eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOśrodek doskonalenia jazdy na południuRe: Ośrodek doskonalenia jazdy na południu
  • Data: 2010-10-12 22:08:46
    Temat: Re: Ośrodek doskonalenia jazdy na południu
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-10-12 19:38, Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:
    (...)
    > Tylko, że te gwałtowne ruchy biorą się z odruchów. Gadać i wpajać to
    > można długo i namiętnie.

    Odruchy to najpierw trzeba sobie wyrobić, a gadać i wpajać trzeba
    od małego. Zgodzę się z tym, że wielu polskim kierowcom (nie, nie
    są oni odosobnieni) można tłumaczyć wiele rzeczy długo i namiętnie,
    ale to inna para kaloszy.

    >> Ale nie, w Polsce oczywiście trzeba od
    >> dupy strony zaczynać - wypuścić młodego bez żadnych umiejętności
    >> i stosownego respektu do prawa i bezpieczeństwa, a później
    >> opowiadać ile to dają kursa różne. Młodemu należy najpierw
    >> uświadomić czym grozi taka jazda i do tego w zupełności wystarcza
    >> płyta poślizgowa.
    >
    > A płyta poślizgowa to jest dostępna na każdym parkingu i za darmo.

    No cóż - jak młodego się szkoli od małego, to znajdzie się taka
    'płyta'. Naturalna i za darmo. Oczywiście jeszcze lepiej, jak by
    była dostępna również na kursie, ale to zdaje się przyszłość.
    Jeszcze jedno - ta płyta ma młodemu uświadomić fakt istnienia
    sytuacji które może spotkać, a nie szkolenia go w zakresie
    jazdy w poślizgu kontrolowanym. Tak np. szkolą w przytaczanej
    tutaj Finlandii.

    > Taki kurs powinien być elementem szkolenia na PJ. Podstawowy stopień
    > pokazuje jak należy siedzieć w aucie, jak trzymać kierownicę i jak nią
    > kręcić, jak hamować, jak skręcać. Proste ćwiczenia hamowanie awaryjne z
    > ominięciem przeszkody (z ABS lub bez), slalomy różnego rodzaju (prosty,
    > rozstawny, na zmiennej nawierzchni asfalt/snieg etc.).

    A po co komu specjalne kursa ze slamomami? Najpierw niech się nauczy
    jeździć spokojnie i zobaczyć dokąd mu tej przyczepności starcza.
    Długa droga. W większości wypadków te Twoje propozycje są zupełnie
    zbędne. Trzymanie kierownicy, pozycja i hamowanie awaryjne jest
    w zakresie normalnego kursu PJ.

    > Sam kiedyś
    > jeździłem i ślizgałem się po parkingach i wiem ile wyniosłem z
    > nabierania nawyków różnych, niekoniecznie dobrych a ile wniosków
    > wyciągam z każdego szkolenia czy innego upalania.

    Nie zaczynaj jak kolega Tomasz Pyra - przeciętny kierowca ma
    dojechać bezpiecznie z punktu A do B, a nie bawić się w domorosłego
    (czy po jednodniowym kursie) mistrza rajdowego na drodze cywilnej.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: