    From: "Robakks" <R...@g...pl>
    Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Ostatni krok Achillesa
    Date: Tue, 13 Apr 2010 15:26:17 +0200
    <hpen8a$ct6$1@inews.gazeta.pl> <hperlj$scg$1@inews.gazeta.pl>
    <hpevde$c3i$1@inews.gazeta.pl> <hpfc3i$sse$1@inews.gazeta.pl>
    <hpg1tn$itn$1@inews.gazeta.pl> <hpg2vc$mnu$1@inews.gazeta.pl>
    <hpjvrs$nnc$1@inews.gazeta.pl> <hpkvdf$e7h$1@inews.gazeta.pl>
    <hpmont$b6a$1@inews.gazeta.pl> <hpnrq1$ku9$1@inews.gazeta.pl>
    <hpo22p$frq$1@inews.gazeta.pl> <hprk44$g93$1@inews.gazeta.pl>
    <hpsfe9$fl6$1@inews.gazeta.pl> <hpsgu5$lcl$1@inews.gazeta.pl>
    <hpsil5$reg$1@inews.gazeta.pl> <hpsj1q$sno$1@inews.gazeta.pl>
    <hpsjeg$s5$1@inews.gazeta.pl> <hpsksb$5o4$1@inews.gazeta.pl>
    <hpspen$m1m$1@inews.gazeta.pl> <hpt0ga$j4g$1@inews.gazeta.pl>
    <hpt6ee$dtt$1@inews.gazeta.pl> <hpt784$hb6$1@inews.gazeta.pl>
    <hpuh31$lgd$1@inews.gazeta.pl> <hpuip4$rf8$1@inews.gazeta.pl>
    <hpuod6$iko$1@inews.gazeta.pl> <hpuqjc$qec$1@inews.gazeta.pl>
    <hq183a$b1t$1@inews.gazeta.pl> <hq1aes$jki$1@inews.gazeta.pl>
    <hq1i77$hvp$2@inews.gazeta.pl>

    "syzyf" <s...@p...onet.pl>
    news:hq1i77$hvp$2@inews.gazeta.pl...
    > "Robakks" <R...@g...pl>

    >>> [ciach]

> [...]
    > która będzie uniwersalna i w pozwoli _modelować_ fizyczną realność
    > bez założonego z góry ograniczenia na dokładność rzędu 1m, czy
    > 10^(-10)mm. To narzędzie jest bardzo użyteczne, ale trzeba pamiętać,
    > że w "religii niematematycznej" występują pojęcia, które nie mają
    > bezpośredniego odpowiednika w realnym, fizycznym świecie.
    >
    > Wracając do cytowanego zdania: w realnym świecie czas i przestrzeń
    > możemy określać ze skończoną dokładnością. W "religii niematematycznej"
    > czas i przestrzeń _modelujemy_ obiektami, które właśnie można

    Wniosek:
    #Achilles_i_.C5.BC.C3.B3.C5.82w

    Piszesz użytkowniku, że ""w "religii niematematycznej" czas
    i przestrzeń _modelujemy_ obiektami, które właśnie można
    określać dowolnie dokładnie"" /syzyf/
    Czy potrafisz zamodelować z dokładnością do 1 punktu opisywany
    "paradoks Achilles i żółw"?
    Odcinek o długości 1/2 nazwano "krok 1" 1/2=C/2
    Kolejny o połowę krótszy odcinek nazwano "krok 2" 1/4=C/4
    Kolejny o połowę krótszy odcinek nazwano "krok 3" 1/2^3=C/2^3
    Kroki są rekurencyjne, a więc dowony krok oprócz pierwszego
    i ostatniego jest dokładnie określony:
    2 razy mniejszy od poprzedzającego
    i 2 razy większy od następnego.
    Pierwszy nie ma poprzednika, a ostatni nie ma następnika.
    n-ty krok to odcinek o długości 1/2^n i zawiera C/2^n puntów
    ostatni krok ma długość C/C=1 pkt
    a dalszych kroków już nie ma na tym odcinku, bo punkt się nie dzieli.
    Pokazuję Ci matematyczny model użytkowniku "syzyf" z adresu
    i pytam czy Ty potrafisz pod tekstem napisać wprost:
    w jaki sposób Twoja niematematyczna Teoria Mnogości modeluje
    to zdarzenie z dokładnością do ostatniego kroku o długości
    jeden z continuum.

    Wyjaśnij mi także dlaczego wierzysz w mantrę tej swojej religii
    jakoby "można w związku z tym dzielić w nieskończoność"
    skoro wiadomo, że granicą podziału jest punkt 1 z continuum
    który już się nie dzieli, a więc po osiągnięciu tej granicy w sposób
    jak najbardziej rekurencyjny, podział zostaje zakończony.
    Czy możesz odpisać pod tekstem i na temat?
    Robakks