    From: Wiesiaczek <W...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Osobowy diesel w PRL
    Date: Thu, 17 Aug 2017 19:24:38 +0200
    <omjhbr$t9t$1@node1.news.atman.pl> <omjsc8$lmg$1@node2.news.atman.pl>
    <omkmn0$egi$1@node2.news.atman.pl> <omkqlh$77j$1@node1.news.atman.pl>
    <598df88c$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    <oml1af$dsi$1@node1.news.atman.pl> <oml29l$es6$1@node1.news.atman.pl>
    <oml34m$ptt$1@node2.news.atman.pl> <omm7nc$qoh$1@node2.news.atman.pl>
    <ommf7c$1vv$1@node2.news.atman.pl> <ommvo9$bal$1@node1.news.atman.pl>
    <omnirv$u6f$1@node1.news.atman.pl> <ompcn1$mpd$1@node1.news.atman.pl>
    <ompi04$rq3$1@node1.news.atman.pl> <ompo7s$288$1@node1.news.atman.pl>
    <omq68m$gb8$1@node1.news.atman.pl>
    <5990bc77$0$5163$65785112@news.neostrada.pl>
    <omre8c$k8n$1@node2.news.atman.pl>
    <5991668a$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
    <oms20u$6fd$1@node2.news.atman.pl>
    <59919088$0$15197$65785112@news.neostrada.pl>
    <omuc7c$ic3$1@node1.news.atman.pl>
    <5992d2ba$0$5151$65785112@news.neostrada.pl>
    <omv43r$1b4$1@node2.news.atman.pl>
    <59957123$0$15210$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 17.08.2017 o 12:34, T. pisze:

    > Jak to mówią - na bezrybiu i rak ryba. Ile to razy nasi artyści coś
    > zawalczyli za granicą? Przypomnij... To Twój odbiór rzeczywistości.

    "Wisława Szymborska, właśc. Maria Wisława Anna Szymborska[1][2][3] (ur.
    2 lipca 1923 na Prowencie, obecnie część Kórnika[4], zm. 1 lutego 2012 w
    Krakowie) - polska poetka, eseistka, krytyczka literacka, tłumaczka,
    felietonistka; laureatka Nagrody Nobla w dziedzinie literatury (1996),
    członkini oraz założycielka Stowarzyszenia Pisarzy Polskich (1989),
    członkini Polskiej Akademii Umiejętności (1995), odznaczona Orderem Orła
    Białego (2011)."

    > Tu się zgodzę - oświata stała na wyższym poziomie, bo komercja zabiła
    > nauczanie. Teraz nauczyciel nie może nic, żeby się nie narazić.

    > W tamtych czasach projektant obrabiarki dostawał kasę nie od wartości
    > projektu, ale od jej wagi :-)

    Bzdura.

    Mieliśmy wiele inwestycji, bo próbowaliśmy
    > doganiać Zachód. Zbudowaliśmy Bełchatów... A teraz popatrz, ile na
    > Zachodzie się wybudowało elektrowni w ciągu ostatnich 25 lat? Chyba
    > jakieś pojedyncze przypadki, bo nie ma takiej potrzeby. Podobnie jest z
    > drogami - jak się je pobuduje, nie ma potrzeby budowania na siłę nowych.

    Czyli wszystko wybudowano w PRL-u?
    No no, nie doceniałem tamtego ustroju:)

    > A co z wydajnością pracy? porównaj PKB wytworzone nasze z każdym innym i
    > zobaczysz, gdzie jest pies pogrzebany. Problem w tym, że nasze PKB
    > wytworzone bardzo daleko odbiega od tego podzielonego - bo kasa idzie za
    > granicę, bo nie ma polskich przedsiębiorstw. Wszystko sprzedali i
    > zostało Ch... dupa i kamieni kupa.

    Ależ wiem i wielokrotnie tu o tym wspominałem.
    PKB liczone jest terytorialnie i nie ma znaczenia, że jest to dochód
    firm zagranicznych mających swoje fabryki na naszym terenie.

    > Wielu ludziom tęskniącym do komuny proponuję proste doświadczenie - żyj
    > jak za komuny. To naprawdę możliwe. Z wędlin kupuj tylko pasztetową i
    > salceson - lepszą wędlinę raz na jakiś czas. Jeżdzij tylko zbiorkomem, z
    > mebli wybieraj tylko meblościanki (mogą być z Ikei). Naprawdę wychodzi
    > tanie takie życie, ale kto by tak chciał?
    > T.

    Wątpię, żebyś wyżył, choć doświadczenie nieco karkołomne.
    Co z mieszkaniami, mediami, szkolnictwem... ?
    Czy będę mógł do lekarza specjalisty dostać się tego samego dnia?
    Taki eksperyment, choć ciekawy, chyba nie ma sensu.

    --
    Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: