-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.bluewo
rldhosting.com!peer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.
highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostra
da.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrad
a.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Ostróda-Olsztyn
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <X...@l...net>
<lplsms$76m$1@mx1.internetia.pl>
<53c013cc$0$2359$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@4...com>
<1bxsbuja7ioh3$.1gegnel1elqas$.dlg@40tude.net>
<f...@4...com>
Date: Tue, 15 Jul 2014 12:31:56 +0200
Message-ID: <7zc9hne9pu0s$.77yzi057pu3v.dlg@40tude.net>
Lines: 37
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
X-Trace: 1405420316 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2362 82.143.187.50:57354
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2724
X-Received-Body-CRC: 3626821401
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2538621
[ ukryj nagłówki ]Dnia Tue, 15 Jul 2014 11:39:57 +0200, jerzu napisał(a):
> <j...@p...onet.pl> wrote:
>>Tylko co
> Nie wiem co, ale Scania na swojej stronie pisze:
> "ESP
Ale tam podaja wiele wiecej trzyliterowych skrotow, co to jest ESP
kazdy wie :-)
> Układ Scania ESP aktywnie wspomaga kierowcę w trudnych sytuacjach, gdy
> występuje niebezpieczeństwo złożenia, poślizgu lub wywrócenia się
> pojazdu.
> Sytuacje awaryjne i nieodpowiednia prędkość mogą czasem spowodować
> niestabilność pojazdu, przy której nawet chwilowa utrata przez
> kierowcę kontroli nad pojazdem może mieć katastrofalne i kosztowne
> następstwa.
> Układ Scania ESP znacznie zwiększa bezpieczeństwo, monitorując główne
> parametry wpływające na stabilność i automatycznie uruchamiając
> odpowiednie elementy sterujące. Układ jest dostępny we wszystkich
> pojazdach 4x2 i 6x2 wyposażonych w elektronicznie sterowane hamulce
> tarczowe. Jest on zaprojektowany do działania na mokrych lub śliskich
> powierzchniach, na których często występuje podsterowność lub
> nadsterowność, i na suchych powierzchniach, na których głównym
> zagrożeniem jest przewrócenie się pojazdu wynikające z nadmiernej
> prędkości lub z poprzecznego pochylenia kół na zakrętach. "
> http://www.scania.pl/buses-coaches/safety-technology
/safety-support-systems/esp/
No wlasnie - uklad dziala na hamulcach, a zapobiega przechyleniom.
Cos mi tu nie gra.
Owszem, jak pojazd wpadnie w poslizg i zacznie sunac bokiem, to
tarcie stanowi sile boczna i latwo moze dobrowadzic do przewrocenia.
Ale przeciez to nie jedyna mozliwosc.
Tu same ostre skrety stanowily ryzyko, i co - ESP wyprostuje
kierownice i tor jazdy ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.07.14 13:17 masti
- 15.07.14 13:25 J.F.
- 15.07.14 14:00 masti
- 17.07.14 21:00 PiteR
- 18.07.14 12:05 jerzu
- 17.07.14 20:56 PiteR
- 19.07.14 17:29 PiteR
- 19.07.14 17:39 Tomasz Pyra
- 19.07.14 17:44 Tomasz Pyra
- 19.07.14 17:58 Tomasz Pyra
- 19.07.14 18:00 Tomasz Pyra
- 20.07.14 12:21 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-26 Trump-2 JUŻ bardzo łaskawy [1_500 ułaskawień skazanych za Bidena za "Kawkę na Kapitolu"]
- 2025-01-26 Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- 2025-01-24 Elektryfikacja w ODWROCIE
- 2025-01-25 AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- 2025-01-24 stalowe bezpieczniki
- 2025-01-23 Zenek Kapelinder - ?
- 2025-01-25 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-01-25 Lublin => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-24 Białystok => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-24 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-24 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-24 Kraków => Key Account Manager <=
- 2025-01-24 Lublin => Programista Delphi <=