eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOsobowy diesel w PRLRe: Osobowy diesel w PRL
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Osobowy diesel w PRL
    Date: Thu, 17 Aug 2017 14:17:50 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 24
    Message-ID: <on41hr$hh6$3@node2.news.atman.pl>
    References: <598b6e6e$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
    <omik37$gvi$1@node2.news.atman.pl> <omjhbr$t9t$1@node1.news.atman.pl>
    <omjsc8$lmg$1@node2.news.atman.pl> <omkmn0$egi$1@node2.news.atman.pl>
    <omkqlh$77j$1@node1.news.atman.pl>
    <598df88c$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    <oml1af$dsi$1@node1.news.atman.pl> <oml29l$es6$1@node1.news.atman.pl>
    <oml34m$ptt$1@node2.news.atman.pl> <omm7nc$qoh$1@node2.news.atman.pl>
    <ommf7c$1vv$1@node2.news.atman.pl> <ommvo9$bal$1@node1.news.atman.pl>
    <omnirv$u6f$1@node1.news.atman.pl> <ompcn1$mpd$1@node1.news.atman.pl>
    <ompi04$rq3$1@node1.news.atman.pl> <ompo7s$288$1@node1.news.atman.pl>
    <omq68m$gb8$1@node1.news.atman.pl>
    <5990bc77$0$5163$65785112@news.neostrada.pl>
    <omre8c$k8n$1@node2.news.atman.pl>
    <5991668a$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
    <oms20u$6fd$1@node2.news.atman.pl>
    <59919088$0$15197$65785112@news.neostrada.pl>
    <omuc7c$ic3$1@node1.news.atman.pl> <omusvq$3e3$1@node1.news.atman.pl>
    <599571cd$0$15210$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1502972284 17958 46.21.210.209 (17 Aug 2017 12:18:04
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 17 Aug 2017 12:18:04 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.2.1
    In-Reply-To: <599571cd$0$15210$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 170817-0, 2017-08-17), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2613060
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-08-17 o 12:37, T. pisze:
    >>
    >> Tylko dlatego że obecnej praktycznie nie ma.
    >> Jeśli chodzi o przemysł to byliśmy potentatem w obróbce skrawaniem.
    >> Nawet USA nie miało tyle tokarek co my.
    >> I po zmianie ustroju te tokarki poszły na złom, były niepotrzebne.
    >> W cywilizowanym kraju robiło się odkuwkę którą potem się szlifowało.
    >> Do huty wracało 5% materiału po takiej obróbce.
    >> A u nas się toczyło w efekcie czego do huty wracało 70% materiału.
    >> Ale w ilości tokarek byliśmy bez wątpienia światowym potentatem. :-)
    >>
    > Podobnie było z transportem kolejowym - byliśmy potentatem na skalę
    > europejską. Z dwóch przyczyn - fabryki i fabryczki powstawały tam, gdzie
    > poleciał palec jakiegoś towarzysza (dokładnie jak na filmie Poszukiwany,
    > poszukiwana), a nie tam, gdzie to było racjonalne. I po drugie - nie
    > było rozwiniętego transportu samochodowego.

    Był nakaz korzystania z PKP.
    Jak firma wysłała samochód w trasę to musiała mieć podkładkę
    że PKP nie może zrealizować tego transportu.
    Jak przestał obowiązywać to PKP znalazło się pod kreską.


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: