eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Ostróda-Olsztyn
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 29

  • 21. Data: 2014-07-17 20:56:08
    Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** PiteR pisze tak:

    > Na tej drodze się nie wyprzedza hehe.

    Samochód osobowy z przyczepą kempingową dachował w miejscowości Podlejki.

    Można? można :)


    http://gietrzwald.wm.pl/212328,Samochod-dachowal-w-P
    odlejkach-3-osoby-ranne.html


    --
    Piter

    golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
    Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.


  • 22. Data: 2014-07-17 21:00:05
    Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** PiteR pisze tak:

    > Na tej drodze się nie wyprzedza hehe.

    Samochód osobowy z przyczepą kempingową dachował w miejscowości Podlejki.

    Można? można :)


    http://gietrzwald.wm.pl/212328,Samochod-dachowal-w-P
    odlejkach-3-osoby-ranne.html


    --
    Piter

    golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
    Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.


  • 23. Data: 2014-07-18 12:05:54
    Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 17 Jul 2014 20:56:08 +0200, PiteR <e...@f...pl> wrote:

    >Samochód osobowy z przyczepą kempingową dachował w miejscowości Podlejki.
    >
    >Można? można :)

    Po moich obserwacjach tego, co wyczyniają niektórzy kierowcy aut z
    przyczepami, i to nie tylko kampingowymi, jakoś mnie to nie dziwi.

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
    Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145


  • 24. Data: 2014-07-19 17:29:14
    Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** PiteR pisze tak:

    > Na tej drodze się nie wyprzedza hehe.


    Auto osobowe zderzyło się z kamperem z Niemiec. Trzy osoby zostały ranne.

    http://gietrzwald.wm.pl/212564,Wypadek-na-DK16-Auto-
    osobowe-zderzylo-sie-z-kamperem.html

    --
    Piter

    golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
    Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.


  • 25. Data: 2014-07-19 17:39:53
    Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-07-11 13:56, Grzegorz pisze:

    >> Wolał wywrócić autobus niż sam zginąć.
    >
    > Sam się zdziwiłem, dlaczego ten autobus tam mało się przechylił ... ale
    > jak widać taki manewr "omijania łosia" wyszedł całkiem OK.

    Autobus pewnie nie ma tak wysoko środka ciężkości jakby się mogło
    wydawać z geometrii nadwozia.
    Bo silnik na dole, ciężka rama, a na górze lekkie nadwozie, pewnie też
    sztywne stabilizatory żeby pasażerowie się nie bali na zakrętach ;)

    Chyba żaden pojazd (włącznie z londyńskimi double deckerami) nie może
    się ot tak przewracać podczas jazdy.
    Dlatego w połączeniu z ESP broniącym przed tym żeby zacząć jechać bokiem
    taki pojazd powinien być całkiem stabilny.



  • 26. Data: 2014-07-19 17:44:15
    Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-07-19 17:39, Tomasz Pyra pisze:

    > Autobus pewnie nie ma tak wysoko środka ciężkości jakby się mogło
    > wydawać z geometrii nadwozia.

    Tajny film z 1957:
    https://www.youtube.com/watch?v=42f3Cn6XlSk



  • 27. Data: 2014-07-19 17:58:30
    Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-07-14 18:34, J.F. pisze:

    > https://www.youtube.com/watch?v=4ZVly8RG_sY
    > trzeba poczekac do 1:12

    W warunkach sportowych wiele aut się przewraca (z naszego podwórka -
    bardzo chętnie Cinquecento i Seicento).
    Chodzi o to, że wyczynowe opony są tańsze od wyczynowego zawieszenia :)

    Np. tu koledzy moi:
    https://www.youtube.com/watch?v=MuC0hwwnrts


  • 28. Data: 2014-07-19 18:00:11
    Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-07-15 12:31, J.F. pisze:
    > Owszem, jak pojazd wpadnie w poslizg i zacznie sunac bokiem, to
    > tarcie stanowi sile boczna i latwo moze dobrowadzic do przewrocenia.
    > Ale przeciez to nie jedyna mozliwosc.
    > Tu same ostre skrety stanowily ryzyko, i co - ESP wyprostuje
    > kierownice i tor jazdy ?

    Po pierwsze ESP nie dopuści do tego żeby auto zaczęło jechać bokiem.
    A przeciw przewróceniu wystarczy żeby wykrywając że auto się przewraca
    przyhamować przednim dociążonym kołem - to zmieni balans w stronę
    podsterowności i zmniejszy siły boczne.




  • 29. Data: 2014-07-20 12:21:36
    Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 19 Jul 2014 17:39:53 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    > Chyba żaden pojazd (włącznie z londyńskimi double deckerami) nie może
    > się ot tak przewracać podczas jazdy.

    Tylko widzisz, ten londyczy wytrzymuje ile - 30 stopni ?
    I juz mu sie przednie kolo odrywa.

    To jest raptem 6m/s2 przyspieszenia bocznego.
    Tyle jest przy predkosci 25m/s w zakrecie o promieniu 100m.
    Albo 45km/h na promieniu 25m - a tyle to ma srednie rondo.

    Zreszta jak piszesz - i Seicento latwo wywrocic, jak tylko sie
    wyczynowe opony kupilo.

    Nie wiem - moze wspomaganie tam takie, ze trzeba nadludzkiej sily aby
    tak ostro skrecic. Ale w sytuacji jak z filmu czlowiek potrafi z
    siebie wykrzesac Szwarzeneggera :-)

    > Dlatego w połączeniu z ESP broniącym przed tym żeby zacząć jechać bokiem
    > taki pojazd powinien być całkiem stabilny.

    Ale tu jeszcze dynamika dochodzi - najpierw skret w prawo, buda sie
    wychyla w lewo, potem przelatuje na prawo ... i kierowca juz w lewo
    skreca. W kazdym badz razie nizsze pojazdy udawalo sie w takim
    manewrze wywrocic.

    J.

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: