-
Data: 2010-10-13 08:46:29
Temat: Re: Ośrodek doskonalenia jazdy na południu
Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-10-12 23:39, Robert Rędziak pisze:
> On Tue, 12 Oct 2010 22:08:46 +0200, Artur Maśląg
> <f...@p...com> wrote:
>
>> A po co komu specjalne kursa ze slamomami? Najpierw niech się nauczy
>> jeździć spokojnie i zobaczyć dokąd mu tej przyczepności starcza.
>
> Jak ma się dowiedzieć, gdzie jest granica przyczepności, gdy
> każesz mu spokojnie? Jak ma się dowiedzieć, czym grozi gwałtowne
> odpuszczenie/dodanie w zakręcie, jak ma jeździć spokojnie?
Normalnie - do tego tak naprawdę wiele nie potrzeba, ale trzeba
trochę pojeździć. Na kursie wystarczy parę razy mocniej zahamować,
czy zrobić ze dwa kółka na placu.
>> Długa droga. W większości wypadków te Twoje propozycje są zupełnie
>> zbędne. Trzymanie kierownicy, pozycja i hamowanie awaryjne jest
>> w zakresie normalnego kursu PJ.
>
> Na kursie przede wszystkim można się dowiedzieć, w jakiej
> pozycji względem słupka należy kręcić w lewo, a w jakiej w
> prawo.
Znaczy, ze źle szkolą i z tym się zgodzę.
> Na kursie powiedzą Ci ,,między za dziesięć druga, a za
> piętnaście trzecia'', ale nie powiedzą Ci, która jest lepsza i
> dlaczego, ani też czy lepiej ciągnąć, czy lepiej pchać, oraz
> dlaczego i w jakich okolicznościach należy przełożyć rękę/ręce
> na kierownicy.
O właśnie - już się zaczyna cudowanie. Jak ktoś bardzo chce, to może
się udać na taki kurs, jeżeli uważa, ze tego potrzebuje, chce itd.
Niestety na takich kursach nie nauczą rozsądku.
> Na kursie każą Ci zapalić w bloki do zatrzymania,
> ale manewru omijania przeszkody podczas hamowania awaryjnego już
> nie ma.
Dlaczego nie ma? Jest jak najbardziej omawiany. Nawet dość powszechnie.
> Przeciętny kierowca ma też wiedzieć, dlaczego lepiej siedzieć w
> pionie, niż na misia i dlaczego nie łapie się za ster
> podchwytem.
Doskonale o tym wie. Przynajmniej w teorii.
> Przeciętny kierowca ma też wiedzieć, że do hamowania
> na zakręcie trzeba odprostować i czym grozą gwałtowne manewry
> (odpuszczenie/dodanie gazu w zakręcie, szybkie omijanie
> przeszkody).
Też o tym wie. Przynajmniej w teorii.
> Tylko z obserwacji wynika, że przeciętny kierowca
> tego nie wie. A potem np. radośnie rzuca autem prawo-lewo i jest
> zdziwienie, bo zabrakło drugiego w prawo i auto leci bokiem.
Z obserwacji wynika, że przeciętny kierowca doskonale o tym, zna
również PoRD i ma to wszystko w poważaniu, ponieważ marne szanse,
że go złapią. Podobnie z tymi bokami - zapiernicza im szybciej
tym lepiej, a później zdziwienie, że opanować samochodu nie potrafi.
Po kursach to już im się dodatkowo wydaje, że są jeszcze lepsi
i jeżdżą jeszcze mniej rozsądnie, ponieważ trochę umiejętności
więcej mają - małpę tez nauczysz.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.10.10 09:06 Tomasz Pyra
- 13.10.10 09:12 Artur 'futrzak' Maśląg
- 13.10.10 09:15 Artur 'futrzak' Maśląg
- 13.10.10 11:21 Adam 'Chloru' Drzewososki
- 13.10.10 12:20 Artur 'futrzak' Maśląg
- 13.10.10 13:06 kamil
- 13.10.10 16:42 Adam 'Chloru' Drzewososki
- 13.10.10 17:46 Robert Rędziak
- 13.10.10 18:43 Artur Maśląg
- 13.10.10 18:48 Adam 'Chloru' Drzewososki
- 13.10.10 18:59 Artur Maśląg
- 13.10.10 19:11 Artur Maśląg
- 13.10.10 19:14 Tomasz Pyra
- 13.10.10 19:43 Adam 'Chloru' Drzewososki
- 13.10.10 20:14 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=