-
21. Data: 2014-07-17 20:56:08
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** PiteR pisze tak:
> Na tej drodze się nie wyprzedza hehe.
Samochód osobowy z przyczepą kempingową dachował w miejscowości Podlejki.
Można? można :)
http://gietrzwald.wm.pl/212328,Samochod-dachowal-w-P
odlejkach-3-osoby-ranne.html
--
Piter
golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.
-
22. Data: 2014-07-17 21:00:05
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** PiteR pisze tak:
> Na tej drodze się nie wyprzedza hehe.
Samochód osobowy z przyczepą kempingową dachował w miejscowości Podlejki.
Można? można :)
http://gietrzwald.wm.pl/212328,Samochod-dachowal-w-P
odlejkach-3-osoby-ranne.html
--
Piter
golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.
-
23. Data: 2014-07-18 12:05:54
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Thu, 17 Jul 2014 20:56:08 +0200, PiteR <e...@f...pl> wrote:
>Samochód osobowy z przyczepą kempingową dachował w miejscowości Podlejki.
>
>Można? można :)
Po moich obserwacjach tego, co wyczyniają niektórzy kierowcy aut z
przyczepami, i to nie tylko kampingowymi, jakoś mnie to nie dziwi.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
-
24. Data: 2014-07-19 17:29:14
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** PiteR pisze tak:
> Na tej drodze się nie wyprzedza hehe.
Auto osobowe zderzyło się z kamperem z Niemiec. Trzy osoby zostały ranne.
http://gietrzwald.wm.pl/212564,Wypadek-na-DK16-Auto-
osobowe-zderzylo-sie-z-kamperem.html
--
Piter
golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.
-
25. Data: 2014-07-19 17:39:53
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2014-07-11 13:56, Grzegorz pisze:
>> Wolał wywrócić autobus niż sam zginąć.
>
> Sam się zdziwiłem, dlaczego ten autobus tam mało się przechylił ... ale
> jak widać taki manewr "omijania łosia" wyszedł całkiem OK.
Autobus pewnie nie ma tak wysoko środka ciężkości jakby się mogło
wydawać z geometrii nadwozia.
Bo silnik na dole, ciężka rama, a na górze lekkie nadwozie, pewnie też
sztywne stabilizatory żeby pasażerowie się nie bali na zakrętach ;)
Chyba żaden pojazd (włącznie z londyńskimi double deckerami) nie może
się ot tak przewracać podczas jazdy.
Dlatego w połączeniu z ESP broniącym przed tym żeby zacząć jechać bokiem
taki pojazd powinien być całkiem stabilny.
-
26. Data: 2014-07-19 17:44:15
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2014-07-19 17:39, Tomasz Pyra pisze:
> Autobus pewnie nie ma tak wysoko środka ciężkości jakby się mogło
> wydawać z geometrii nadwozia.
Tajny film z 1957:
https://www.youtube.com/watch?v=42f3Cn6XlSk
-
27. Data: 2014-07-19 17:58:30
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2014-07-14 18:34, J.F. pisze:
> https://www.youtube.com/watch?v=4ZVly8RG_sY
> trzeba poczekac do 1:12
W warunkach sportowych wiele aut się przewraca (z naszego podwórka -
bardzo chętnie Cinquecento i Seicento).
Chodzi o to, że wyczynowe opony są tańsze od wyczynowego zawieszenia :)
Np. tu koledzy moi:
https://www.youtube.com/watch?v=MuC0hwwnrts
-
28. Data: 2014-07-19 18:00:11
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2014-07-15 12:31, J.F. pisze:
> Owszem, jak pojazd wpadnie w poslizg i zacznie sunac bokiem, to
> tarcie stanowi sile boczna i latwo moze dobrowadzic do przewrocenia.
> Ale przeciez to nie jedyna mozliwosc.
> Tu same ostre skrety stanowily ryzyko, i co - ESP wyprostuje
> kierownice i tor jazdy ?
Po pierwsze ESP nie dopuści do tego żeby auto zaczęło jechać bokiem.
A przeciw przewróceniu wystarczy żeby wykrywając że auto się przewraca
przyhamować przednim dociążonym kołem - to zmieni balans w stronę
podsterowności i zmniejszy siły boczne.
-
29. Data: 2014-07-20 12:21:36
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 19 Jul 2014 17:39:53 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
> Chyba żaden pojazd (włącznie z londyńskimi double deckerami) nie może
> się ot tak przewracać podczas jazdy.
Tylko widzisz, ten londyczy wytrzymuje ile - 30 stopni ?
I juz mu sie przednie kolo odrywa.
To jest raptem 6m/s2 przyspieszenia bocznego.
Tyle jest przy predkosci 25m/s w zakrecie o promieniu 100m.
Albo 45km/h na promieniu 25m - a tyle to ma srednie rondo.
Zreszta jak piszesz - i Seicento latwo wywrocic, jak tylko sie
wyczynowe opony kupilo.
Nie wiem - moze wspomaganie tam takie, ze trzeba nadludzkiej sily aby
tak ostro skrecic. Ale w sytuacji jak z filmu czlowiek potrafi z
siebie wykrzesac Szwarzeneggera :-)
> Dlatego w połączeniu z ESP broniącym przed tym żeby zacząć jechać bokiem
> taki pojazd powinien być całkiem stabilny.
Ale tu jeszcze dynamika dochodzi - najpierw skret w prawo, buda sie
wychyla w lewo, potem przelatuje na prawo ... i kierowca juz w lewo
skreca. W kazdym badz razie nizsze pojazdy udawalo sie w takim
manewrze wywrocic.
J.