane hamulce
tarczowe. Jest on zaprojektowany do działania na mokrych lub śliskich
powierzchniach, na których często występuje podsterowność lub
nadsterowność, i na suchych powierzchniach, na których głównym
zagrożeniem jest przewrócenie się pojazdu wynikające z nadmiernej
prędkości lub z poprzecznego pochylenia kół na zakrętach. "
http://www.scania.pl/buses-coaches/safety-technology
/safety-support-systems/esp/
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
-
17. Data: 2014-07-15 12:31:56
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 15 Jul 2014 11:39:57 +0200, jerzu napisał(a):
> <j...@p...onet.pl> wrote:
>>Tylko co
> Nie wiem co, ale Scania na swojej stronie pisze:
> "ESP
Ale tam podaja wiele wiecej trzyliterowych skrotow, co to jest ESP
kazdy wie :-)
> Układ Scania ESP aktywnie wspomaga kierowcę w trudnych sytuacjach, gdy
> występuje niebezpieczeństwo złożenia, poślizgu lub wywrócenia się
> pojazdu.
> Sytuacje awaryjne i nieodpowiednia prędkość mogą czasem spowodować
> niestabilność pojazdu, przy której nawet chwilowa utrata przez
> kierowcę kontroli nad pojazdem może mieć katastrofalne i kosztowne
> następstwa.
> Układ Scania ESP znacznie zwiększa bezpieczeństwo, monitorując główne
> parametry wpływające na stabilność i automatycznie uruchamiając
> odpowiednie elementy sterujące. Układ jest dostępny we wszystkich
> pojazdach 4x2 i 6x2 wyposażonych w elektronicznie sterowane hamulce
> tarczowe. Jest on zaprojektowany do działania na mokrych lub śliskich
> powierzchniach, na których często występuje podsterowność lub
> nadsterowność, i na suchych powierzchniach, na których głównym
> zagrożeniem jest przewrócenie się pojazdu wynikające z nadmiernej
> prędkości lub z poprzecznego pochylenia kół na zakrętach. "
> http://www.scania.pl/buses-coaches/safety-technology
/safety-support-systems/esp/
No wlasnie - uklad dziala na hamulcach, a zapobiega przechyleniom.
Cos mi tu nie gra.
Owszem, jak pojazd wpadnie w poslizg i zacznie sunac bokiem, to
tarcie stanowi sile boczna i latwo moze dobrowadzic do przewrocenia.
Ale przeciez to nie jedyna mozliwosc.
Tu same ostre skrety stanowily ryzyko, i co - ESP wyprostuje
kierownice i tor jazdy ?
J.
-
18. Data: 2014-07-15 13:17:30
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Tue, 15 Jul 2014 12:31:56 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:
> Dnia Tue, 15 Jul 2014 11:39:57 +0200, jerzu napisał(a):
>> <j...@p...onet.pl> wrote:
>>>Tylko co
>> Nie wiem co, ale Scania na swojej stronie pisze: "ESP
>
> Ale tam podaja wiele wiecej trzyliterowych skrotow, co to jest ESP kazdy
> wie :-)
>
>> Układ Scania ESP aktywnie wspomaga kierowcę w trudnych sytuacjach, gdy
>> występuje niebezpieczeństwo złożenia, poślizgu lub wywrócenia się
>> pojazdu.
>> Sytuacje awaryjne i nieodpowiednia prędkość mogą czasem spowodować
>> niestabilność pojazdu, przy której nawet chwilowa utrata przez kierowcę
>> kontroli nad pojazdem może mieć katastrofalne i kosztowne następstwa.
>> Układ Scania ESP znacznie zwiększa bezpieczeństwo, monitorując główne
>> parametry wpływające na stabilność i automatycznie uruchamiając
>> odpowiednie elementy sterujące. Układ jest dostępny we wszystkich
>> pojazdach 4x2 i 6x2 wyposażonych w elektronicznie sterowane hamulce
>> tarczowe. Jest on zaprojektowany do działania na mokrych lub śliskich
>> powierzchniach, na których często występuje podsterowność lub
>> nadsterowność, i na suchych powierzchniach, na których głównym
>> zagrożeniem jest przewrócenie się pojazdu wynikające z nadmiernej
>> prędkości lub z poprzecznego pochylenia kół na zakrętach. "
>> http://www.scania.pl/buses-coaches/safety-technology
/safety-support-
systems/esp/
>
> No wlasnie - uklad dziala na hamulcach, a zapobiega przechyleniom. Cos
> mi tu nie gra.
>
> Owszem, jak pojazd wpadnie w poslizg i zacznie sunac bokiem, to tarcie
> stanowi sile boczna i latwo moze dobrowadzic do przewrocenia. Ale
> przeciez to nie jedyna mozliwosc. Tu same ostre skrety stanowily ryzyko,
> i co - ESP wyprostuje kierownice i tor jazdy ?
>
odpowiednio przyhamowując koła? tak.
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
19. Data: 2014-07-15 13:25:13
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 15 Jul 2014 11:17:30 +0000 (UTC), masti napisał(a):
> Dnia pięknego Tue, 15 Jul 2014 12:31:56 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:
>> Owszem, jak pojazd wpadnie w poslizg i zacznie sunac bokiem, to tarcie
>> stanowi sile boczna i latwo moze dobrowadzic do przewrocenia. Ale
>> przeciez to nie jedyna mozliwosc. Tu same ostre skrety stanowily ryzyko,
>> i co - ESP wyprostuje kierownice i tor jazdy ?
>>
> odpowiednio przyhamowując koła? tak.
No to wtedy kierowca ryzykuje ze po pierwszym uniku pojazd nie zechce
zrobic drugiego i pojedzie do lasu. A tam skarpy, barierki ..
J.
-
20. Data: 2014-07-15 14:00:43
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Tue, 15 Jul 2014 13:25:13 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:
> Dnia Tue, 15 Jul 2014 11:17:30 +0000 (UTC), masti napisał(a):
>> Dnia pięknego Tue, 15 Jul 2014 12:31:56 +0200 osobnik zwany J.F.
>> napisał:
>>> Owszem, jak pojazd wpadnie w poslizg i zacznie sunac bokiem, to tarcie
>>> stanowi sile boczna i latwo moze dobrowadzic do przewrocenia. Ale
>>> przeciez to nie jedyna mozliwosc. Tu same ostre skrety stanowily
>>> ryzyko, i co - ESP wyprostuje kierownice i tor jazdy ?
>>>
>> odpowiednio przyhamowując koła? tak.
>
> No to wtedy kierowca ryzykuje ze po pierwszym uniku pojazd nie zechce
> zrobic drugiego i pojedzie do lasu. A tam skarpy, barierki ..
>
to co ma walić prosto w tego jadącego na czołówkę? czy jednak próbować
ominąć?
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett