eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOśrodek doskonalenia jazdy na południuRe: Ośrodek doskonalenia jazdy na południu
  • Data: 2010-10-13 00:50:56
    Temat: Re: Ośrodek doskonalenia jazdy na południu
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 12.10.2010 Artur Maśląg <f...@p...com> napisał/a:
    >> Tylko, że te gwałtowne ruchy biorą się z odruchów. Gadać i wpajać to
    >> można długo i namiętnie.
    >
    > Odruchy to najpierw trzeba sobie wyrobić, a gadać i wpajać trzeba
    > od małego. Zgodzę się z tym, że wielu polskim kierowcom (nie, nie
    > są oni odosobnieni) można tłumaczyć wiele rzeczy długo i namiętnie,
    > ale to inna para kaloszy.

    Owszem i odruchów nie wyrobisz sobie kręcąc się na ręcznym pod
    hipermarketem.

    >> A płyta poślizgowa to jest dostępna na każdym parkingu i za darmo.
    >
    > No cóż - jak młodego się szkoli od małego, to znajdzie się taka
    > 'płyta'. Naturalna i za darmo.

    Tak pełno mamy takich w kraju.

    > Oczywiście jeszcze lepiej, jak by
    > była dostępna również na kursie, ale to zdaje się przyszłość.
    > Jeszcze jedno - ta płyta ma młodemu uświadomić fakt istnienia
    > sytuacji które może spotkać, a nie szkolenia go w zakresie
    > jazdy w poślizgu kontrolowanym.

    Na I stopniu kursów o któych tutaj piszę nie uczą jeżdzenia poślizgiem
    kontrolowanym.

    > A po co komu specjalne kursa ze slamomami?

    Zeby uzmysłowić mu prawa fizyki jakie rządzą ruchem samochodu. Jak
    bedzie jeździł spokojnie to musi mieć wszczepiony bardzo dokładny
    akcelerometr w dupsko, żeby pewne niuanse wychwycić.

    > Najpierw niech się nauczy
    > jeździć spokojnie i zobaczyć dokąd mu tej przyczepności starcza.

    To co napisałeś się wyklucza - albo spokojnie albo sprawdzamy ile mamy
    przyczepnosci w zakrecie np.

    > Długa droga. W większości wypadków te Twoje propozycje są zupełnie
    > zbędne. Trzymanie kierownicy, pozycja i hamowanie awaryjne jest
    > w zakresie normalnego kursu PJ.

    Tak tak... i na kursie na PJ mówią Ci jak trzymać ręce na ciasnej
    drodze, na szybkim łuku na trasie i takie tam. Zejdź na ziemie, mówimy o
    zupełnie innym poziomie świadomości kierowcy. Taki który po zrobieniu PJ
    chce się szkolić w specjalnej szkole jest juz o lata świetlne dalej niż
    taki co wierzy w ślizganie pod supermarketem.

    > Nie zaczynaj jak kolega Tomasz Pyra - przeciętny kierowca ma
    > dojechać bezpiecznie z punktu A do B, a nie bawić się w domorosłego
    > (czy po jednodniowym kursie) mistrza rajdowego na drodze cywilnej.

    Nie zaczynam. Ty po prostu nie wiesz czego ja sie nauczylem i co sobie
    uswiadomilem.

    --
    ___________________________________________
    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: